به دنبال حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی صهیونیست‌ها در عمق 30 کیلومتری اراضی اشغالی بحث از تلفات این حمله داغ شده است. در این شرایط رسانه صهیونیستی والا اعتراف کرده است که اجازه انتشار آمار کشته‌هایمان را نداریم.

 

حمله ترکیبی حزب‌الله به عمق اسرائیل والا: اجازه انتشار آمار کشته‌هایمان را نداریم
 
به دنبال حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی صهیونیست‌ها در عمق ۳۰ کیلومتری اراضی اشغالی بحث از تلفات این حمله داغ شده است. در این شرایط رسانه صهیونیستی والا اعتراف کرده است که اجازه انتشار آمار کشته‌هایمان را نداریم.
حزب‌الله لبنان از همان فردای عملیات 
طوفان الاقصی، از تاریخ ۱۶ مهر، وارد درگیری مرزی با رژیم آپارتاید اسرائیل شد تا توان تمرکز این رژیم در جبهه غزه را از بین ببرد. در واقع تمام شاخه‌های مقاومت از همان آغاز جنگ غزه فعال بوده‌اند.
حمله ترکیبی به مقر فرماندهی ارتش اسرائیل
رسانه‌های اسرائیلی، ظهر دیروز (سه‌شنبه)، از فعال شدن آژیرهای خطر در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. به دنبال انتشار این گزارش، منابع اسرائیلی گزارش دادند صدای ممتد آژیرهای خطر در چند منطقه بخصوص شهر صفد به مدت چند دقیقه در شمال اراضی اشغالی به گوش رسید. لحظاتی بعد، رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند احتمالا چند پهپاد انتحاری یا موشک به سمت مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در شهر صفد شلیک شده است. به دنبال انتشار این گزارش، برخی رسانه‌های اسرائیلی تصاویری از آتش‌سوزی در این پایگاه و لاشه پهپادهای انتحاری منتشر کردند. به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه اعلام کرد در پاسخ به ترور شهید «صالح العاروری» نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت و همچنین ترور شهید «وسام الطویل» در جنوب لبنان، پایگاه شمال ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد با چند پهپاد انتحاری پایگاه «دادو» در شهر «صفد» اشغالی را هدف قرار داده است. گفته می‌شود این یک حمله ترکیبی به عمق ۳۰ کیلومتری اراضی اشغالی بوده است. حزب‌الله لبنان همچنین در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: «در حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۹:۳۰ صبح روز سه‌شنبه موضع نظامی (المالکیه) با سلاح‌های مناسب مورد اصابت قرار گرفت.» همچنین مقاومت لبنان در بیانیه‌ای دیگر تاکید کرد ساعت ۹:۳۵ پایگاه البغدادی را با تسلیحات موشکی مناسب هدف قرار داد که به دقت به هدف مورد نظر اصابت کرد. حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگر گفت در ساعت ۹:۴۰ صبح دیروز با موشک پایگاه یفتاح را هدف قرار داد که به دقت به هدف مورد نظر اصابت کرد.
تارنمای والا: آمار تلفاتمان را سانسور می‌کنیم!
خبر دیگر آن‌که تارنمای عبری‌زبان والا نوشت که تعداد عملیات‌های حزب‌الله در شمال و تعداد تلفات بسیار زیاد شده است، اما مسئولان رژیم آپارتاید اسرائیل هنوز اجازه انتشار آمار را نمی‌دهند. به گفته این رسانه اسرائیلی، بیمارستان‌های صفد به صورت شبانه‌روزی مشغولند و روزانه ده‌ها مجروح پذیرش می‌کنند.
تل‌آویو: هدف نصرالله کور کردن سامانه‌ها بوده
رسانه‌های رژیم صهیونیستی با بیان این که توان حزب‌الله بسیار نگران‌کننده است، اذعان کردند که «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، از ابتدای جنگ هدفش کور کردن سامانه‌ها و سیستم‌ها در شمال فلسطین اشغالی بوده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از منابع عالی رتبه امنیتی این رژیم اعلام کردند: «ارتش اسرائیل، میزان خسارات وارده به پایگاه راداری و جاسوسی میرون را اعلام نمی‌کند، زیرا نمی‌خواهد نصرالله را از نتایج حمله آگاه نماید.»
تل‌آویو مسئولیت ترور فرمانده حزب‌الله را 
برعهده گرفت
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی «یسرائیل کاتز»، شب دوشنبه به صراحت اعتراف کرد که این رژیم مسئول ترور «وسام حسن طویل» (حاج جواد) از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در منطقه خربه سلم است. وی در گفت‌وگوی اختصاصی با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی این موضوع را اعلام کرد. این اولین اعتراف یک مقام ارشد اسرائیلی به ترور یک فرمانده میدانی برجسته حزب‌الله لبنان است.
خبر دیگر آن‎که رسانه‌ها از اقدام اسرائیل در حمله با پهپاد به نزدیکی محل تشییع جنازه شهید وسام الطویل، از فرماندهان میدانی حزب‌الله در شهرک خربه سلم خبر می‌دهند. گفته می‌شود رژیم اسرائیل دو موشک به نزدیکی منزل برادر این شهید شلیک کرده است.
۳ شهید در حمله به خودرویی در جنوب لبنان
خبر دیگر آن‌که منابع لبنانی از شهادت سه تن در حمله‌ای خبر دادند که خودرویی را در جنوب لبنان هدف قرار داد. تیم دفاع مدنی در جمعیت پیشاهنگی «الرساله الاسلامیه» توانستند به محل حمله رفته و اجساد سه قربانی را از داخل خودرو بیرون بکشند. به گفته خبرنگار النشره در جنوب لبنان این حمله موجب ترس و وحشت دانش‌آموزان مدرسه الغندوریه شد که در نزدیکی محل حمله واقع است. خبرگزاری رویترز از شهادت سه تن از اعضای حزب‌الله لبنان در حمله اسرائیل به خودروی آنان در الغندوریه خبر داد. همچنین حزب‌الله لبنان از شهادت «عیسی علی نورالدین» ملقب به «علی نجمه» از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان و از اهالی شهرک برج قلاویه در جنوب این کشور، در راه قدس خبر داد. همچنین شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی سه نوبت شهرک «کفرکلا» در جنوب شرق لبنان را بمباران کردند. پایگاه خبری العهد نیز در این باره نوشت از ساعت هفت صبح به وقت بیروت شهرک‌های «عیترون»، «عیتا الشعب»، «یارون» و «مارون الراس» در منطقه «بنت جبیل» شاهد حملات توپخانه‌ای مداوم هستند.
یمن: آمریکا در آتش خواهد سوخت
اما از مقاومت یمن خبر آن‌که عضو هیئت مذاکره‌کننده یمن درباره سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه گفت که برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ، نیازی به سفر این مسئول آمریکایی نیست؛ زیرا هیچ‌کس 
به دنبال این مسئله نیست. «عبدالملک العجری»، عضو هیئت مذاکره‌کننده یمن، در واکنش به سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به منطقه گفت: «وزیر خارجه آمریکا نیاز به سفر منطقه‌ای ندارد تا کشورهای منطقه را برای عدم گسترش جنگ قانع کند؛ زیرا نه ما و نه هیچ کشور دیگری، مایل به این مسئله نیست.»
جزئیاتی از انهدام کشتی‌های اسرائیلی
اما خبر دیگر آن‌که منابع المیادین روز دوشنبه گزارش دادند که دو کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی حامل مقادیر زیادی نفت در روز چهارم ژانویه (۱۴ دی) در اقیانوس هند هدف قرار گرفتند. اولین کشتی، یک نفتکش اسرائیلی به نام (CHEM CILICON) متعلق به شرکت ACE و با پرچم لیبریا در شمال غربی مالدیو هدف قرار گرفت. کشتی دوم، کشتی اسرائیلی با نام 
(PACIFIC GOLD) متعلق به شرکت استرن است و در نزدیکی بندر کوچی هند هدف قرار گرفت. قابل ذکر است که هدف قرار دادن این دو کشتی حدود ۴۸ ساعت پس از شهادت صالح العاروری معاون دفتر سیاسی جنبش حماس (۲ ژانویه) در حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت صورت گرفت، و چند روز پس از شهادت مستشار نظامی سپاه پاسداران، سردار سرتیپ سید رضی موسوی (۲۵ دسامبر) در حمله اسرائیل به سوریه.
نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که حملات حوثی‌ها در یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، اپراتورهای نفت‌کش را با یک محاسبات نامطلوب مواجه کرده است: «ریسک ناشی از عبور از منطقه خطرناک را بپذیرند یا تجارت را از دست بدهند.» خطرات درگیری در این منطقه حتی ممکن است در حال افزایش باشد. همچنین تصمیم شرکت کشتیرانی چینی کاسکو برای تعلیق فعالیت‌های خود در اراضی اشغالی باعث ایجاد وحشت در میان مسئولان رژیم اشغالگر شد. به طوری‌که 
بخش تجارت رژیم صهیونیستی عواقب محاصره اعمال شده توسط ارتش یمن بر کشتی‌ها در دریای سرخ را احساس کرده ‌است. شرکت کاسکو بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی در آسیا و یکی از چهار شرکت بزرگ در جهان است.
پنتاگون: برنامه‌ای برای خروج از عراق نداریم
از عراق نیز خبر می‌رسد که پنتاگون اعلام کرد در حال حاضر قصد ندارد نیروهای خود در عراق را که حدود ۲۵۰۰ سرباز هستند از این کشور خارج کند. به گزارش ایسنا، باوجود اینکه بغداد هفته گذشته از آغاز روند خروج نیروهای ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا از عراق خبر داد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است که در حال حاضر قصد خارج کردن نیروهای خود از عراق را ندارد. گفتنی است، از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ارتش آمریکا بیش از ۱۱۰ بار در عراق و سوریه مورد حمله مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است که معمولاً با ترکیبی از راکت‌ها و پهپادهای تهاجمی یکطرفه به آن‌ها حمله می‌شود.