بنا بر پژوهش‌هایی که نشریه پزشکی «لَنست» منتشر کرده، حمله غافلگیرکننده حماس به اسرائیل و نگرانی ناشی از سرنوشت اُسرای صهیونیست، جامعه اسرائیل را دچار یک ضربه روانی جمعی کرده است

اسرائیل گرفتار بزرگ‌ترین بحران سلامت روانی از سال ۱٩۴٨ است
بنا بر پژوهش‌هایی که نشریه پزشکی «لَنست» منتشر کرده، حمله غافلگیرکننده حماس به اسرائیل و نگرانی ناشی از سرنوشت اُسرای صهیونیست، جامعه اسرائیل را دچار یک ضربه روانی جمعی کرده است.

به نوشته نشریه انگلیسی «لَنست» که یکی از مشهورترین نشریات پزشکی جهان به‌شمار می‌آید، همه اتباع اسرائیل به شکلی با حملات هفتم اکتبر مواجه بوده‌اند و تأثیر روانی این واقعه در میان آنها بی‌سابقه است.
به گزارش رادیو فرانسه، این پژوهش با توجه به افزایش ناگهانی موارد افسردگی و اضطراب در میان اسرائیلی‌ها از یک «ضربه روانی (تروما) دسته‌جمعی» سخن می‌گوید. بر اساس آخرین آمار، ۱۱۶٠ اسرائیلی در حمله حماس کشته شدند. همچنین ۱۳۲ اسیر اسرائیل هنوز در اختیار حماس قرار دارند. این موضوع به ویژه یکی از دلایل نگرانی و اضطراب دائمی اسرائیلی‌هاست.
به گفته مدیرکل وزارت بهداشت اسرائیل، صدهزار نفر از اتباع اسرائیل به اشکال مختلف از رویدادهای هفتم اکتبر ضربه خورده‌اند. همچنین نزدیک به ۲٠٠هزار نفر جابه‌جا شده‌اند. و بالاخره، تقریباً هر خانواده اسرائیلی یک نفر سرباز را در میان اعضای درجه اول یا درجه دوم خود دارد. بدین‌ترتیب، به گفته وزارت بهداشت، اسرائیل از زمان شکل‌گیری در سال ۱٩۴٨ با بزرگ‌ترین بحران سلامت روانی تاریخ خود مواجه است. با توجه به نیاز فزاینده به مراقبت و پشتیبانی روانی، دولت اسرائیل به تازگی بودجه وزارت بهداشت را در این بخش ۱/۴میلیارد شِکِل (معادل ۳۵٠میلیون یورو) افزایش داده است.