در واکنش به حملات موشکی اوکراین به شهر دونتسک مقام‌های اوکراینی خبر دادند که پایتخت این کشور و شهر «خارکیف» هدف حملات موشکی شدید روسیه قرار گرفتند.

موشک‌باران شدید اوکراین مسکو انتقام حملات به دونتسک را گرفت

در واکنش به حملات موشکی اوکراین به شهر دونتسک مقام‌های اوکراینی خبر دادند که پایتخت این کشور و شهر «خارکیف» هدف حملات موشکی شدید روسیه قرار گرفتند.
جنگ اوکراین این روزها روی حملات هوائی موشکی و پهپادی دوطرف به مواضع یکدیگر متمرکز شده است. دو روز بعد از حمله اوکراین به بازار دونتسک و «تروریستی» خواندن آن توسط کرملین، مقام‌های اوکراینی روز سه‌شنبه از «سلسله انفجارها» در این کشور خبر دادند. مقام‌های کی‌یف پایتخت اوکراین می‌گویند که در نتیجه موج حملات روسیه، حداقل دو نفر زخمی شدند. به روایت آنها، مسکو به پایتخت و همچنین خارکیف دومین شهر بزرگ اوکراین حمله موشکی کرد.
به گزارش فارس رئیس اداره تحقیقات خارکیف اوکراین سرگئی بولوینوف اعلام کرد که طبق اطلاعات اولیه، در نتیجه حملات روسیه چند نفر شامل یک زن و تعدادی کودک زخمی شدند و یک ساختمان مسکونی آسیب دید. شهردار کی‌یف، ویتالی کلیتچکو گفت که در کی‌یف انفجارهایی رخ داد و در پیامی تلگرامی خطاب به ساکنان پایتخت نوشت:
«پناهگاه‌ها را ترک نکنید».
خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از شاهدان عینی درباره وضع پایتخت اوکراین خبر داد که ساکنان کی‌یف و حومه آن «چند موج انفجار» را تجربه کردند. روایت اوکراین در شرایطی منتشر شده که روز یکشنبه حمله کی‌یف به یک بازار در دونتسک جان حداقل ۲۵ غیرنظامی را گرفت و ۲۰ نفر دیگر را زخمی کرد؛ حمله‌ای که دبیرکل سازمان ملل آن را قویا محکوم
کرد.
به گزارش خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف دیروز در پاسخ به این سؤال که آیا حمله گسترده موشکی اخیر روسیه را می‌توان پاسخی به حمله نیروهای مسلح اوکراین به بازار دونتسک دانست، گفت: نه، غیرممکن است. وی ادامه داد: حمله موشکی نیروهای مسلح روسیه به اهدافی در کی‌یف و خارکیف را نمی‌توان پاسخی به اقدام تروریستی نیروهای مسلح اوکراین در حمله به غیرنظامیان در بازار دونتسک دانست.