رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند، این رژیم تصور می‌کرد بعد از چند روز بمباران و کشتار و تخریب وسیع، فلسطینی‌ها پرچم سفید را بالا خواهند گرفت اما حماس با استفاده از تکنیک‌های جنگی پیچیده و بعضا حتی پیش پا افتاده 83 روز است که «در حال کشتن اسرائیلی‌هاست.»
 

 

 

تلویزیون اسرائیل: فکر می‌کردیم حماس پرچم سفید را بالا می‌گیرد

 
رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند، این رژیم تصور می‌کرد بعد از چند روز بمباران و کشتار و تخریب وسیع، فلسطینی‌ها پرچم سفید را بالا خواهند گرفت اما حماس با استفاده از تکنیک‌های جنگی پیچیده و بعضا حتی پیش پا افتاده ۸۳ روز است که «در حال کشتن اسرائیلی‌هاست.»
امروز هشتاوچهارمین روز جنگ غزه است و حملات موشکی مقاومت فلسطین از شمال، جنوب و مرکز غزه علیه شهرهای اشغالی همچنان ادامه دارد و این یعنی، صهیونیست‌ها به رغم کشتار، تخریب و جنایات وسیع‌شان و به رغم داشتن حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا، انگلیس، آلمان و چند کشور مرتجع عربی، شکست خورده‌اند. یک معنای دیگر این شرایط این است که، درست همان دلیلی که باعث شد صهیونیست‌ها ضربه تاریخی ۷ اکتبر را بخورند، باعث شده در این جنگ خسارات و تلفات بی‌سابقه‌ای را متحمل شوند و آن چیزی نیست جز دست کم گرفتن جوانان فلسطینی. این مفهوم و تحلیل را شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز با ادبیاتی متفاوت بیان کرده است.
 به گزارش کانال تلگرامی «نجباء»، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده: «جنگ، چهره خود را تغییر داده و حماس دیگر آن‌طور که قبلا می‌دانستیم عمل نمی‌کند. ما انتظار داشتیم که حماس رسما پرچم سفید را به اهتزاز درآورد، اما اکنون [می بینیم]
 آنها تلاش می‌کنند از مزیت نسبی خود برای خسته کردن ارتش اسرائیل استفاده کنند… با روش‌های کشنده عمل می‌کنند و از مزیت‌های نسبی خود بهره می‌برند، نیروهای آنها اغلب در گروه‌های کوچک و بدون علائم متمایز مانند لباس مخصوص عمل می‌کنند و در عین حال از دانش عالی نظامی بهره می‌برند…️ این گروه‌های مسلح از مواد منفجره، کمین و تله‌ها علیه نیروهای ارتش اسرائیل استفاده می‌کنند و از تونل‌هایی بیرون می‌آیند که به خوبی می‌شناسند و در همین لحظه برای استفاده آماده شده‌اند… ارتش اسرائیل هنوز از دستیابی به یک دستاورد روشن از جمله حذف رهبری ارشد سیاسی و نظامی، خنثی‌سازی تونل‌ها و تخریب تقریبا کامل زیرساخت‌های غیرنظامی و عملیاتی آن فاصله دارد.» 
همین کانال تلگرامی در گزارشی دیگر به نقل از روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» و یک نظامی تیپ گولانی نوشته: «نیروهای قسام کمین‌های مرگ‌بار بسیاری در شجاعیه برپا کردند و بدون نیاز به تونل از جایی که ما توان دیدنشان را نداریم، تیراندازی می‌کنند….» برخی از رسانه‌های مخالف نتانیاهو نیز ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف ارتش این رژیم در غزه اعلام کرده‌اند «حماس ۳ ماه است ما را می‌کشد و فیلم کشتن ما را پخش می‌کند آنوقت نتانیاهو غزل پیروزی می‌خواند. نتانیاهو باید فورا استعفا دهد و الا اسرائیلی باقی نخواهد گذاشت و همه را به کشتن خواهد داد.»
هلاکت افسری که زیاد حرف می‌زد!
دیروز ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن سروان «هرئیل شرفیت» از لشکر ۱۴ در نبرد با مقاومت فلسطین در غزه خبر داد. نکته اینجاست که «شرفیت» همان افسری است که چند روز پیش در یک فایل ویدئویی مقاومت را تهدید می‌کرد و می‌گفت تا ابد این‌جا خواهد ماند و همه اسرای اسرائیلی در غزه را هم آزاد خواهد کرد(!)
فرمانده سابق نیروی زمینی اسرائیل: 
هزینه گزافی داده‌ایم
ژنرال «غای تسور»، فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی نیز طی گفت‌و‌گویی با تلویزیون این رژیم و در پاسخ به سؤالی راجع به «وضع میدانی در غزه» می‌گوید: «من اخیرا شنیدم برخی می‌گویند، نمی‌توانیم به اهداف خود در غزه برسیم. باید بگویم ما حتما باید به اهدافمان در غزه برسیم در غیر این صورت حماس قدرت خود را به سرعت باز خواهد یافت. ما باید به اهدافمان در غزه برسیم به این سه دلیلی که می‌گویم: نخست این که اگر چنین نکنیم به دشمنانمام این پیام را می‌دهیم که قدرت پیروزی بر ما را دارند و این، هم ضعف چهره اسرائیل را بیشتر می‌کند و هم در نهایت به زیان ما تمام خواهد شد. دلیل دوم خدشه‌دار نشدن چهره ارتش اسرائیل در میان مردمانمان است و علت سوم، هزینه گزافی است که تاکنون در این جنگ داده‌ایم. این بزرگ‌ترین و بیشترین هزینه‌ای است که در تاریخ اسرائیل و از زمان تاسیس پرداخت‌ایم…» وال استریت ژورنال هم در همین رابطه به نقل از مشاور سابق امنیت ملی اسرائیل نوشته «حماس اکنون این اطمینان را دارد که هر توافقی را که به آن پیروزی نمی‌دهد، رد کند… شرایط کار نیروهای ما سخت‌تر شده و شرایط حماس بهبود یافته است.»
حماس موشک جدید رو کرد
در این بین، گزارش‌هایی که از سرزمین‌های اشغالی به بیرون درز می‌کند نیز نشان می‌دهد، حماس برای هدف قرار دادن اهداف صهیونیستی، از موشک جدیدی استفاده کرده است. آن طور که کانال تلگرامی روزنامه فرهیختگان نوشته، نیروهای مقاومت از موشک جدیدی استفاده کرده و نیروهای ویژه صهیونیستی را که در خانه‌ای در جبالیا محاصره شده بودند، با موشک RPO-A روسی به نام «شمیل» هدف قرار داده‌اند که منجر به کشته و زخمی شدن همه آنها شده است.
مرکز مطالعات فلسطین پنج‌شنبه نیز کارنامه جنگی روز هشتاد و سوم جوانان فلسطینی در غزه را منتشر کرد طبق این گزارش فلسطینی‌ها توانسته‌اند در این یک روز ۲۲ خودروی زرهی صهیونیست‌ها را منهدم کرده و ۷ نظامی صهیونیست را نیز به هلاکت رسانده یا زخمی‌کنند. در این روز ۳ اتاق فرماندهی و نیروها و ادوات جنگی صهیونیست‌ها نیز با دقت بالا هدف قرار گرفته و یک پهپاد اشغالگران از نوع Skylark-2 سرنگون شده است. علاوه بر این، مجاهدان گردان‌های قسام یک بمب «رعدیه» را در مسیر گروهی از نیروهای پیاده صهیونیستی در منطقه خزاعه در شرق خان یونس منفجر کردند که طی آن این نیروها کشته یا زخمی شدند.
پرچم اسرائیل را در پارلمان اردن آتش زدند
آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی در پارلمان عربی و انتشار تصاویر آن نیز از جمله تحولاتی بود که خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته است. آن‌طور که در کانال تلگرامی مرکز مطالعات فلسطین آمده «خلیل عطیه» نماینده اردن در پارلمان عربی ـ هیئت قانونگذاری اتحادیه عرب ـ پرچم رژیم صهیونیستی را مقابل حاضران در مقر این پارلمان در سالن اصلی پارلمان به آتش کشید.روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اشاره کرد که در پی این حادثه، رژیم صهیونیستی پیامی اعتراضی را از طریق کانال‌های دیپلماتیک برای اردن ارسال کرده است. گفتنی است جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار چیزی بالغ بر ۱۰ هزار کودک در این باریکه طی ۷۰ روز! صهیونیست‌ها را در جهان بی‌آبرو و منفور کرده است. 
کاربران فضای مجازی با مقایسه تعداد کودکانی که در جنگ‌های عراق، سوریه، یمن و اوکراین کشته شده‌اند با شمار تلفات کودکان فلسطینی، منفور بودن رژیم صهیونیستی را فریاد زده‌اند. طبق گزارشی که مهر در این باره منتشر کرده است در عراق طی ۴ سال جنگ ۳۱۰۰ کودک، در سوریه طی ۱۱ سال جنگ ۱۲۰۰۰ کودک، در اوکراین طی ۲ سال ۵۲۰ کودک و در یمن طی ۷ سال، ۳۷۰۰ کودک جان خود را از دست داده‌اند اما در فلسطین ۱۰هزار کودک فقط طی ۷۰ روز جان باخته‌اند! دیروز وزیر بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای غزه به ۲۱۵۰۷ نفر رسیده است. فقط دیروز صهیونیست‌ها ۸۵ غیرنظامی فلسطینی را در مرکز و جنوب نوار غزه با سلاح‌های آمریکایی به شهادت رساندند تا انتقام تلفات خود در میادین جنگ را از غیر نظامیان، زنان و کودکان بگیرند! این آمار را منابع محلی اعلام کرده و گفته‌اند در حملات هوائی صهیونیست‌ها به مناطق مرکزی و جنوبی نوار غزه این تعداد شهید و همه اجساد به بیمارستان‌های باقی مانده منتقل شده است تا در گورهای جمعی دفن شوند!
رئیس‌جمهور تونس نیز در واکنش به همین جنایات است که گفته «پیروزی در راه است و سرزمین فلسطین آزاد خواهد شد. راهپیمایی در حمایت از ملت فلسطین در سراسر جهان بیانگر این است که جهان وارد مرحله جدیدی شده است.»
پیام آتشین سخنگوی حماس 
 ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام نیز پنج‌شنبه شب طی پیامی اعلام کرد: «نبرد طوفان الاقصی دشمن صهیونیستی را در مسیر زوال و نابودی قرار داده است و دهه‌ها است که برای دفاع از ملت فلسطین می‌جنگیم تا اینکه در نهایت به نبرد طوفان الاقصی رسیدیم.» بنابر اعلام مراکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ابوعبیده این را هم گفته که «به مبارزه و آماده‌سازی نیروهایمان ادامه دادیم زیرا می‌دانستیم حق را باید گرفت…ضربه قرن را به دشمن وارد کردیم و به همه دنیا گفتیم که ما ملتی هستیم که به دنبال حق و آزادی در زندگی هستیم… پس از ۸۳ روز نبرد مجاهدان ما در میدان همچنان در حال رویارویی با دشمن هستند… ما ۸۲۵ خودروی زرهی دشمن را منهدم کرده‌ام… مجاهدان ما عملیات‌هایی ویژه را از طریق بازاستفاده موشک‌های منفجر نشده دشمن اجرا کردند… تصاویری زیادی که هدف قرار دادن نیروها و ادوات جنگی دشمن توسط مبارزان قسام را ثابت می‌کند، پخش کردیم و این تازه بخشی ناچیز است… اولویت ما توقف جنگ و جنایات دشمن است… هیچ چیز دیگری بر توقف جنگ در غزه اولویت ندارد… تا توقف کامل جنگ در غزه هیچ توافقی را برای مبادله اسرا نخواهیم پذیرفت… ملت ما سربلند از این نبرد بیرون خواهد آمد.»
تصاویر محمد ضیف!
«محمد ضیف» را مغز متفکر عملیات طوفان الاقصی و نبرد جاری در غزه می‌نامند. گفته می‌شود او فردی بسیار باهوش، زیرک و در حوزه نظامی و اطلاعاتی استثنائی است که صهیونیست‌ها برای پیدا کردنش، حاضرند هر هزینه‌ای بدهند منتهی، هیچ تصویری از او جز یک عکس بی‌کیفیت متعلق به جوانی‌اش منتشر نشده است. ضمن این که درباره صحت این عکس نیز تردیدهایی وجود دارد. حالا یک شبکه تلوزیونی رژیم صهیونیستی مدعی شده اولین تصویر او را به دست آورده است. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی تعلق داشتن این تصویر به محمد الضیف، فرمانده‌ گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس شده است.
سازمان ملل: آنچه اسرائیل در غزه انجام می‌دهد وحشی‌گری قرن است
«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی فلسطینی تاکید کرد: آنچه اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه انجام می‌دهد، وحشی‌گری قرن حاضر ماست… اسرائیل به بهانه نابودی حماس بیش از ۲۰ هزار فلسطینی را به قتل رسانده، چرا زندگی فلسطینیان اهمیتی ندارد؟!» وی این را هم گفت که «سکوت غرب در قبال آنچه بر سر فلسطینیان می‌آید، همدستی در این جنایات به شمار می‌رود.»
سایر رویدادها
* ایهود باراک نخست پیشین رژیم اشغالگر: ارتش ما در جنگ غزه دستاوردهایی داشته اما از رسیدن به اهداف جنگ دور است.
* «دانی یاتوم» رئیس سابق موساد: وارد جنگ سخت و دشواری شدیم، حجم و تعداد تونل‌ها در غزه بسیار بیشتر از آن چیزی است که برآورد کرده بودیم!
* دیروز در چهارراه شهرک صهیونیست‌نشین «عمانونیل» (نزدیک الخلیل) فلسطینی‌ها با عملیات زیرگیری چهار نظامی صهیونیست را به بیمارستان فرستادند. حال هر چهار نظامی «وخیم» گزارش شده است.
*  برخی منابع دیروز اعلام کردند بایدن و نتانیاهو در یک تماس تلفنی پرحاشیه به گفت‌وگو پرداخته و علیه هم مواضع تندی گرفته‌اند. در این مکالمه نه چندان دوستانه در نهایت بایدن با جمله «این گفت وگو به پایان رسیده است» ارتباط را قطع می‌کند.
* «عبدالله حماد»، خبرنگار فلسطینی در بمباران خانه‌اش در نوار غزه همراه با همسر و فرزندانش به شهادت رسید. با شهادت این خبرنگار، شمار شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ به ۱۰۴ نفر افزایش یافت.