دبیر ستاد هفته جوان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی خلاقیت و نوآوری و جلسات مشاوره نیم‌بها و رایگان ویژه جوانان و خانواده‌ها در هفته جوان خبر داد.

دبیر ستاد هفته جوان در پاسخ به کیهان خبر داد
ارائه خدمات مشاوره ازدواج نیم‌بها و رایگان در هفته بزرگداشت جوان

دبیر ستاد هفته جوان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی خلاقیت و نوآوری و جلسات مشاوره نیم‌بها و رایگان ویژه جوانان و خانواده‌ها در هفته جوان خبر داد.
به گزارش کیهان، مجتبی تاجیک در نشست خبری بزرگداشت هفته جوان با بیان اینکه از سی‌ام بهمن تا ۶ اسفندماه یک هفته و همزمان با ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) به عنوان هفته جوان نامگذاری شده است، افزود: برنامه‌های هفته جوان ویژه جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال برنامه‌ریزی شده است. در این هفته بیش از ۳۰ برنامه طراحی شده که مهم‌ترین آن‌ها با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس، برنامه‌های تبلیغاتی با محوریت جوانان و چالش‌های آن‌ها در انتخابات برگزار می‌شود.
تاجیک با بیان اینکه در این هفته استفاده از کتابخانه‌های عمومی، موزه‌ها، استخرها، سالن‌های ورزشی و سینماها نیز برای جوانان نیم‌بها یا رایگان است، ادامه داد: مانند سال گذشته، گلریزان آزادی زندانیان جوان جرائم غیرعمد با مشارکت خیرین انجام می‌شود.
وی همچنین از برگزاری دو جشنواره در هفته جوان خبر داد و گفت: جشنواره اول، تحت عنوان «جام جوان» جشنواره تولیدات رسانه‌ای ویژه جوانان است و افراد می‌توانند تا ۲۹ اسفندماه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند. جشنواره دوم نیز تحت عنوان «جوانان برتر ایران زمین» با شعار «جوان ایرانی پرچمدار پیشرفت»، در ده محور و با مشارکت بیست دستگاه برگزار می‌شود.
سایت «هم‌راه» بستری برای مشاوره ازدواج
دبیر ستاد هفته جوان در پاسخ به سؤال کیهان درباره ارتباط بزرگداشت هفته جوان با قانون جوانی جمعیت، اظهار داشت: در هفته بزرگداشت جوان، نکات مربوط به جوانی جمعیت را نیز در نظر گرفته‌ایم. اکنون در حوزه اشتغال جوانان، در بند هشتم برنامه بزرگداشت، برگزاری همایش با موضوعات اشتغال، کارآفرینی و موفقیت در حوزه کسب و کار و همچنین برپایی بسترهایی برای مشاوره ازدواج، بهداشت، آزمایش بیماری‌های عفونی و… در نظر گرفته شده است. علاوه‌بر این، برگزاری کارگاه‌های آموزشی خلاقیت و نوآوری و جلسات مشاوره نیم‌بها و رایگان ویژه جوانان و خانواده‌ها از جمله خدمات مرتبط با موضوع جوانی جمعیت در هفته جوان است. تاجیک درمورد نحوه اطلاع‌رسانی برای بهره‌مندی جوانان از مشاوره‌های رایگان و نیم‌بها افزود: فهرست مراکز مشاوره در سایت «هم‌راه» که اداره‌کل حوزه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان آماده کرده است، وجود دارد و این مراکز جدا از مراکزی هستند که سایر دستگاه‌ها تدارک دیده‌اند. همچنین خانه‌های جوان در سراسر کشور نیز تلاش کرده است تا خدمات مشاوره نیم‌بها یا رایگان به جوانان ارائه کنند. کانون «وصال شیرین» نیز در حوزه مشاوره ازدواج به جوانان خدمت ارائه می‌کند. البته در طول سال نیز وزارت ورزش و جوانان در متروها، نمازجمعه‌ها و بسیاری از رویدادهای دیگری که در سراسر کشور انجام می‌شود، خدمات مشاوره‌ای به اقشار مردم ارائه می‌کند.