امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای قطری با بیان اینکه مقاومت تاکنون با قدرت به تجاوزات رژیم صهیونیستی پاسخ داده، گفت که با این روند روزهای آینده برای این رژیم بسیار وحشتناک خواهد بود.
امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای قطری: 
امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای قطری با بیان اینکه مقاومت تاکنون با قدرت به تجاوزات رژیم صهیونیستی پاسخ داده، گفت که با این روند روزهای آینده برای این رژیم بسیار وحشتناک خواهد بود.
 

 

 

 
در ششمین روز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه که پس از آتش‌بس یک هفته‌ای که چند بار تمدید شد، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان و نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی شامگاه چهارشنبه ۱۵ آذر ماه درباره اوضاع غزه تلفنی گفت‌وگو کردند.
آخرین تحولات مربوط به غزه و کرانه باختری و تهاجم رژیم صهیونیستی علیه فلسطین از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این مکالمه تلفنی بود.
وزرای امور خارجه ایران و قطر با محکومیت جنایات رژیم اسرائیل علیه زنان و‌ کودکان در غزه و کرانه باختری، خواستار توقف فوری جنایات جنگی، نسل‌کشی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی از سوی رژیم اسرائیل از طریق اقدام فوری جامعه بین‌المللی شدند.
وزرای امور خارجه ایران و قطر در این تماس تلفنی همچنین بر ارسال گسترده کمک‌های انسانی به مردم فلسطین تأکید کردند.
مرز رفح را باز کنید
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس هم درباره وضعیت غزه نوشت: از مقامات عالی مصر قویا انتظار می‌رود که مرز رفح را بدون قید و شرط برای ارسال دارو، غذا و سوخت به سراسر غزه باز کنند.امروز نگاه زنان و کودکان بدون آب، دارو و غذای غزه به مرز رفح و تصمیم قاطع مصر دوخته شده است.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر در این تماس تلفنی از تلاش‌های آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برای توقف حملات رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه حمایت کرده و قطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات غزه و کرانه باختری را به عنوان تمرکز جامعه جهانی بر راه‌حل سیاسی مورد توجه قرار دادند.
آنتونیو گوترش شامگاه چهارشنبه در نامه‌ای بر اساس ماده ۹۹ منشور سازمان ملل، به شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع غزه هشدار داد و اعلام کرد: «اوضاع در غزه، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند و جامعه بین‌الملل باید از نفوذ خود برای پایان دادن به این بحران استفاده کند». گوترش همچنین از اعضای شورای امنیت خواسته تا با اعمال فشار از ایجاد بحران انسانی جلوگیری کرده و خواستار آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه شد.
امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی با ببان اینکه مقاومت اسلامی تاکنون با قدرت به تجاوزات رژیم اسرائیل پاسخ داده است، گفت که با این روند روزهای آینده برای رژیم اسرائیل بسیار وحشتناک خواهد بود.
امیرعبداللهیان ۱۲ آذر ماه نیز در تهران و در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه عمان بدر البوسعیدی با اشاره به دور جدید جنایات صهیونیست‌ها در غزه و با بیان اینکه توسعه عمیق جنگ در منطقه کاملا متصور است، خطاب به آمریکا گفت که تا دیر نشده حمایت خود از جنایتکاران اسرائیلی را متوقف کند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین دوم آذر ماه در دوحه و در دیدار با همتای قطری هشدار داده بود که در صورت اقدام رژیم اسرائیل به تداوم جنگ پس از آتش‌بس، شرایط در منطقه متشنج‌تر و واکنش‌ها گسترده‌تر 
خواهد شد.
دیدار وزیر بین‌الملل حزب حاکم چین
با امیرعبداللهیان
لیو جیان چائو وزیر بین‌الملل حزب کمونیست چین در جریان سفر به تهران، روز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
امیرعبداللهیان در این دیدار، استمرار رایزنی‌های نهادهای حاکمیتی، احزاب و تعاملات اندیشکده‌ای بین دو کشور با هدف تقویت شناخت متقابل را مهم ارزیابی کرده و بر لزوم گسترش همکاری‌های مردمی، تبادلات استانی و گردشگری تأکید کرد.
لیو جیان چائو وزیر بین‌الملل حزب حاکم چین نیز با ابراز خرسندی از رایزنی‌های انجام شده در تهران، تقویت تبادلات مردمی و گردشگری، همکاری‌های رسانه‌ای و ارتباط بیش از پیش جوانان، دانشجویان و نخبگان دو کشور در چارچوب تعاملات علمی و دانشگاهی را تعمیق بخش شناخت متقابل و تسهیل‌کننده تقویت همکاری‌های همه‌جانبه دو کشور در چارچوب برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله ارزیابی کرد.
طرفین در این دیدار ضمن مرور همکاری‌های دوجانبه در پرتو توافقات و اسناد امضا شده در سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به چین در بهمن ۱۴۰۱، درخصوص آخرین تحولات غزه و افغانستان و مسائل مورد علاقه گفت‌وگو کردند.
به گزارش فارس، لیو جیان چائو رئیس دپارتمان ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین و هیئت همراه که در سفری ۲ روزه به دعوت رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام در به تهران سفر کرده، با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر شورای عالی امنیت ملی و نمایندگان احزاب کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
جزئیات رایزنی پنج ساعته رئیسی و پوتین
از زبان امیرعبداللهیان
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درخصوص سفر یک روزه آیت‌الله رئیسی به مسکو در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ‏پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ طی سفری کوتاه، مذاکرات و دیدار کاری مهم رؤسای جمهور ایران و ‌روسیه در کرملین مسکو به مدت پنج ساعت انجام شد.
وی ادامه داد: بخش مهمی از مذاکرات بر موضوع فلسطین تمرکز داشت. طرفین بر ضرورت توقف فوری جنگ و نسل‌کشی در غزه و کرانه، توقف کوچ اجباری ساکنان غزه و گشایش بی‌درنگ مرز رفح برای ارسال کمک‌های گسترده انسانی به سراسر غزه تاکید داشتند.
امیرعبداللهیان در این خصوص تاکید کرد: روسیه به ابتکار عمل می‌اندیشد.
به گزارش ایرنا، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان درخصوص سایر موضوعات مورد گفت‌وگو گفت: مناسبات دوجانبه شامل امور بانکی- پولی، ترانزیت، راه آهن، همکاری نیروگاهی، کشاورزی، انرژی، علمی، دانشگاهی، فناوری، گردشگری، صنعت…) و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه و پیگیری دو رئیس‌جمهور قرار گرفت.