شناور گشتی رزمی ابومهدی به همراه ۱۰۰ شناور موشک‌انداز تندرو با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران به نیروی دریایی سپاه ملحق شد.
با حضور سردار سلامی صورت گرفت
شناور گشتی رزمی ابومهدی به همراه ۱۰۰ شناور موشک‌انداز تندرو با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران به نیروی دریایی سپاه ملحق شد.
 
 
 
 
نیروی دریایی سپاه پاسداران با الحاق ناو ابومهدی مهندس که از کلاس شناور شهید سلیمانی است، به‌دنبال ارتقای قدرت دریایی خود برای انجام گشت‌های مورد نیاز در دوردست‌هاست. این شناور در ۱۵ ماه تولید شده است، اما شرکت دانش‌بنیان ایرانی در آینده می‌تواند در کمتر از یک سال سه فروند از این شناور را تحویل دهد.
سردار تنگسیری با اشاره به الحاق شناور ابومهدی المهندس به نیروی دریایی سپاه بیان می‌کند که شناور رادارگریز ابومهدی با بهره‌مندی از چهار موتور دریایی، دارای قابلیت دریانوردی بردبلند با سرعت بالای ۳۷ گره دریایی و قدرت بالا در مانور است. قابلیت حمل و فرود و برخاست پهپاد عمود پرواز (VTOL) و امکان پرتاپ پهپاد رزمی در روز و شب از دیگر قابلیت‌های این شناور است.
براساس آنچه اعلام شده «این شناور برای دفاع هوائی و مقابله با اهداف متخاصم، مجهز به سامانه کشف و رهگیری و پرتابگر‌های دریاپایه و سامانه‌های خودکار و نیمه خودکار توپ‌های ۲۰ میلی‌متری
و ۳۰ میلی‌متری است.»
همچنین شناور گشتی رزمی شهید ابومهدی المهندس مبتنی بر نیاز‌های عملیاتی نیروی دریایی سپاه توسط جوانان متخصص داخلی و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و تولید شده است.
آن گونه که فرمانده نیروی دریایی سپاه در تشریح سایر ویژگی‌های این شناور گفته است، شناور شهید ابومهدی المهندس برای انهدام اهداف سطحی متخاصم به پرتابگر موشک‌های کروز سطح به سطح ترکیبی از ۳۵ تا ۷۵۰ کیلومتر مجهز شده و به فضای پزشکی و تجهیزات کامل امدادی تجهیز شده است. ناو شهید ابومهدی المهندس دارای چهار موتور پیشران قادر است در امواجی در فورس ۶ دریامانی و در فورس ۵ عملیات را انجام دهد. همچنین؛ این شناور دارای سه عرشه است و جمعاً ۱۲ متر از سطح آب فاصله دارد و می‌تواند ۲ هزار مایل دریایی دریانوردی کند و ۱۴ روز مداوم نیز در دریا حضور داشته باشد.
سردار سلامی:
 قدرت سازی نقطه انتهایی ندارد
و باید مداوم در معرض تکامل و رشد باشد
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوازدهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی دفاعی تهاجمی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس اظهار کرد: شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان عزیز در عملیات ناجوانمردانه در کرمان را به ملت بزرگ و پرصلابت و مقاوم ایران عزیز اسلامی و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و خانواده عزیز شهیدان تسلیت عرض می‌کنم.
وی ادامه داد: امروز روز بزرگ و تاریخی برای ملت پرافتخار ایران عزیز است، روزی که نیروی دریایی سپاه به عنوان جلودار و پیشگام قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران مقابل قدرت‌های جهان به جهش و درخششی در توان تهاجمی و دفاعی خود دست یافته است.
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: اصل خوداتکایی نیروی دریایی در نبرد اصل مهم ما است و استقلال رزمی در نیروی دریایی در هر سطحی دیده شده است.
سردار سلامی با اشاره به اینکه نیروی دریایی ما در زیر سطح، سطح و فضای سه بعدی درگیر است و برای نبرد در همه نقاط‌ قدرت می‌آفریند، اظهار داشت: تاثیر راهبردی ما بر توسعه قدرت این است که راهبرد اساسی ما آن است که تا هر جا امتداد منافع ملی داریم باید تا آنجا قدرت دفاعی داشته باشیم و از منافع خود در دریا محافظت کنیم.
وی با اشاره به اینکه دشمنی یک واقعیت ذهنی برای ما نیست بلکه یک واقعیت شناخته شده است، افزود: قدرت سازی نقطه انتهایی ندارد و باید مداوم در معرض تکامل و رشد باشد که ما نیز در همان مسیر هستیم؛ مقابل حوادث کوچک و بسیار بزرگ ما در وسط میدان خواهیم ماند و اراده عادلانه خود را بر دشمنان ظالم تحمیل خواهیم کرد.
دوازدهمین آیین الحاق شناورها و تجهیزات راهبردی جدید به نیروی دریایی سپاه با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح و همچنین مقامات و مسئولین استان هرمزگان برگزار شد.
بنابراین گزارش، شناورهای جدید الحاق شده شامل یک ناو گشتی رزمی شهید ابومهدی المهندس، چهار فروند شناور ذوالفقار موشک انداز و پنج فروند شناور عاشورا با موشک انداز پدافند هوائی کوثر است.
پنج فروند شناور عاشورای اژدرافکن، ۹ فروند شناور شناسایی رزمی مرصاد، یک فروند شناور آتش خوار ساحلی، یک فروند شناور طارق موشک انداز سطح به سطح برد متوسط و ۲ فروند شناور عاشورای فرماندهی با بدنه کربن از دیگر تجهیزاتی است که امروز به توان نیروی دریایی سپاه الحاق شد.
راکت اندازها نیز شامل ۲ فروند خودرو راکت انداز تاکتیکی ۴۰ لول محمول، ۲۰ فروند خودرو راکت انداز هشت لول محمول و ۱۲ فروند خمپاره انداز تاکتیکی رگباری محمول است.
نمایش اقتدار و توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه برای مقابله با تهدیدات متصور و ارتقای ضریب امنیت پایدار منطقه، تقویت مبانی و ظرفیت‌های استکبار‌ستیزی، عدالت خواهی و مقاومت و تعمیق و بسط روحیه خودباوری و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و ایرانی از مهم‌ترین اهداف این الحاق است.
سردار تنگسیری: 
توانمندی ساخت سالانه ۳ شناور رزمی
در نیروی دریایی سپاه وجود دارد
سردار علیرضا تنگسیری در مراسم الحاق ۱۰۰ شناور موشک انداز و ناو شهید ابومهدی المهندس با اشاره به ویژگی‌های ناو ابومهدی اظهار داشت: این شناور توانایی ۱۴ روز دریانوردی و ۲ هزار مایل دریایی با قابلیت رادارگریز در مقابل رادارهای دشمن را دارد و با ۴ موتور پیش رونده قادر است در امواجی در فورس ۶ دریامانی و در فورس ۵ عملیات را انجام دهد و با بدنه جدید در داخل کشور طراحی و ساخته شده است.
وی با بیان این که شرکت‌های دانش‌بنیان در نیروی دریایی سپاه در حال ساخت شناور هستند، عنوان داشت: ساخت شناور ابومهدی ۱۵ ماه طول کشید و دومین شناور از این کلاس است و ما در آینده قادریم در کمتر از یک سال ۳ فروند از این شناور را تولید کنیم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه درخصوص دستاورهای دیگر این مراسم گفت: درخصوص پوشش هوایی، موشک‌های کوثر را روی شناورهای کلاس طارق و عاشورا نصب کردیم. همچنین شناور طارق که تا الان راکت انداز بود به موشک با برد ۱۸۰ کیلومتر برد مجهز شده است.
تنگسیری افزود: موشک‌های کوثر روی شناور عاشورا با رادار ۳ بعدی با بردهای مختلف قادر است در فواصل بسیار بالا هواپیماها و بالگردها و موشک‌های کروز دشمن را مورد هدف قرار دهد.
وی با بیان اینکه امروز الحاق شناورهای شناسایی را هم داریم، گفت: همچنین شناورهای با سرعت بالا و اژدرافکن از دیگر موارد الحاقی امروز است.