«عامی ایالون» رئیس اسبق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی(شاباک) ضمن تحلیل جنگ 95 روزه غزه نتیجه گرفته، با شناختی که از مسلمانان و فلسطینی‌ها دارد، می‌تواند بگوید که «محال است بتوان حماس را در غزه شکست داد.»

رئیس اسبق شاباک: شکست حماس محال است

«عامی ایالون» رئیس اسبق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی(شاباک) ضمن تحلیل جنگ 95 روزه غزه نتیجه گرفته، با شناختی که از مسلمانان و فلسطینی‌ها دارد، می‌تواند بگوید که «محال است بتوان حماس را در غزه شکست داد.»

 

«جکسون هینکل» فعال رسانه‌ای و مشهور آمریکایی چند روز پیش طی پیامی در X (توئیتر سابق) ضمن انتشار نقشه‌ای هوائی از غزه نوشت، وقتی صهیونیست‌ها می‌خواستند به غزه حمل کنند به ما گفتند، «3 روز طول می‌کشد تا حماس را محو کنیم» اما ۳ ماه از این جنگ گذشته و هنوز هیچ یک از مناطق سبز رنگی که روی این نقشه می‌بینید را، نتوانسته‌اند بگیرند. چنین موضع‌گیری‌هایی، از همان هفته‌های نخست آغاز حمله صهیونیست‌ها به غزه آغاز شده بود منتهی، صهیونیست‌ها با بمباران گسترده خانه‌ها، بیمارستان‌ها، کلیسا‌ها، مدارس در غزه و کشتار وسیع غیرنظامیان و از آن سو، ترور برخی رهبران مقاومت در کشورهای مختلف، تلاش کرده‌اند، فضا را به سمتی ببرند که از دل آن، پیروزی رژیم صهیونیستی خارج شود! غافل از این که، از دل کشتار غیر نظامیان و بمباران بیمارستان‌ها، چیزی جز «نفرت جهانی» خارج نشد.
حالا «عامی ایالون» که بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بود طی مصاحبه‌ای با روزنامه «هاآرتص»، که خبرگزاری فارس متن کامل آن را منتشر کرده است گفته، اصلا شکست حماس ممکن نیست: «اسرائیل هرگز با چهره پیروز از جنگ غزه خارج نخواهد شد، حتی اگر بتواند یحیی السنوار را ترور کند… هرکس معتقد باشد فلسطینی‌ها تسلیم خواهند شد، نه فلسطینی‌ها و نه حماس و نه جنبش‌های اسلامی -به زعم او تندرو- در قرن حاضر را نشناخته است.»
رئیس اسبق شاباک در ادامه گفت: «در غزه تصویری از پیروزی وجود نخواهد داشت؛ قرار نیست تصویری مانند برافراشته شدن پرچم آمریکا در هیروشیما پس از جنگ جهانی دوم یا تصویر «یوسی بن حنان» [سرباز صهیونیست] در کانال سوئز پس از جنگ شش روزه یا تصویر حرکت یاسر بن عرفات از بندر بیروت به تونس پس از جنگ اول لبنان، ببینیم…»
خبرنگار سپس پرسید که «حتی اگر یحیی السنوار رهبر حماس در غزه نیز ترور شود، باز هم اسرائیل پیروز نشده است؟» و «ایالون» پاسخ داد: «نه، حتی اگر روح سنوار به سوی خدا عروج کند [باز هم پیروز نشده‌ایم]»
«عامی ایالون» در بخش دیگری از این مصاحبه، یکی از دلایل مهم «شکست اسرائیل در هفت اکتبر» را «اختلافات شدید سیاسی و عدم توجه نتانیاهو به هشدارهای سران امنیتی و نظامی» دانست.
بدترین روز صهیونیست‌ها در غزه
«الجزیره» اما دیروز طی گزارشی، ضمن اعلام آمار تلفات و خسارات صهیونیست‌ها در روز دوشنبه نوشت، به نوعی، اظهارات «ایالون» را تبیین و اعلام کرد این روز، بدترین روز اسرائیل در غزه طی ۹۴ روزگذشته بود. طبق این گزارش ۹ افسر و سرباز صهیونیست فقط در یک روز به هلاکت رسیده و شمار زیادی نیز در این روز زخمی شده‌اند. در گزارش این شبکه تلویزیونی قطری می‌خوانیم این تلفات در دو حمله به نظامیان صهیونیست گرفته شده است: ️«یکی از دو حمله منجر به انفجار مهمات در یک کامیون و کشته و زخمی شدن نظامیان شد و دیگری ساختمانی بود که سربازان درون آن بودند و بمباران شد…️ این روز سخت‌ترین روز برای ارتش اسرائیل از زمان آغاز جنگ بود.»
کانال تلگرامی «مرکز مطالعات فلسطین» نیز گزارش تحقیقی یک خبر نگار صهیونیست را منتشر کرده که در آن، از مقامات «اسرائیل» خواسته می‌شود، دروغ نگویند و شجاعانه اعلام کنند که در این جنگ شکست خورده‌اند. «آلموگ بوکر» خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «باید حقیقت را گفت، جنگ پایان یافت و نتانیاهو می‌تواند هر روز سه مرتبه بگوید جنگ را متوقف نخواهیم کرد تا به پیروزی برسیم… اظهارات یواو گالانت وزیر دفاع نیز واضح است، یعنی انتقال از مرحله حملات گسترده به مرحله عملیات ویژه و این یعنی اینکه پایان جنگ فرا رسیده است… ما اهدافی را مشخص کرده بودیم و برای آن به غزه حمله کردیم اما ۱۳۶ اسیرمان در غزه بازگردانده نشدند، حماس فرو نپاشید و حملات موشکی‌ نیز متوقف نشده و این جنبش هر روز اراضی ما را هدف حملات موشکی قرار می‌دهد و هنوز هزاران نفر از نیروهای حماس نیز در نوار غزه هستند…مردم در غزه به روال عادی زندگی بازگشته‌اند و بازار جبالیا نیز همانند همیشه فعالیت خود را ازسرگرفته انگار جنگی اتفاق نیفتاده است… ما موفق به تحقق اهدافی که مشخص کرده بودیم، نشدیم، در جنگ پیروز نشدیم و هیچ امیدی به بازگشت به خانه‌های خود نیز نداریم.» همزمان با رسانه‌ای شدن این اظهارت خبر رسید گروهبان «استاو باشا» از تیپ ویژه گولانی که در جنگ غزه همقطاران زیادی را از دست داده بود‌، در خانه‌اش بر اثر سکته قلبی مُرد.» تیپ گولانی یکی از ۵ تیپی است که از غزه عقب‌نشینی کرده است. 
اما با دیدن خبر بعدی شاید بهتر بتوانیم این جمله از گزارش مهم «یدیعوت آحارونوت» را درک کنیم: «سرباز اسرائیلی که به جنگ می‌رود، با توجه به درگیری‌ها، در برگشت هیچ شباهتی به قبل از رفتن به غزه ندارد.»(!) همین طور این گزارش مراکز درمانی رژیم صهیونیستی که دیروز اعلام کرد: «9000 سرباز اسرائیلی از ابتدای جنگ تاکنون تحت درمان روانی قرار گرفته‌اند.» گزارش‌های دیگری نیز از منابع عبری زبان منتشر شده که این عدد را ۱۲ هزار نفر اعلام می‌کند.
ادامه جنایات علیه غیر نظامیان
احتمالا یکی از دلایل مهم کشتار غیرنظامیان فلسطینی به ویژه کودکان از سوی صهیونیست‌ها، گرفتن انتقام شکست‌ها در میادین جنگ است. وقتی حریف نظامیان آموزش دیده و آماده فلسطینی که به گفته ایالون «شکست دادنشان، محال است» نمی‌شوند، به کشتار زنان و کودکان می‌پردازند. طبق آخرین گزارش‌ها، شمار شهدای فلسطینی از ۲۳ هزار نفر هم عبور کرده است که بیش از ۱۰ هزار نفر از این تعداد کودکند! و همین تعداد نیز زن و مرد و به طور کلی غیرنظامی‌اند. بنابر آخرین گزارش وزارت بهداشت غزه تعداد شهدا تا لحظه تنظیم این گزارش به ۲۳ هزار و ۸۴ نفر رسیده و ۵۸ هزارو ۹۲۶ نفر هم زخمی شده‌اند. «نسیم آنلاین» در این باره نوشته «ارتش رژیم صهیونیستی در ۹۴ روز حمله و عملیات‌های نظامی علیه نوار غزه ۱۰ هزار کودک را تاکنون به شهادت رسانده است و ادعا می‌کنند که برای دفاع از حق وجود اسرائیل این کارها را کرده‌اند…این نسل کشی است.» ایسنا نیز گزارش مبسوط و مستندی درباره قاچاق اعضای بدن شهدای فلسطینی از سوی صهیونیست‌ها منتشر کرده است با این عنوان «اعضای بدن می‌خواهید؛ به این ارتش زنگ بزنید!» در این گزارش آمده «تاریخ، روایتگر جنایت‌های رژیم صهیونیستی است، از اشغال و جنایت جنگی گرفته تا قاچاق اعضای بدن قربانیان جنگ غزه، اقدامی وحشیانه که در گزارش‌های مختلف هم به آن تأکید شده است.» قاچاق اعضای بدن توسط صهیونیست‌ها مسبوق به سابقه است اما به نظر می‌رسد، یکی از دلایل گسترش چنین جنایتی در غزه، وضعیت بد اقتصادی صهیونیست‌هاست. ۶۰ میلیارد دلار هزینه طی ۳ ماه! دیروز خبر رسید یک وزیر کابینه نتانیاهو، برای کاسته شدن از هزینه‌ها، مجبور به استعفا شده است. طبق گزارش منابع خبری، وزیر «برابری اجتماعی» در چارچوب طرحی برای کاهش بودجه پوشش هزینه‌های جنگ این رژیم علیه مردم نوار غزه استعفا کرده است.
سایر رویدادها
* برنا: تونل‌های مخفی و غیرقانونی یهودیان زیر یک کنیسه در نیویورک کشف شد! این تونل‌ها در زیر مقر جهانی چاباد لوباویچ، که یک ساختمان شناخته شده در ارتفاعات بروکلین است، کشف شده‌اند. ۱۰ یهودی در این رابطه دستگیر شدند.
* واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی: عقب‌نشینی بزرگ اسرائیل آغاز شده است… اسرائیل هزاران نیروی خود را به عنوان عقب‌نشینی بزرگ از شمال نوار غزه خارج کرده است… اسرائیل به واشنگتن اطلاع داده که تعداد نیروهایش را کم می‌کند و بمباران هوائی را کاهش خواهد داد. 
* کانال مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین: صهیونیست‌ها دیروز خان یونس را به شدت بمباران کردند و شماری از مردم عادی را به شهادت رساندند. این بمباران ویرانی‌های گسترده‌ای بر جا گذاشته است. برخی گزارش‌ها حاکی است، بیش از ۶۰ هزار خانه در سراسر غزه از آغاز جنگ، به طور کامل ویران شده است.