گزارش روزنامه آمریکایی، از وجود یک «به هم ریختگی تمام عیار» در سیاست داخلی و خارجی آمریکا حکایت دارد طوری که نویسنده پیش‌بینی می‌کند، این کشور کنترل انتخابات ریاست جمهوری خود را هم از دست بدهد.
واشنگتن پست فاش کرد
 

 

گزارش روزنامه آمریکایی، از وجود یک «به هم ریختگی تمام عیار» در سیاست داخلی و خارجی آمریکا حکایت دارد طوری که نویسنده پیش‌بینی می‌کند، این کشور کنترل انتخابات ریاست جمهوری خود را هم از دست بدهد.
آمریکا، کنترل خود روی جنگ اوکراین و غزه را به طور کامل از دست داده است. این موضوع را روزنامه‌نگار و تحلیلگر واشنگتن پست می‌گوید. این روزنامه آمریکایی حتی تاکید می‌کند «آمریکا در موضوع غزه در جهان منزوی شده است» و چه بسا «کنترل خود روی انتخابات ریاست جمهوری را هم از دست بدهد.»
به گزارش فارس و به نوشته واشنگتن پست «مخالفت ایالات متحده با آتش‌بس فوری در غزه در نشست دو روزه وزرای خارجه گروه ۲۰ در ریو دوژانیرو به طور مکرر تحت انتقاد شدید قرار گرفت؛ نشانه دیگری از انزوای واشنگتن درباره غزه. نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ چهارشنبه و پنج‌شنبه در برزیل برگزار شد… وزیر خارجه برزیل، میزبان این نشست، سخنرانی خود را با فلج بودن شورای امنیت سازمان ملل آغاز کرد جایی که ایالات متحده برای سومین بار قطعنامه پیشنهادی برای آتش‌بس فوری در نوار غزه را وتو کرد. ویرا تاکید کرد که این حالت بی‌عملی از شورای امنیت باعث از دست رفتن جان بی‌گناهان زیادی می‌شود.»
براساس این گزارش، دیپلمات‌های ارشد گروه ۲۰ در نشستی پشت درهای بسته و بدون حضور رسانه‌ها که با حضور وزرای خارجه آمریکا و روسیه بود دیدگاه‌های خود را درباره این موضوع مطرح کردند. با این حال به دلیل اشتباه برگزارکنندگان در خاموش کردن هدست‌های صوتی برخی از رسانه‌ها از جمله روزنامه واشنگتن پست موفق شدند به اظهارات مطرح شده در جلسه گوش دهند! استرالیا، متحد نزدیک آمریکا، از آتش‌بس فوری در غزه حمایت کرد و در مورد «ویرانی‌های بیشتر» ناشی از عملیات‌های نظامی اعلام شده ارتش اسرائیل در شهر رفح، جایی که بیش از یک میلیون آواره به آن پناه برده‌اند، هشدار داد. آفریقای جنوبی، که اسرائیل را به انجام نسل‌کشی در غزه متهم کرده است، در این نشست گفت که رهبران جهان اجازه داده‌اند که مصونیت از مجازات در غزه حاکم شود.
واشنگتن پست در ادامه نوشت، اما تحلیلگران می‌گویند که تقابل بین جایگاه جهانی آمریکا از سالی به سال دیگر متفاوت است. «ریچادر گرون» متخص مسائل بین‌المللی در «گروه بین‌المللی بحران» می‌گوید که یک سال پیش آمریکا یک قدم از روسیه در مسئله اوکراین جلو بود اما به نظر می‌رسد اکنون کنترلی روی مسائل غزه و اوکراین ندارد و ممکن است کنترل خود را بر انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ نیز از دست بدهد.
طرح متوهمانه نتانیاهو 
اما در حالی که صهیونیست‌ها تلفات و خسارات بی‌سابقه‌ای در جنگ غزه متحمل شده‌اند، و از آن سو برای جبران آن، ماشین کشتار کودکانشان را به راه انداخته‌اند، منابع خبری نوشته‌اند که نتانیاهو طرحی متوهمانه برای غزه آماده کرده است! دویچه وله، تلویزیون آلمان که از حامیان اصلی نتانیاهو است در این باره نوشته که نتانیاهو می‌گوید قصد اشغال غزه را ندارد اما می‌خواهد پس از پایان جنگ «کنترل امنیتی کامل» خود را در آنجا حفظ کند و بدین منظور یک کریدور نظامی را در سراسر نوار غزه ایجاد خواهد کرد چرا که «ساخت این جاده به ارتش اسرائیل این امکان را می‌دهد که حتی پس از عقب‌نشینی نیروهایش بتواند به سرعت در نوار غزه تحرک داشته باشد.»
فارن افرز: نتانیاهو بپذیرد که شکست خورده است
این در حالی است که «فارن افرز» طی گزارشی نوشته است، حتی اگر نتانیاهو بتواند تمام نیروهای فعلی حماس را از میان بردارد، با ۳ میلیون فلسطینی که در غزه و کرانه باختری مهیای پیوستن به «حماس» هستند-چون از عملیات طوفان‌الاقصی حمایت کرده‌اند-چه خواهد کرد؟ «رافائل کوهن» نویسنده این گزارش در جای دیگری از مقاله‌اش می‌نویسد: « فراتر از عدم موفقیت در عرصه سخت، در عرصه قدرت نرم نیز اسرائیل نه تنها در فلسطین، بلکه در سطح بین‌المللی شکست خورده است. شکستی که ممکن است اسرائیل را وادار کند پیش از دست‌یابی به اهدافش، این نبرد را متوقف کند. به ویژه که حذف حداکثر ۱۰ هزار عضو حماس پس از ۳۰ هزار بمباران هوائی از ابتدای جنگ، یعنی به ازای هر ۳ بمباران، حداکثر ۱ عضو حماس جانش را از دست داده، در حالی که چندین برابر غیرنظامی کشته شده، و این اثربخشی و اعتبار تداوم این بمباران‌ها را مخدوش می‌کند.»