- آن روزها جوانی ۲۱ ساله بودم و دانشجوی دانشگاه تهران. آیت‌الله سعیدی پیغام داده بودند که به دیدارشان برویم. ایشان به شدت تحت نظر ساواک بودند و سرانجام نیز پس از بازداشت، تحت شکنجه‌های وحشیانه ساواک به شهادت رسیدند. آن روز به اتفاق آقای مرتضی الویری که دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف (آریامهر سابق‌) بود به دیدار ایشان رفتیم.
 
 
۱- آن روزها جوانی ۲۱ ساله بودم و دانشجوی دانشگاه تهران. آیت‌الله سعیدی پیغام داده بودند که به دیدارشان برویم. ایشان به شدت تحت نظر ساواک بودند و سرانجام نیز پس از بازداشت، تحت شکنجه‌های وحشیانه ساواک به شهادت رسیدند. آن روز به اتفاق آقای مرتضی الویری که دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف (آریامهر سابق‌) بود به دیدار ایشان رفتیم.
آیت‌الله شهید از شاگردان حضرت امام، نماینده ایشان و امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع) در خیابان غیاٍثی تهران بود. وقتی به محضر ایشان رسیدیم، فرمودند شما در تظاهرات دانشجویی شعار می‌دهید که « من اگر بنشینم، تو اگر بنشینی، چه کسی برخیزد؟ و، من اگر برخیزم، تو اگر برخیزی، همه بر‌می‌خیزند‌». شعار بسیار خوبی است ولی سؤالی که مطرح است این که همه برخیزیم تا چه کنیم؟! برخاستن مقدمه است. برخیزیم تا به کدام سو برویم؟! باید آدرس نقطه‌ای که قرار است به آنجا برویم را هم بیان کنید. حضرت آیت‌الله سعیدی فرمودند، من و آیت‌الله طالقانی به این نتیجه رسیدیم که شما باید در تظاهرات دانشجویی نام مبارک آیت‌الله خمینی را هم مطرح کنید تا هدف و مقصود از برخاستن هم مشخص باشد. باید از ظرفیت این برخاستن و برانگیختگی برای رسیدن به نقطه و هدف مطلوب استفاده شود. چند روز بعد تظاهرات دانشجویی بزرگ و پُرشماری در دانشگاه تهران برپا شد و شعار
«‌درود بر خمینی بت شکن‌» با صلابتی مثال‌زدنی در فضا پیچید.
۲- حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، به مراتب بیشتر و پُر‌شمار‌تر از سال گذشته بوده است. گویی از زمین و زمان جمعیت می‌جوشید. آدم‌ها انگار سال‌هاست که همدیگر را می‌شناسند. این جمعیت انبوه و چند ده میلیونی در سراسر کشور برای چه آمده‌اند؟ این حضور بدون کمترین تردید نشانه و نماد حمایت از اصل نظام است. حضور در دو انتخابات پیش‌روی نیز صرفنظر از این که چه کسانی انتخاب شوند، نشانه و نماد حمایت از اسلام و انقلاب است و از این روی جنس آن با جنس حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یکسان است. سکه انتخابات
دو روی دارد. یک روی آن حضور و شرکت در انتخابات است و روی دیگر آن نامزدهایی هستند که با رای مردم انتخاب می‌شوند. به بیان دیگر حضور در انتخابات به تنهایی موضوعیت دارد.
۳- اکنون به توصیه حکیمانه آیت‌الله شهید سعیدی و مرحوم آیت‌الله طالقانی باز می‌گردیم و آن، این که ظرفیت عظیم حضور و برانگیختگی ملت در ۲۲ بهمن باید و ضروری و شایسته است که به دو انتخابات پیش‌روی نیز منتقل شود. به گفته حضرت آقا، هرکس تریبون و شنونده‌ای دارد باید دست به روشنگری بزند و علاوه‌بر توصیه به کاوش و تحقیق برای انتخاب اصلح، این نکته اساسی و سرنوشت‌ساز را هم به کسانی که ممکن است از آن غفلت ورزیده باشند، گوشزد کند که انتخابات یکی از میدان‌های جنگ با دشمنان اسلام و انقلاب نیز هست و مفهومی به مراتب فراتر از انتخاب این یا آن نامزد دارد، صحنه جهاد است.
۴- اشاره به این نکته نیز ضروری است. نکته‌ای که تریبون‌های دشمن و پادوهای داخلی آن هم به گونه‌ای متفاوت از آنچه واقعاً هست، برای مایوس کردن مخاطبان خود از شرکت در انتخابات به آن دامن می‌زنند! مشکلات اقتصادی و از جمله گرانی کالا و خدمات عمومی که عرصه را بر بسیاری از مردم و مخصوصاً اقشار کم درآمد و مستضعف و به قول حضرت امام (ولی‌نعمت‌ها) تنگ کرده است. در این خصوص باید گفت؛ مشکلات اقتصادی این روزها، یک پدیده چند لایه و چند وجهی است که تحویل خزانه چند صد درجه پایین‌تر از خالی، گرانی فراگیر جهانی، توطئه دشمنان بیرونی با بهره‌گیری از عوامل خود‌فروخته داخلی و برخی از کلان‌سرمایه‌داران مفت‌خور و … از جمله این علت‌ها به شمار می‌آیند. بدیهی است که در این میان، نمی‌توان و نباید برخی خطاها در برنامه‌ریزی اقتصادی، کوتاهی در برخورد با کلان‌سرمایه‌داران سود‌پرست، عدم نظارت جدی بر قیمت‌ها و … را نادیده گرفت‌. اما، در این میان نکته با‌اهمیت و امید‌آفرینی هست و آن این که مشکلات اقتصادی و گرانی، فقط مشکل مردم نیست بلکه مشکل مشترک مردم و مسئولان نظام و مخصوصاً دولت نیز هست. به بیان دیگر، این‌گونه نیست که مسئولان و مخصوصاً مسئولان دولتی از آن غافل باشند و این ناهنجاری را به حال خود گذارده و رها کرده باشند، بلکه همه شواهد حکایت از آن دارند که دولت و سایر مسئولان تلاش گسترده‌ای را برای مقابله با این پدیده پلشت و آسیب‌رسان به کار گرفته‌اند. حضور گسترده مردم در انتخابات  می‌تواند کمک به مسئولان برای مقابله با این مشکل و سایر مشکلات باشد و هست.
۵- فردا سالروز میلاد حضرت بقیه‌الله الاعظم
– ارواحنا لتراب مقدمه الفداء- است. در احادیث معصومین‌(ع) آمده و تاکید شده است یکی از نشانه‌های منتظران واقعی آن است که با اعمال و گفتار خویش دشمنان حضرتش را به خشم می‌آورند. حالا فقط نیم‌نگاهی به هزاران رسانه دشمنان تابلودار انقلاب اسلامی و نظام مقدس برخاسته از آن بیندازید و اظهار‌نظرهای پی‌در‌پی مقامات رسمی دشمن را رصد کنید. تمامی توان و ظرفیت خود را با صرف هزینه‌های کلان برای نا‌امید کردن مردم از حضور در انتخابات به میدان آورده‌اند. در این میان به آسانی می‌توان درک کرد هر رأی که به صندوق‌ها انداخته می‌شود، صرفنظر از آن که برای انتخاب کدام نماینده باشد، تیری است که به سوی دشمن شلیک می‌شود و ترجمان همراهی و همسویی با آرمان شهیدان است. نیست؟!