شاخه مقاومت لبنان همچنان خواب را از صهیونیست‌ها در مرزهای شمالی اراضی اشغالی ربوده است؛ رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک کریات‌شمونه و سایر مناطق در شمال فلسطین اشغالی در عملیاتی بی‌سابقه از سال ۲۰۰۶ تاکنون، هدف دست‌کم ۶۰ موشک از طرف حزب‌الله لبنان قرار گرفت.

بزرگ‌ترین حمله حزب‌الله به اسرائیل از سال ۲۰۰۶ شلیک ۶۰ موشک فقط در یک روز

شاخه مقاومت لبنان همچنان خواب را از صهیونیست‌ها در مرزهای شمالی اراضی اشغالی ربوده است؛ رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک کریات‌شمونه و سایر مناطق در شمال فلسطین اشغالی در عملیاتی بی‌سابقه از سال ۲۰۰۶ تاکنون، هدف دست‌کم ۶۰ موشک از طرف حزب‌الله لبنان قرار گرفت.
در آخر هفته گذشته نیز عملیات حزب‌الله لبنان علیه اهداف رژیم آپارتاید اسرائیل همچنان ادامه داشت و حتی اوجی بی‌سابقه گرفت. رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه‌شب (۱۹ بهمن؛ ۸ فوریه) از هدف قرار گرفتن شهرک کریات‌شمونه و سایر شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی با دست‌کم ۶۰ موشک شلیک‌شده از جنوب لبنان خبر دادند. پس از این حملات موشکی، آژیر خطر در اغلب شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد. این رسانه‌ها اذعان کردند که آسمان مناطق شمالی فلسطین اشغالی در این شب مانند مناطق جنوبی و مرزها با نوار غزه بوده و این تازه اندکی از قدرت حزب‌الله است که به نمایش درآمد. به گزارش این رسانه‌ها، منطقه اشغالی اصبع الجلیل هدف ۲۰ موشک و الجلیل شمالی هدف ۳۰ موشک شلیک‌شده از جنوب لبنان قرار گرفت. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که حمله موشکی امشب از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی از سال ۲۰۰۶ تاکنون بی‌سابقه بوده است.
شنبه سخت برای صهیونیست‌ها
حملات حزب‌الله روز جمعه و شنبه نیز با شدت ادامه داشت. رسانه‌های عبری‌زبان روز شنبه (۲۱ بهمن) اعلام کردند که اندکی قبل از تهیه گزارش آنان ۱۰ موشک به سوی الجلیل غربی واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است. این رسانه‌ها گزارش دادند که آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیستی «رموت نفتالی»، «ایفن مناحم»، «گورین»، «گورونوت هجلیل»، «عرب العرامشه»، «شومیرا» و «زرعیت» در شمال سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمده است. از سوی دیگر حزب‌الله لبنان اعلام کرد که تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در بلندی‌های «حدب عیتا» با تسلیحات موشکی هدف قرار داده است. علاوه‌بر این حزب‌الله لبنان بیان کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به تعرض‌های رژیم صهیونیستی به روستاهای واقع در جنوب لبنان و خانه‌های شهروندان لبنانی، ساختمان محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک صهیونیستی «المناره» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی با تسلیحات مناسب هدف گرفته است. همچنین حزب‌الله لبنان از شهادت یکی دیگر از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به نام «عماد احمد ملحم (شبل الزهرا)» متولد سال ۱۹۹۹ میلادی و از اهالی شهرک «الناقوره» در جنوب لبنان خبر داد.
شبکه خبری الجزیره شنبه‌شب به نقل از رسانه جنگی جنبش حزب‌الله لبنان گزارش داد که بار دیگر شهرک کریات‌شمونه در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی مجاهدان جنبش حزب‌الله قرار گرفته است. در ادامه حملات موشکی مجاهدان جنبش حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی، رسانه جنگی حزب‌الله اعلام کرد که مقر نظامی «بیت الجندی» در شهرک اشغالی کریات‌شمونه را با سلاح مناسب هدف قرار دادیم و مستقیماً به اهداف موردنظر اصابت کردند. حزب‌الله لبنان بیان کرد: «در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۳:۰۵ عصر روز شنبه دهم فوریه ۲۰۲۴ موضع جل‌العلام را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و به صورت مستقیم آن را مورد اصابت قرار دادند.» در حالی که گفته می‌شود آژیرهای خطر در ۶ شهرک در جلیل غربی به صدا درآمد حزب‌الله لبنان از حمله موشکی به پایگاه برانیت متعلق به صهیونیست‌ها خبر داد. آژیر خطر در یفتاح، المالکیه، دیشون و مرکز شهرک‌های جبل‌الشیخ به ظن نفوذ یک پهپاد به صدا درآمد. همچنین آژیر خطر در آویویم در جلیل علیا در نزدیکی مرزهای مشترک با لبنان به صدا درآمد.
انهدام تجهیزات جاسوسی اسرائیل
حزب‌الله لبنان اعلام کرد که تجهیزات جاسوسی موجود در یکی از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات جدیدی را علیه یکی از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است. همچنین حزب‌الله لبنان روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در پایگاه رویسات‌العلم واقع در مزارع اشغالی شبعا را با سلاح مناسب هدف قرار داده است. در این بیانیه آمده است که اهداف صهیونیستی مورد اصابت مستقیم قرار گرفته‌اند. خبرنگار المیادین نیز دقایقی پیش از حمله موشکی از خاک لبنان به پایگاه نظامی صهیونیستی در کفرشوبا خبر داد.
کنترل حزب‌الله بر پهپاد پیشرفته صهیونیست‌ها
حزب‌الله لبنان همچنین در ادامه حمایت از ملت فلسطین در برابر حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، روز شنبه از کنترل یک پهپاد صهیونیستی خبر داد. حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان یک پهپاد از نوع «اسکای لارک» را به شکل سالم تحت کنترل خود درآورده‌اند. حزب‌الله اعلام کرد این پهپاد از وضعیت فنی خوبی برخوردار است و آسیبی ندیده است. حزب‌الله کمی پیش‌تر نیز با حملات راکتی شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.
نصرالله: دشمن صهیونیستی در تنگنای راهبردی است
«سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: دشمن صهیونیستی در بحران و تنگنای راهبردی قرار گرفته و به هیچ‌یک از اهداف خود در میدان دست نیافته است. سیدحسن نصرالله در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، مقاومت را عنصر مهمی در معادلات منطقه دانست و تاکید کرد: بدون شک پیروزی ملت فلسطین و مقاومت حتمی است.
پایگاه‌های آمریکا زیر حملات مقاومت عراق
منابع عراقی گزارش دادند که که پایگاه اشغالگران آمریکایی در روستای «الخضراء» که محل اقامت نظامیان آمریکایی حاضر در پایگاه نفتی عمر با چند پهپاد در کمتر از یک ساعت پس از حمله به پایگاه آمریکایی در میدان نفتی کونیکو در حومه دیرالزور مورد حمله قرار گرفت. از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آمریکایی فاش کرد که پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی کونیکو روز شنبه با شش پهپاد انتحاری در ۶ نوبت مورد حمله قرار گرفته است. در همین زمینه شبکه المیادین گزارش داده که مقاومت پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی کونیکو در حومه دیرالزور واقع در شرق سوریه را هدف حمله پهپادی قرار داده است. در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که پایگاه آمریکا در شرق سوریه هدف حمله قرار گرفته است. از سوی دیگر المیادین در حلب نیز گزارش داده که پایگاه آمریکایی در میدان نفتی العمر نیز کمتر از یک ساعت پس از حمله به پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی کونیکو در حومه دیرالزور واقع در شرق سوریه نیز مورد حمله قرار گرفته است.
از طرف دیگر، معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه در یک نشست خبری از تجاوز نظامی مجدد رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی دیماس در حومه دمشق خبر داد. معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه در یک نشست خبری اظهار داشت: دو جنگنده اسرائیلی با چهار بمب هدایت‌شونده به اهداف نظامی در منطقه فرودگاه دیماس حمله هوائی کردند.
حمله مقاومت عراق به هدفی صهیونیستی
مقاومت اسلامی در عراق از هدف قرار دادن یک هدف صهیونیستی در سواحل بحرالمیت در پاسخ به کشتارهای اشغالگران در غزه خبر داد. مقاومت اسلامی در عراق شامگاه جمعه اعلام کرد که «یک هدف حیاتی رژیم صهیونیستی را در ساحل بحرالمیت هدف قرار داده است.» مقاومت عراق افزود: این حمله در حمایت از غزه و در پاسخ به «قتل‌عام اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان، زنان و افراد مسن» با اشاره به جنگ اسرائیل در نوار غزه از هفت اکتبر بوده است.
مشارکت فعال برای اخراج اشغالگران آمریکایی
مقاومت اسلامی در عراق خواستار پیوستن به صفوف خود برای بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از عراق شد و تاکید کرد که درخواستش «لحظه‌ای تاریخی برای عراق و منطقه» است. مقاومت اسلامی عراق تاکید کرد که فرصتی که به اشغالگران آمریکایی برای خروج از عراق داده بود، علی‌رغم میانجی‌گری‌ها و درخواست‌هایش قبل از شکست در سال ۲۰۱۱، قبلاً دریافت نشده بود. مقاومت اسلامی عراق جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرصت روزهای گذشته برای مردم، دوستان و طرف‌های مسئول عراق آشکار کرد که دشمن اشغالگر، پستی و خیانت خود را رها نمی‌کند و فقط زبان سلاح را می‌فهمد. از طرف دیگر، پارلمان عراق از دولت این کشور خواست لایحه خروج نظامیان خارجی از کشور را اجرائی کند. پارلمان عراق در جلسه‌ روز شنبه که با موضوع تجاوزات به حاکمیت این کشور برگزار شد، بیانیه‌ صادر کرد. براساس این بیانیه، پارلمان عراق از دولت این کشور خواست با توجه به توسعه قابلیت‌های امنیتی عراق و فقدان توافقنامه درباره حضور نیروهای خارجی در کشور، لایحه شماره ۱۸ پارلمان درباره خروج نظامیان خارجی از کشور را اجرائی کند که در سال ۲۰۲۰ تصویب شد.
تظاهرات گسترده یمنی‌ها در حمایت از فلسطین
خبر دیگر آن‌که ساکنان صعده و هشت شهر دیگر این استان در شمال یمن در تظاهراتی گسترده بر موضع خود در دفاع از فلسطین و غزه تاکید کردند. در این تظاهرات که با شعار «بر موضع خود ثابت قدم هستیم… درکنار غزه تا پیروزی» برگزار شد، شرکت‌کنندگان در بیانیه‌ای از عملیات نیروهای مسلح در حمایت از فلسطین حمایت کردند. تظاهرکنندگان همچنین عملیات گروه‌های مقاومت در لبنان، عراق و فداکاری آنها در دفاع از ملت فلسطین را ستودند و بار دیگر خواستار بازگشایی مرزها برای اعزام مبارزان و مجاهدان به فلسطین اشغالی به منظور مبارزه مستقیم با رژیم صهیونیستی شدند. شهروندان یمنی خطر اصلی در دریای سرخ را حضور نظامی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی دانستند و به شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی اطمینان دادند که عملیات نیروهای مسلح یمن فقط علیه اسرائیل، آمریکا و شرکت‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی است.