سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله به ناوهای جنگی آمریکا و کشتی رژیم صهیونیستی در دو دریای سرخ و عرب و نیز حمله به پایگاه‌های این رژیم در منطقه ایلات خبر داد.

روز پُرکار یمن ناو آمریکا، کشتی اسرائیل و پایگاه‌های این رژیم در ایلات هدف قرار گرفت

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله به ناوهای جنگی آمریکا و کشتی رژیم صهیونیستی در دو دریای سرخ و عرب و نیز حمله به پایگاه‌های این رژیم در منطقه ایلات خبر داد.

 
«یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، سه‌شنبه شب اعلام کرد نیروی هوایی این کشور با تعدادی پهپاد علیه تعدادی ناو جنگی آمریکا در دریای سرخ و عرب عملیات نظامی انجام داد. وی همچنین افزود ارتش یمن تعدادی از پایگاه‌های حساس رژیم صهیونیستی در منطقه «ام الرشراش» (ایلات) واقع در جنوب فلسطین را با چندین پهپاد هدف قرار داده‌ است. سرتیپ سریع تاکید کرد نیروهای دریایی یمن کشتی صهیونیستی به نام 
«اِم.اِس.سی سیلور» را در خلیج عدن با موشک دریایی مناسب هدف قرار دادند. وی تصریح کرد این عملیات در پاسخ به تجاوز آمریکایی ـ انگلیسی به یمن و نیز در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین صورت گرفت که تا به این لحظه تحت حملات رژیم صهیونیستی و محاصره آن قرار دارند. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته ارتش یمن روز یکشنبه و برای اولین بار کشتی جنگی آمریکا را با موشک ضد کشتی هدف قرار داد.
همچنین سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس روز چهارشنبه مدعی دریافت گزارش‌هایی درباره پرواز پهپادها در غرب الحدیده شد. رویترز گزارش داد که سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا گزارشی درباره افزایش فعالیت پهپادها در ۴۰ مایل دریایی غرب شهر الحدیده یمن دریافت کرد؛ جایی که ارتش یمن در اعتراض به عملیات نظامی اشغالگران در غزه به کشتی‌های صهیونیستی و کشتی‌های عازم اراضی اشغالی حمله می‌کند.
حملات مجدد آمریکا و انگلیس
رسانه های یمن از سومین حمله هوایی آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن خبر دادند که این بار نیز منطقه العرج هدف این تجاوز نظامی بوده است. المیادین گزارش داد آمریکا و انگلیس بار دیگر مناطقی را در یمن هدف حمله قرار داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین بامداد چهارشنبه گزارش داد آمریکا و انگلیس بار دیگر مناطقی را در یمن هدف حمله قرار داده‌اند. گزارش خبرنگار المیادین حاکی است که آمریکا و انگلیس بامداد امروز منطقه الجبانه در شهر الحدیده را هدف قرار داده‌اند.
اذعان پنتاگون به حفظ توان نظامی یمن
علی‌رغم حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به یمن، اما گزارش محرمانه پنتاگون حاکی از تحلیل نرفتن توان نظامی نیروهای مسلح این کشور در نتیجه این حملات است. شبکه اسکای نیوز با پرده برداشتن از گزارش اطلاعاتی داخلی پنتاگون فاش کرد: «برآورد پنتاگون حاکی از آن است که با وجود حملات آمریکا و انگلیس، توانایی‌های تهاجمی یمن به قدرت خود باقی است.» در گزارش تهیه‌ شده توسط فرماندهی عملیات نیروی دریایی پنتاگون آمده است: «‌علی‌رغم حملات هوایی متمرکز انگلیس و آمریکا، اما حوثی‌ها (انصارالله یمن) توانایی‌های خود را برای حمله به کشتی‌های جنگی و کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن حفظ کرده‌اند.» در گزارش پنتاگون همچنین آمده است: «حوثی‌ها همچنان می‌توانند مسیر کشتیرانی در منطقه را مسدود کنند، به ویژه اینکه از سلاح‌های خاص خود یعنی زیردریایی‌های بدون سرنشین رونمایی کردند.» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است: «تاکنون ۳۲ بار به یمن حمله کرده‌ایم.»
آن‌طور که ایسنا نوشته، اسکای نیوز در ادامه آورده است: «بر اساس این ارزیابی پنتاگون که بخشی از آن محرمانه مانده و به دست رسانه‌ها نرسیده است، یمنی‌ها در طول روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری بدون وقفه به حملات خود ادامه دادند و این درحالی بود که نیروی هوایی آمریکا بیش از ۱۳ حمله هوایی به این کشور انجام داد.» گفتنی است، کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.
واکنش انصارالله به وتوی پیش‌نویس آتش‌بس
یکی از اعضای شورای عالی سیاسی گروه انصارالله یمن درباره وتوی پیش‌نویس قطعنامه الجزایر که خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بود، اظهار نظر کرد. «محمد علی الحوثی» در فیس بوک خود نوشت: «یمنی‌ها مشتاقند از دریاهای یمن برای حمایت از برادران خود در غزه بهره ببرند و به ذرت آمریکایی که حاضر به وارد شدن به غزه نیست، نیازی ندارند.» وی افزود: «آمریکا بویی از انسانیت نبرده که بخواهد برای آن گریه کند و این همان کسی است که امشب با وتو درمورد غزه رگ به رگ آن را سلاخی کرد.»
گزارش رسانه اسرائیلی از تاثیر عملیات یمن بر بنادر رژیم
رسانه‌ای عبری در گزارشی به تاثیر قابل توجه عملیات نیروهای مسلح یمن بر مبادلات تجاری رژیم صهیونیستی و فلج شدن بنادر این رژیم در نتیجه این عملیات اذعان کرده است. وب‌سایت خبریِ صهیونیستیِ آی.۲۴ در گزارشی اذعان کرد که شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی مرتبط با رژیم اشغالگر ضربه سختی را از نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ دریافت کرده‌اند. در این گزارش آمده است که حملات یمن باعث شده این شرکت‌های حمل و نقل از عبور از تنگه «باب‌المندب» اجتناب کنند و مسیرهای خود را تغییر دهند و همین مساله زمان رسیدن آنها به بنادر رژیم صهیونیستی را سه برابر کرده است.
حمایت اکثریت قاطع لبنانی‌ها از مقاومت
خبر دیگر از مقاومت لبنان است. بیش از نیمی از لبنانی‌ها، از همه طوایف و مذاهب تاکید کردند مقاومت لبنان و حضور این کشور در محور مقاومت، بازدارندگی رژیم اشغالگر را از آغاز جنگ همه‌جانبه تقویت می‌کند. حدود ۶۰ درصد لبنانی‌ها تاکید کردند آنچه اشغالگران را از تجاوز همه‌جانبه به لبنان باز می‌دارد، حضور مقاومت، نشان دادن قدرت روزافزون آن و آشکار شدن جنبه مهمی از این توانایی‌ها در جریان رویارویی‌های کنونی است.
«سناریو تاریک» برای رژیم صهیونیستی
درپی تهدیدهای مداوم مقامات رژیم اشغالگر علیه لبنان و حزب‌الله، منابع رسانه‌ای عبری نسبت به «سناریویی تاریک» پیش روی رژیم صهیونیستی در صورت توسعه جنگ در جبهه لبنان و کشته شدن هزاران صهیونیست در صورت چنین اتفاقی هشدار دادند. همچنین وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی نسبت به وقوع یک سناریوی وحشتناک در اراضی اشغالی در صورت آغاز جنگ فراگیر در جبهه لبنان هشدار داد. شبکه صهیونیستی کان گزارش داد که صوت ضبط شده وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی در خصوص سناریوی وحشتناک وقوع جنگ فراگیر در اراضی اشغالی منتشر شده است. وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی در این فایل صوتی تاکید می‌کند که سناریوی وحشتناکی که اسرائیل هرگز پیش از این با آن رو به رو نشده ممکن است رخ دهد: قطع جریان برق در سراسر اراضی اشغالی برای یک مدت طولانی. منابع عبری هشدار دادند در صورت وقوع جنگ در جبهه شمالی با ‎حزب‌ الله ‎لبنان احتمالا ۶۰ درصد «اسرائیل» در تاریکی مطلق فرو خواهد رفت.
مشکل اسرائیل این است که درس نمی‌گیرد!
خبر دیگر آن‌که رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تاکید کرد مقاومت در لبنان بسیار قدرتمند است و همه باید به قدرت این مقاومت اطمینان داشته باشند. «سید هاشم صفی الدین»، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشتی در ضاحیه جنوبی بیروت تاکید کرد: مقاومت لبنان بسیار قدرتمند است و همه باید از قدرت این مقاومت مطمئن باشند و همان‌گونه که بارها گفتم و تاکید کردم این مقاومت تنها از اندکی از قدرت و امکاناتش استفاده کرده است.
او گفت: «مشکل اسرائیل این است که درس نمی‌گیرد، همان تجربه را برای خودش تکرار می‌کند، بله تجهیزاتش پیشرفته‌تر شده و انبار تسلیحاتش بزرگ‌تر شده و آمریکایی‌ها انبارهایشان را برایش باز کردند و این تغییری است که رخ داده، اما سوال این است آیا این معادله روی زمین را تغییر می‌دهد؟ ابدا هرگز تغییر نخواهد کرد! به آن قدرت بیشتری برای کشتن و ویران کردن می‌دهد، اما در نهایت چیزی در معادلات موجود چه در فلسطین و چه لبنان تغییر نخواهد کرد.»
حملات متقابل حزب الله و دشمن صهیونیستی
منابع رسانه‌ای ظهر روز چهارشنبه از حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در مناطقی در جنوب لبنان و پاسخ حزب‌الله به این حملات با هدف قرار دادن چند پایگاه ارتش رژیم اشغالگر در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. همچنین رژیم صهیونیستی با بمب فسفری مناطقی در جنوب لبنان را هدف قرار داد. خبرنگار الجزیره گزارش داد که ۲ موشک به سمت پادگان زبدین اسرائیل در مزارع شبعا در جنوب لبنان شلیک شد. پیشتر حزب‌الله لبنان نیز با انجام حملاتی ۲ پایگاه نظامیان صهیونیست در شهرک «ایون مناحیم» و شهرک «شومیرا» در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد که در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به شهرک‌ها و روستاهای جنوب لبنان ۲ خانه در شهرک «آویویم» را که نظامیان رژیم اشغالگر در آنها سنگر گرفته بودند را هدف قرار داده و تعدادی از آنها را کشته و یا زخمی کرده است.
واشنگتن با جدول زمانی پایان حضور ائتلاف موافقت کرد
خبر دیگر از مقاومت عراق است. پس از چند سال حملات مقاومت عراق علیه پایگاه اشغالگران آمریکایی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد نامه‌ای رسمی از سفارت آمریکا در مورد موافقت واشنگتن با جدول زمانی پایان وظایف ائتلاف بین‌المللی در عراق دریافت کرده است. «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری گفت عراق نامه‌ای رسمی از سفارت آمریکا دریافت کرده است که در آن دولت آمریکا با نتایج نشست برگزار شده در واشنگتن در مورد اجرای توافق مربوط به زمان‌بندی پایان وظایف ائتلاف بین‌المللی در عراق موافقت کرده است. خبر دیگر از عراق آن‌که نیروهای امنیتی عراق طی ۲ ماه گذشته بیش از ۲۰ تروریست را در استان‌های مختلف این کشور شناسایی و بازداشت کرده‌اند.
اسرائیل به کاهدان زد!
خبر دیگر از سوریه است. رژیم صهیونسیتی در جریان حمله صبح دیروز خود به منطقه کفرسوسه دمشق، طبقه چهارم یک ساختمان را هدف قرار داد. به گفته برخی از رسانه‌ها، منابع رسمی تا این لحظه دو شهروند سوری به شهادت رسیده‌اند و تعدادی نیز زخمی شده اند که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. در سمت راست ساختمان مزبور، یک مدرسه ابتدایی وجود داشت که بر اثر موج انفجار بخش‌هایی از ساختمان مدرسه نیز دچار آسیب شد و مسئولین مدرسه مجبور به تخلیه این نقطه از ساختمان مدرسه و انتقال دانش آموزان به قسمت‌های دیگر مدرسه شدند. برخی از ساختمان‌ها و خودروهای شهروندان سوری نیز در جریان این انفجار دچار آسیب شدند. رسانه‌ها از شنیده شدن صدای انفجار برای بار دوم در شهر دمشق خبر دادند. به گفته رسانه‌‌ها سامانه دفاعی ارتش سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق درگیر شده و این انفجارها در منطقه دیماس دمشق رخ داده است. رسانه‌های اسرائیلی می‌گفتند که اهداف ایرانی و حزب الله را زده‌ایم که بعد مشخص شد که به کاهدان زده‌اند و بنا به نقل برخی از منابع، تنها شهروندان بی‌گناه سوری را شهید کرده‌اند.