همچنان عملیات مقاومت یمن علیه جنایات رژیم آپارتاید اسرائیل در غزه ادامه دارد؛ بنا بر تحلیل نیویورک‌‌تایمز، تقابل‌های هفته‌های اخیر انصارالله یمن با رژیم صهیونیستی جایگاه این گروه مقاومت را در غرب آسیا و داخل کشورشان تقویت کرده و محبوبیت آن را افزایش داده است.
نیویورک تایمز:
 
 
همچنان عملیات مقاومت یمن علیه جنایات رژیم آپارتاید اسرائیل در غزه ادامه دارد؛ بنا بر تحلیل نیویورک‌‌تایمز، تقابل‌های هفته‌های اخیر انصارالله یمن با رژیم صهیونیستی جایگاه این گروه مقاومت را در غرب آسیا و داخل کشورشان تقویت کرده و محبوبیت آن را افزایش داده است.
پیش از آتش‌بس چند روزه چند حمله و توقیف کشتی‌های اسرائیلی توسط مقاومت یمن صورت گرفته بود. پس از اتمام آتش‌بس نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که یک کشتی صهیونیستی را در حمایت از مردم فلسطین توقیف کرده‌اند‌ و نیز خبر آمد که کشتی باری مرتبط با اسرائیل مورد اصابت موشک یمنی در دریای سرخ قرار گرفته است. حتی پنتاگون نیز از حمله یمنی‌ها به ناوشکن آمریکایی و چند کشتی تجاری در دریای سرخ خبر داد. همچنین روز دوشنبه روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت خبر داد یکی از کشتی‌هایی که توسط یمن هدف قرار گرفته در حال غرق شدن است. در این شرایط که حملات مکرر مقاومت یمن صهیونیست‌ها را مستأصل کرده است، عکسی منتشر شده است که نشان می‌دهد دانشجویان یمنی بر روی کشتی توقیف‌شده رژیم صهیونیستی جشن فارغ‌التحصیلی برگزار کردند تا بیش از پیش رژیم آپارتاید اسرائیل توسط یمنی‌ها تحقیر شود. این حملات همچنان ادامه دارد. این شاخه از مقاومت همچنین چندین‌بار بندر ایلات در اراضی اشغالی را مورد هدف قرار داده است.
حالا روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گزارش کرده است، تحلیلگران بر این باورند که انصارالله یمن با شلیک موشک به سمت اسرائیل و حمله به کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کردند در سراسر غرب آسیا محبوبیت به دست آورند و یک قدرت منطقه‌ای ایجاد کردند که می‌تواند به گسترش قدرت آنها در داخل کشورشان کمک کند. نیویورک‌تایمز همچنین گزارش کرد که انصارالله حملات موشکی و پهپادی به جنوب اراضی اشغالی انجام دادند و ماه گذشته نیز یک کشتی تجاری را ضبط کردند.
در سراسر غرب آسیا که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، به شهادت هزاران غیرنظامی فلسطینی که اکثرشان زن و کودک هستند، منجر شده است، خشم زیادی نسبت به تل‌آویو و آمریکا برانگیخته شده است و در این شرایط مردم این منطقه، انصارالله را به عنوان یکی از تنها نیروهای منطقه‌ای که نه فقط با زبان تند بلکه با تقابل، رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است، مورد ستایش و تقدیر قرار می‌دهند. سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح روز سه‌شنبه (۲۱ آذر) از حمله موشکی به یک کشتی حامل نفت نروژی به نام «استریندا» در دریای سرخ خبر داد. حمله به کشتی نروژی تنها حادثه اخیر در دریای سرخ نبود.
حملات ارتش یمن 
شرکت کشتیرانی اسرائیلی را فلج کرد
شرکت کشتیرانی «زیم» وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کرد در سایه حملاتی که از یمن انجام می‌شوند، هزینه جابه‌جایی از آسیا به دریای مدیترانه را افزایش می‌دهد؛ اقدامی که در نتیجه آن، هم هزینه‌های کشتیرانی و هم مدت آن بیشتر خواهد شد. به گزارش ایسنا، شرکت کشتیرانی «زیم» وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با توجه به تهدید امنیتی مستمر در دریای سرخ و خلیج عدن به دلیل حملاتی که از یمن انجام می‌شوند، در اسرع وقت هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل از آسیا به دریای مدیترانه را افزایش خواهد داد.
آمریکا: 
یک نفتکش دیگر هدف حمله انصارالله قرار گرفت
خبر دیگر آن‌که آسوشیتدپرس گزارش داد، ارتش یمن یک نفتکش را که با پرچم جزایر مارشال از هند می‌آمد و به سمت کانال سوئز در حرکت بود و خدمه مسلح به همراه داشت، هدف قرار دادند. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد که یک کشتی جنگی آمریکایی پهپاد مظنون به متعلق به نیروهای مسلح یمن را که در جهت آن در حال پرواز بود، منهدم کرد. این مقام آمریکایی مدعی شد، ارتش یکم صبح روز چهارشنبه (۲۲ آذر؛ ۱۳ دسامبر) دو موشک به سمت کشتی تجاری در تنگه باب‌المندب شلیک کرد که به هدف اصابت نکرد. همچنین صبح دیروز اداره عملیات تجارت دریایی «بریتانیا» اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در حدود ۵۰ مایل دریایی غرب باب‌المندب یمن دریافت کرده‌ بود.
خط و نشان انصارالله برای ائتلاف احتمالی آمریکا
پس از آن‌که آمریکا گفت که در تلاش است علیه یمن ائتلاف دریایی تشکیل دهد، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله هشدار داد که برای مقابله با این ائتلاف، اهرم فشارهای دردناکی در اختیار دارد. در پی هشدار یمن مبنی بر ممانعت از عبور کشتی‌ها به مقصد فلسطین اشغالی، «محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، گفت که هدف از ارسال کشتی جنگی رژیم صهیونیستی صرفاً تبلیغاتی است. البخیتی با اشاره به اینکه که توقیف کشتی‌های وابسته به اسرائیل به معنای گسترش درگیری بین اسرائیل و حماس نیست، هشدار داد: «اهرم فشارهای دردناکی علیه کشورهایی داریم که در تشکیل ائتلاف بین‌المللی در دریای سرخ مشارکت داشته باشند.»
گفتنی است که منابع رسانه‌ای از اعزام یک ناوچه موشک‌انداز کلاس «ساعر۶» نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به منطقه دریای سرخ برای مقابله با عملیات ارتش یمن در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین خبر داده بودند. در خبرها آمده بود، نیروی دریایی رژیم صهیونیستی فرآیند عملیاتی کردن چهار ناوچه موشک‌انداز سنگین کلاس «ساعر۶» را تکمیل کرد و برای اولین‌بار یکی از آنها به منطقه دریای سرخ اعزام شد.
هرگونه کوتاهی در قبال فلسطین 
به منزله همکاری با اسرائیل!
همچنین خبر می‌رسد که سخنگوی جنبش انصارالله یمن ضمن انتقاد شدید از هرگونه کوتاهی، بیطرفی و یا اتخاذ مواضع منفی در قبال فلسطین، گفت که رژیم صهیونیستی بر روی افراد مزدور حساب باز کرده است. «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصارالله یمن، مسئله فلسطین را یک مسئله جامع دانست که هرگونه کوتاهی، بیطرفی یا اتخاذ مواضع منفی در قبال آن، همکاری مجانی و احمقانه با اسرائیل علیه فلسطین و غزه است. عبدالسلام همچنین گفت: «محاسبات اسرائیل و حامیانش بر روی مزدورانی که مانع از فعالیت نیروهای مسلح یمن شوند، صرفاً حساب باز کردن بر روی افراد فرصت‌طلب شکست‌خورده است.» شبکه خبری المسیره به نقل از این مقام یمنی گزارش داد، رژیم صهیونیستی بر روی مزدورانی حساب باز کرده است که با خیانت به کشورشان، سقوط کرده‌اند و با خیانت به فلسطین نیز بیشتر سقوط خواهند کرد.
کشتی‌ها در دریای سرخ 
دستورات نیروهای یمنی را رعایت کنند!
«محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن، نیز بامداد چهارشنبه تأکید کرد: «توصیه می‌کنیم، [کشتی‌ها] برای جلوگیری از ریسک در دریای سرخ دستورات نیروی دریایی یمن را رعایت کنند.» الحوثی افزود: «همچنین توصیه ما این است که هویت [کشتی‌ها] جعل نشود و پرچم‌ها جز پرچم مالک کشتی برداشته شده و کشتی‌هایی که از دریای سرخ تردد می‌کنند، مقصدشان سواحل اشغالی در فلسطین نباشد.» این مقام یمنی تأکید کرد: «نیروهای مسلح یمن به روشنی اهداف خود را برای پیروزی غزه اعلام کرده که از آن جمله توقف حمله تروریستی آمریکا و اسرائیل به این باریکه است.»
رسانه‌های صهیونیستی: 
حمله‌های حزب‌الله بی‌سابقه است
خبر دیگر از شاخه مقاومت لبنان است. شبکه خبری کان رژیم صهیونیستی گزارش داد که درگیری‌ها بین اشغالگران اسرائیلی و مقاومت اسلامی لبنان در سرزمین‌های شمالی به ویژه برای کسانی که از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند، بسیار دردناک به نظر می‌رسد. «حن بیار»، خبرنگار این شبکه صهیونیستی، با اشاره به آسیب دیدن دو منزل در منطقه برعام و تعدادی از منازل دیگر در شهرک المطله نوشت که آسیب دیدن منازل احساس دردناکی برای اسرائیلی‌ها دارد، به ویژه که حزب‌الله همچنان طرفی است که سقف درگیری‌ها را مشخص می‌کند.
«شلومی الدار»، خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، نیز گزارش داد که شهرک‌های المطله و شتولا و کریات شمونه و دیگر شهرک‌های مجاور مرزهای لبنان همچنان در معرض موشک‌های حزب‌الله قرار دارند. وی تأکید کرد که حزب‌الله در نزدیکی مرزها مستقر است و همواره پرتاب موشک‌های ضدزره خود را افزایش می‌دهد. وی ابراز داشت که پرتاب این موشک‌ها، ضد مواضع صهیونیستی با دقت و خطرات بیشتری دنبال می‌شود و تهدیدات بیشتری را نیز ایجاد می‌کند چرا که سامانه‌های هشدار رژیم صهیونیستی نیز در نتیجه شلیک موشک‌ها فعال نمی‌شود.
آن‌طور که مهر گزارش کرده است، همچنین جانشین مسئول امنیتی شهرک صهیونیست‌نشین المطله واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی کان گفت که حملاتی که حزب‌الله انجام می‌دهد را حتی در جنگ دوم لبنان (جنگ ۳۳ روزه) نیز شاهد نبودیم. رسانه‌های عبری در مجموع، آن‌طور که ایسنا گزارش کرده است، از ناراحتی و ناخرسندی ساکنان شمال اراضی اشغالی به دلیل خسارت‌هایی که به منازل‌شان وارد شده صحبت کردند.
حزب‌الله: جبهه لبنان علیه اسرائیل باز خواهد ماند
معاون دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی چیزی جز زبان زور نمی‌فهمد تأکید کرد، تا زمانی که تجاوزات اشغالگران علیه غزه ادامه داشته باشد جبهه لبنان ضد اسرائیل نیز باز است و هیچ‌یک از تهدیدات دشمنان تاثیری بر مقاومت ندارد. شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله، در سخنانی درباره تحولات جنوب لبنان و روند تقابل مقاومت با دشمن صهیونیستی اعلام کرد، آنچه که حزب‌الله در مرزهای جنوبی انجام می‌دهد، دفاع مشروع و یک وظیفه ملی است. شیخ نعیم قاسم در سخنرانی خود در مراسم یادبود شماری از شهدای راه قدس اظهار داشت، ما از ابتدا در حزب‌الله اعلام کردیم که جبهه لبنان یک جبهه حمایتی بوده و حمایت ما (از فلسطین) یک وظیفه است و به نفع لبنان و فلسطین می‌باشد. آنچه که رزمندگان مقاومت لبنان انجام می‌دهد دفاعی مشروع و وظیفه‌ای ملی است؛ زیرا دشمن چیزی جز زبان زور نمی‌فهمد.
وی تصریح کرد، علاوه‌بر آن ما تسلیم هیچ پروژه‌ای از جانب هیچ طرفی که درباره تضعیف یا حذف سلاح مقاومت صحبت می‌کند نخواهیم شد؛ زیرا قدرت چیزی است که موجب می‌شود لبنانی‌ها استقلال داشته باشند و سر خود را بالا بگیرند. قدرت همچنین ما را قادر می‌سازد تا با چالش‌ها رو‌به‌رو شویم و جلوی وحشی‌گری دشمن و گسترش آن ضد کشورمان را بگیریم. معاون دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت، اکنون مشخص نیست که آیا سرعت جنگ در دایره کنونی آن بالا و پایین خواهد شد یا نه و ما از ابتدا گفتیم که این مسئله مربوط به تحولات میدانی و تصمیماتی است که ممکن است دشمن صهیونیستی اتخاذ کند. اما ما در هر صورت برای هر سناریویی آماده هستیم و حزب‌الله در آمادگی کامل به سر می‌برد و تا زمانی که تجاوزات ضد غزه ادامه داشته باشد، جبهه لبنان نیز علیه اسرائیل باز است. این مقام حزب‌الله در پایان تاکید کرد، نه تهدیدات و نه تحریکات دشمن هیچ اهمیتی برای ما ندارد. ما همچنین تحولات مرزها را به مسائل داخلی کشور مربوط نمی‌کنیم و تا زمانی که تجاوزات صهیونیست‌ها ضد مردم غزه ادامه دارد هیچ‌کس نمی‌تواند درباره وضعیت جنوب لبنان با ما صحبت کند. زمانی که تجاوزات علیه غزه متوقف شد، بررسی می‌کنیم که چیزی نیاز به بحث دارد تا درباره آن صحبت کنیم.
دو پایگاه آمریکا در سوریه هدف قرار گرفت
خبر دیگر اما از مقاومت عراق است. به گزارش فارس، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای از حمله راکتی به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر واقع در سوریه خبر داد. در این بیانیه آمده است: «در پاسخ به جنایت‌های دشمن (صهیونیستی) علیه مردم غزه، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق پایگاه اشغالگران آمریکا در میدان نفتی العمر در سوریه را هدف حمله راکتی قرار دادند که مستقیما به هدف اصابت کرد.» مقاومت اسلامی عراق همچنین در بیانیه‌ دیگری اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، پایگاه اشغالگران آمریکا در میدان نفتی کونیکو در دیرالزور سوریه را هدف حمله راکتی قرار داده است. برخی از منابع خبر داده‌اند که سخنگوی پنتاگون گفته است: «تاکنون ۹۸ حمله به پایگاه‌های آمریکا صورت گرفته است.»