رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی گفت: شما شاهد مقاومت مردم مظلوم غزه در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی هستید و دیدید که این جنگ، مدعیان دروغین حقوق بشر مانند آمریکا را رسوا کرد.
سرلشکر صفوی:
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی گفت: شما شاهد مقاومت مردم مظلوم غزه در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی هستید و دیدید که این جنگ، مدعیان دروغین حقوق بشر مانند آمریکا را رسوا کرد.
 

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا روز سه‌شنبه،
۲۸ آذرماه‌ در همایش نقش بسیج و قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس گفت: از فرمان فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) برای راه‌اندازی نهضت خاطره‌گویی هفت سال می‌گذرد و امروز هشتمین همایش کلاس نهضت فصلی خاطره‌گویی است. سخنرانی‌های خوبی در این نهضت خاطره‌گویی شنیدیم و باید از همه این عزیزان تشکر کنم.
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی افزود: هدف ما ساختن نسل جوان است زیرا ۵۲ درصد جمعیت ما زیر ۴۰ سال است که جنگ و انقلاب را ندیده‌‌اند و ما با این نهضت خاطره‌گویی می‌خواهیم تجارب گرانقدر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی که هر دو رویداد تاریخی و بی‌نظیر هستند را به جوانان انتقال دهیم. 
سرلشکر صفوی ضمن بیان ویژگی‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب‌ها مقایسه کنید؛ انقلاب ما بی‌نظیر بود و رهبری امام خمینی(ره) در دفاع مقدس نیز بی‌نظیر است، ایشان چون تهدید دشمن بالاتر از توان نظامی ما بود‌، بیش از دو میلیون بسیجی و داوطلب را به میدان آوردند و معادلات را تغییر دادند. 
فرمانده اسبق کل سپاه پاسداران عنوان کرد: جنگ تحمیلی باعث آوارگی بیش از سه میلیون نفر از خانه‌ها و شهر و روستا‌ها شده بود و این شرایط با مجاهدت‌های مردم و نیروهای مسلح کشورمان تغییر کرد. هدف ما بیان این مجاهدت‌ها و انتقال تجارب گرانقدر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است. 
وی افزود: این دو رخداد عظیم از مرزهای ایران بیرون رفت و تبدیل به فرهنگ مقاومت و جبهه مقاومت نه تنها در منطقه بلکه در آمریکای جنوبی شد که امروز آن‌ها مقابل آمریکا ایستاده‌اند؛ فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک جبهه مقاومت از غرب آسیا تا آمریکای جنوبی ایجاد کرده است. 
سرلشکر صفوی اظهار کرد: در جنگ غزه، رژیم کودک‌کش صهیونیستی بدون حمایت آمریکا حتی یک روز هم نمی‌توانست ادامه جنگ دهد. آمریکایی‌هایی که حقوق بشرشان تمام عالم را پر کرده بود، دیدید که قطعنامه را وتو کردند.
وی با اشاره به سخنی از بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: او تا به حال سه بار به رژیم صهیونیستی سفر کرده، در اولین روز گفت، من رژیم غاصب صهیونیستی را در حال فروپاشی دیدم.
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، ادامه داد: شما شاهد مقاومت مردم مظلوم غزه در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی هستید و دیدید که این جنگ، مدعیان دروغین حقوق بشر مانند آمریکا را رسوا کرد و نشان داد که آن‌ها در مقابل جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، چشم بینا و گوش شنوا ندارند و حتی قطعنامه شورای امنیت را وتو می‌کنند.
سرلشکر صفوی با بیان چند توصیه به پیشکسوتان، گفت: اول اینکه این نهضت‌های خاطره گویی را حتما مکتوب و به نسل فردا انتقال دهید، دوم اینکه این خاطره‌ها را تبدیل به فرهنگ کنید و به صورت فیلم و شعر و کتاب صوتی نشر دهید.
وی با تاکید بر اینکه ما باید در جنگ شناختی و فضای مجازی پیروز شویم، اظهار کرد: ما باید در فضای جنگ شناختی، پیروزی هشت سال دفاع مقدس را نشان دهیم.
به گزارش فارس، مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در پایان بیان خاطرات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را رمز موفقیت در تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن دانست و خاطرنشان کرد: ما باید در عرصه فضای مجازی و جنگ شناختی و فرهنگی نیز مانند دفاع مقدس پیروز شویم که نهضت خاطره‌گویی و انتقال تجارب گرانقدر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، یکی از ابزارهای ما در این میدان نبرد است.