روزنامه زنجیره‌ای شرق در یادداشتی با عنوان تلاطمات جدید در روابط ایران و آمریکا در شماره روز 14 آذر خود به شکلی پنهان و پوشیده اقدام به سفیدسازی نقش غیرسازنده آمریکا در جنگ غزه و بحران در منطقه دارد.

 


روزنامه زنجیره‌ای شرق در یادداشتی با عنوان تلاطمات جدید در روابط ایران و آمریکا در شماره روز ۱۴ آذر خود به شکلی پنهان و پوشیده اقدام به سفیدسازی نقش غیرسازنده آمریکا در جنگ غزه و بحران در منطقه دارد. این روش دوگانه مدعیان اصلاح‌طلبی در ایران باعث شده است که حتی در کوران جنایات اسرائیل در غزه و حمایت‌های ظالمانه غربیان و در راس آنان ایالات متحد آمریکا از این جنایات باز هم تقصیر احتمالی را به طرف خودمان دانسته و اقدامات غیرسازنده طرف مقابل همچون مصوبه اخیر مجلس نمایندگان درباره مسدودسازی مجدد پول توافق اخیر را تطهیر کند.
در جایی دیگر از این یادداشت روزنامه شرق اشاره شده است: نکته‌ای را که داخل پرانتز در این زمینه باید یادآوری کرد، این است که در روابط بین‌الملل هیچ امری قطعیت ندارد و هر توافقی بین کشورها (حتی عهدنامه‌ها) در صورت تغییر شرایط یا تغییر دولت‌ها می‌تواند دستخوش مشکل شود. به دیگر سخن، نه برای برجام ۹۴ می‌توانست تضمینی وجود داشته باشد و نه برای هر توافقی بعد از آن. اینکه گفته شد که برای آزادی شش میلیارد دلار تضمین دریافت شده، در همان زمان نیز مشخص بود که سخن درستی نبوده است.
ذکر چنین نکته‌ای، برای این روزنامه که تیتر معروف «امضای کری تضمین است» را در سالیان ابتدای برجام به چاپ رساند، حرکتی مثبت و رو به جلو به شمار می‌آید. اعترافی از سوی مدعیان اصلاح‌طلبی و خود دانشمند‌پندارانی که به قیمت نابودی ظرفیت‌های کشور و عقب‌گردی خسارت‌بار برای کشور بود.‌‌