سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که «یک کشتی صهیونیستی را در حمایت از مردم فلسطین توقیف کردیم‌‌.» خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد یک کشتی باری مرتبط با اسرائیل مورد اصابت موشک یمنی در دریای سرخ قرار گرفته است. پنتاگون نیز از حمله یمنی‌ها به ناوشکن آمریکایی و چند کشتی تجاری در دریای سرخ خبر داد.

حمله مقاومت یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی‌های تجاری اسرائیل در باب‌المندب و دریای سرخ

 
 
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که «یک کشتی صهیونیستی را در حمایت از مردم فلسطین توقیف کردیم‌‌.» خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد یک کشتی باری مرتبط با اسرائیل مورد اصابت موشک یمنی در دریای سرخ قرار گرفته است. پنتاگون نیز از حمله یمنی‌ها به ناوشکن آمریکایی و چند کشتی تجاری در دریای سرخ خبر داد.
سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، تأکید کرد که یک کشتی صهیونیستی را در حمایت از مردم فلسطین توقیف کردیم‌‌. اما از طرفی دیگر خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد یک کشتی باری مرتبط با بریتانیا مورد اصابت موشک یمنی در دریای سرخ قرار گرفته است. همچنین سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد در جنگ سرنوشت‌سازی با دشمن صهیونیست و آمریکا قرار داریم و تا زمانی به آن ادامه خواهیم داد که حملات به غزه متوقف شود. او افزود: «حملات دردناکی علیه رژیم صهیونیستی انجام خواهیم داد.» یحیی سریع گفت: «ما همچنین به عربستان و امارات هشدار می‌دهیم دچار حماقت نشوند چون در صورت حماقت علیه یمن نابود خواهند شد.» گفته می‌شود که شرکت امنیت دریایی گزارش داد که ظاهراً یک کشتی که تحت پرچم باهاما در حرکت بود در نزدیکی سواحل یمن مورد اصابت موشک/ پهپاد قرار گرفته است. چند دقیقه بعد از انتشار این خبر نیز وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، از حمله یمنی‌ها به ناوشکن کارنی آمریکا و چند کشتی دیگر در دریای سرخ خبر داد.
از آغازین ساعات روز جمعه رژیم آپارتاید اسرائیل دوباره حملات بی‌وقفه خود علیه مردم غزه را از سر گرفت. همان‌طور که شاخه‌های دیگر مقاومت از همان فردای عملیات «طوفان الاقصی» اعلام کردند، آنان نیز نسبت به این جبهه بی‌تفاوت نخواهند بود، با آغاز این تجاوزات شاخه لبنان و عراق نیز حملات خود را علیه این رژیم و حامی اصلی آن از سر گرفتند. انصارالله یمن نیز هشدار داده که تا وقتی رژیم اسرائیل به جنایات خود ادامه می‌دهد، این شاخه مقاومت نیز به عملیات خود علیه مواضع این رژیم و حامیانش ادامه می‎دهد؛ تا جایی که سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی ارتش انصارالله، گفته است: «به جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ ادامه می‌دهیم. در صورت توقف تجاوزات دشمن صهیونیستی به نوار غزه عملیات ما علیه‌شان متوقف خواهد شد.» از طرف دیگر «محمد علی الحوثی»، عضو مجلس سیاسی جنبش انصارالله یمن، نیز گفت: «به آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم از هرجا آمده، به همان‌جا برگردند. ملت یمن ملت جهاد است که با سلاحش، با دشمن صهیونیستی مقابله خواهد کرد.»
همچنین آژانس عملیات تجاری دریایی انگلیس (روز یکشنبه، ۱۲ آذر) ادعا کرده است که گزارش‌هایی درباره حمله پهپادی و انفجار در تنگه باب‌المندب دریافت کرده است. در حالی که حمایت‌های اخیر مقاومت یمن از فلسطینیان و مقابله آنها با کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ صدای آمریکا و رژیم صهیونیستی را درآورده، انگلیسی‌ها مدعی یک حمله پهپادی از یمن به تنگه باب‌المندب شده‌اند. به گزارش فارس از خبرگزاری رویترز، آژانس عملیات تجاری دریایی انگلیس (UKMTO) روز یکشنبه ادعا کرد که گزارش‌هایی درباره حمله پهپادی و انفجار در تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دریافت کرده است. طبق ادعای این نهاد دولتی انگلیس، منشأ و نقطه عزیمت این پهپاد از یمن بوده است. آژانس عملیات تجاری دریایی انگلیس از کشتی‌های حاضر در مجاورت این منطقه خواسته است که اقدامات احتیاطی در پیش بگیرند.
همچنین گفتنی است، هزاران یمنی در مرز با عربستان سعودی راهپیمایی کردند و از عربستان خواستند گذرگاهی برای رسیدن به اسرائیل و حمله به آن برای آنها باز کند.
گفتنی است، اوایل آذرماه بود که سازمان تروریستی «سنتکام»(ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا) اعلام کرد که تعدادی از پهپادهای تهاجمی را در دریای سرخ که از مبدأ یمن به پرواز درآمده بودند، ساقط کرد. مقام‌های انصارالله و ارتش یمن طی هفته‌های اخیر و به دنبال تشدید حملات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی علیه نوار در محاصره غزه، ضمن حمایت فلسطینیان به اقداماتی از قبیل حملات موشکی و پهپادی به فلسطین اشغالی دست زده‌اند. یمن در ادامه حمایت‌های اخیر از فلسطین، اخیرا یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» را تحت کنترل درآورد و آن را به سواحل خود منتقل کرد. نیروی دریایی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «به عملیات‌های نظامی خود علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی تا زمان پایان تجاوزها به غزه و دست کشیدن دشمن از جنایات در حق مردم فلسطین ادامه خواهیم داد.» نیروی دریایی یمن افزود: «به تمام کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند ابلاغ می‌کنیم از کشتی‌‌های اسرائیلی فاصله بگیرند و سیستم‌های شناسایی خود را خاموش نکنند.»
حملات گسترده حزب‌الله لبنان
خبر دیگر از مقاومت لبنان است. حزب‌الله لبنان نیز به حملات خود علیه مواضع رژیم آپارتاید اسرائیل ادامه می‌دهد. در آخرین خبرها (تا زمان تنظیم این گزارش) حزب‌الله لبنان از حمله موشکی به ۱۱ پایگاه اسرائیلی و وقوع تلفات قطعی در آنها خبر داده است. حزب‌الله لبنان همچنین در بیانیه دیگری خبر از حمله موشکی به یک خودروی نظامی در پایگاه بیت‌هلیل داد و اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی داخل آن کشته و زخمی شدند.
نتایج جنگ غزه ضد اسرائیل خواهد بود
همچنین شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، طی سخنانی درباره روند تقابل با دشمن صهیونیستی و عملیات‌هایی که مقاومت در جنوب لبنان ضد مواضع اشغالگران انجام می‌دهد گفت، مقاومت پایدار خواهد بود و ادامه خواهد داشت و خودش را برای ادامه مسیر آماده کرده است. وی افزود، عامل قدرت مقاومت حق ملت فلسطین در سرزمین خودشان و پایبندی این ملت به مقاومت و نیز اراده آنها برای مبارزه تا آخرین نفس است. اکنون مسابقه زمان است و سؤال این است که در نهایت چه کسی به هدف خود خواهد رسید؟ آیا رژیم صهیونیستی با از بین بردن آرمان فلسطین به هدف خود می‌رسد یا مقاومت با پایداری خود دشمن را از رسیدن به این هدف ناامید می‌کند؟
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد، مسلّم است که اسرائیلی‌ها طی پنجاه روز تجاوزگری به هیچ هدفی نرسیدند و حتی اسرای آنها در معامله تبادل اسرا آزاد شدند و نه در میدان جنگ. جنگی که امروز اشغالگران به راه انداخته‌اند کاملا بیهوده است و نتایج آن ضد اسرائیل خواهد بود. مردم فلسطین مستحکم‌تر و بااراده‌تر از قبل از این جنگ خارج خواهند شد و اسرائیل ضعیف‌تر از قبل و در حالی که نگران آینده است از این جنگ بیرون می‌آید. این مقام حزب‌الله تاکید کرد، ما اسرائیل را مطمئناً شکست خواهیم داد و می‌گوییم عجله نداشته باشید. برخی در این زمینه به ما می‌گویند که چرا جنگ (بزرگ) علیه اسرائیل را اکنون آغاز نمی‌کنید. ما به آنها می‌گوییم شما خودتان تاکنون چه کرده‌اید؟ آیا فقط به تماشا کردن اکتفا می‌کنید؟ معاون دبیرکل حزب‌الله در پایان تصریح کرد، ما در سنگر مقاومت در کنار غزه هستیم و آنچه را که برای رسیدن به پیروزی لازم باشد فراهم می‌کنیم. تهدیدهای آمریکا و اسرائیل ما را نمی‌ترساند و ما گوش‌مان را به افراد سست‌عنصر و کسانی که به دنبال مزاحمت و دلسرد کردن هستند نمی‌سپاریم. تاریخ ما پر از دستاوردها و پیروزی‌ها برای مقاومت بوده و مقاومت پیروز خواهد بود و این وعده خداست.
حملات مقاومت عراق
خبر دیگر آن‌که مقاومت اسلامی عراق روز یکشنبه در واکنش به ادامه حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از هدف قرار دادن یک پایگاه آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی اربیل در شمال عراق خبر داد. مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که شامگاه شنبه پایگاه آمریکایی‌ها در فرودگاه اربیل هدف قرار گرفت. به گزارش المیادین، در بیانیه مقاومت عراق آمده ‌است: «در پاسخ به جنایات دشمن علیه مردم غزه، مبارزان ما پایگاه اشغالگران آمریکایی در فرودگاه اربیل را با یک پهپاد که مستقیماً به هدف اصابت کرد، هدف قرار دادند.» این در حالی است که «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق، روز شنبه، طی تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا، مواضع عراق در مخالفت با هرگونه تجاوز به سرزمین‌های عراق را تاکید کرد. همچنین شبکه المیادین به نقل از منابع خود بعدازظهر دیروز از شنیده شدن چندین انفجار در داخل پایگاه ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در فرودگاه خراب الجیر در شمال شهر الحسکه در سوریه خبر داد و افزود: «گروه‌های مقاومت با ۷ فروند راکت این فرودگاه را هدف قرار دادند و از میزان خسارت‌ها اطلاعاتی در دست نیست.»