دیروز تصاویری از یک افسر نیروی هوائی آمریکا منتشر شد که مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن دی سی خود را به آتش می‌کشد و همزمان می‌گوید«دیگر در نسل‌کشی غزه شرکت نخواهم کرد. فلسطین را آزاد کنید.» ساعاتی بعد معلوم شد او خلبان نیروی هوائی آمریکاست.
 
 

دیروز تصاویری از یک افسر نیروی هوائی آمریکا منتشر شد که مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن دی سی خود را به آتش می‌کشد و همزمان می‌گوید«دیگر در نسل‌کشی غزه شرکت نخواهم کرد. فلسطین را آزاد کنید.» ساعاتی بعد معلوم شد او خلبان نیروی هوائی آمریکاست.
«من آرون بوشنل هستم. عضو نیروی هوائی ارتش آمریکا. دیگر نمی‌خواهم در این نسل‌کشی دست داشته باشم. می‌خواهم یک حرکت اعتراضی بکنم. البته در مقایسه با بلایی که اسرائیل بر سر مردم فلسطین می‌آورد چیزی نیست.» اینها جملاتی هستند که افسر نیروی هوائی آمریکا در حالی که لباس نظامی‌اش را بر تن کرده و به سمت سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن دی سی در حال حرکت است بر زبان می‌آورد. دوربینی هم او را تعقیب و تصاویر و اظهاراتش را ثبت می‌کند. دقایقی بعد تصاویر سوختنش جلوی سفارت این رژیم منتشر شد که می‌گوید: «دیگر در نسل‌کشی غزه شریک نخواهم شد. فلسطین را آزاد کنید.» این تصاویر به سرعت در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد. نیویورک تایمز ساعاتی بعد اعلام کرد، او یک خلبان نیروی هوائی آمریکا بود که بر اثر شدت جراحات وارده، در بیمارستان جان باخت! اظهارات «بوشنل» مثل تصاویر دردآور سوختنش مثل بمب صدا کرد. او صراحتاً می‌گوید، در نسل‌کشی مردم مظلوم غزه نقش داشته و دیگر نمی‌خواهد شریک این جنایات باشد. این یعنی، ارتش آمریکا در جنگ غزه نقش مستقیم دارد و آنچه در روزهای نخست این جنگ گفته می‌شد (مبنی بر این که آمریکایی‌ها اداره امور داخلی و جنگ اسرائیل را به دست گرفته‌اند) صحت دارد. سید حسن نصرالله، دبیرکل محبوب حزب‌الله لبنان در آخرین سخنرانی خود گفته بود، اسرائیلی‌ها می‌خواهند این جنگ تمام شود چون از آن خسته شده‌اند و این آمریکا و دولت بایدن است که نمی‌خواهد جنگ غزه تمام شود. او این را هم گفته بود که جنگ غزه در کنترل آمریکاست.
سَوای این مسئله، اظهارات بوشنل، مهر تأیید دیگری است بر این که، صهیونیست‌ها مُشتی جنایتکارند که در غزه مشغول نسل‌کشی‌اند. این اظهارات می‌تواند از روی فشارهای روانی شدید و عذاب وجدان هم باشد. او ۲۵ سال بیشتر سن ندارد و دیدن و انجام دادن این حجم جنایت و وحشیگری در حق زنان و کودکان و نوزادان ساکن غزه، احتمالاً در توانش نبوده است. نزدیک به ۳۰ هزار نفر در غزه طی کمتر از ۱۵۰ روز قتل عام شده‌اند که نزدیک به ۹۰ درصدشان غیر نظامی‌اند!
پیش از این نیز گزارش‌های متعددی از داخل سرزمین‌های اشغالی منتشر شده بود که نشان می‌داد، هزاران نظامی صهیونیست به دلیل حضور در چنین فضای سنگین و مشارکت در جنایات وحشیانه دولتمردانشان، دچار انواع و اقسام بیماری‌های روحی و روانی شده و به روانشناس و روانپزشک مراجعه کرده‌اند. 
سازمان ملل: اسرائیل عمداً جنایت می‌کند
خبرگزاری مهر هم به نقل از الجزیره نوشته است که، گزارشگر «حقوق سلامت» سازمان ملل اعلام کرد «جنگ اسرائیل علیه نظام سلامت غزه، جنایت عمدی است.» او با بیان اینکه «نگرانی‌های زیادی در مورد وضعیت رفح داریم» اضافه کرد: «آنچه ما پس از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری دیدیم، بیشتر شدن تنش‌ها بوده است… «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد بخشی از تاریخ طولانی معافیت اسرائیل از مجازات در برابر ارتکاب جنایت است… ما از یک فاجعه بزرگ‌تر در غزه به دلیل گسترش اجساد در حال تجزیه و گسترش بیماری‌های همه‌گیر می‌ترسیم و بدون آتش‌بس فوری هم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم… اکنون گرسنگی به سلاحی در جنگ اسرائیل علیه غزه تبدیل شده است و جنگ کنونی بین یک طرف دارای سلاح هسته‌ای و از در طرف مقابل مردمی است که برای آزادی خود تلاش می‌کنند.» هلال احمر فلسطین نیز دیروز وقتی از بازدید یک هیئت سازمان ملل از بیمارستان «امل» در «خان یونس» خبر داد اعلام کرد این هیئت پس از مشاهده ویرانی‌های این بیمارستان، شرایط را «فاجعه‌بار» توصیف کرد. فارس در این رابطه به نقل از الجزیره نوشت: «به گفته این سازمان، این هیئت از نزدیک حجم گسترده تخریب چند طبقه از این بیمارستان در حملات نیروهای اشغالگر را مشاهده کرده است.» هلال احمر فلسطین همچنین از شرایط فاجعه بار داخل بیمارستان از جمله کمبود غذا، آب قابل شرب، اقلام درمانی و پزشکی خبر داد. بیمارستان امل در خان یونس از هفته‌ها پیش در محاصره نیروهای صهیونیستی قرار دارد و هدف مستقیم توپخانه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.
تفاوت حرف تا عمل: زمین تا آسمان
در این بین اظهارات جدید رئیس سیاست خارجه اتحایه اروپا نیز جالب توجه است. «جوزپ بورل» که پیش از این در اظهاراتی نژادپرستانه اروپا را «باغ سبز» و دنیای بیرون از اروپا را «جنگل» توصیف کرده و خواستار جلوگیری از ورود وحشی‌های جنگل به این باغ شده بود، در توصیف شرایط حاکم بر غزه گفته است: «اینجا در غزه در دل یک فاجعه قرار داریم.» این که این سیاستمدار نژادپرست اروپایی واقعاً در حال محکوم کردن صهیونیست‌های نژادپرست به خاطر جنایاتشان در غزه است یا صرفاً موضعی گرفته تا متهم نشود را می‌شود از ادامه اظهاراتش فهمید: «اسرائیل به شکل نامتناسبی به حمله حماس پاسخ داد. با استفاده اسرائیل از گرسنگی به عنوان اسلحه‌ای در غزه، اکنون ما در دل فاجعه‌ای قرار داریم. سازمان ملل مجبور شد کمک‌های بشردوستانه را به حالت تعلیق درآورد، اسرائیل از گرسنگی به عنوان یک اسلحه استفاده می‌کند و این برخلاف قوانین بین‌المللی است…» گفتنی است حتی آمریکایی که مستقیماً در جنگ غزه حضور دارد و عامل اصلی طولانی شدن این جنگ است وقتی درباره جنگ غزه موضع می‌گیرد، حرف و عملش-درست مثل جوزپ بورل- در تضاد است.