حزب‌الله لبنان از ساقط کردن یک پهپاد اسرائیلی در جنوب لبنان خبر داد؛ در پی آن رسانه‌های رژیم آپارتاید اسرائیل اذعان کردند که رخداد دیروز «یک اتفاق استثنایی» به شمار می‌رود.

+

حزب‌الله یک پهپاد اسرائیلی را منهدم کرد
حزب‌الله لبنان از ساقط کردن یک پهپاد اسرائیلی در جنوب لبنان خبر داد؛ در پی آن رسانه‌های رژیم آپارتاید اسرائیل اذعان کردند که رخداد دیروز «یک اتفاق استثنایی» به شمار می‌رود.
 

 

 

 
 
 
 
 
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز دوشنبه گزارش داد یک موشک زمین به هوا از جنوب لبنان به سمت یک پهپاد از نوع «هرمس۴۵۰» در منطقه مرج ابن عامر 
در شمال اراضی اشغالی فلسطین شلیک شد. طبق تصاویر منتشر شده، این پهپاد در پی برخورد موشک، ساقط شده است. دقایقی بعد، حزب‌الله لبنان اعلام کرد این پهپاد را در جنوب لبنان ساقط کرده است و به مقابله با هواگردهای دشمن و ممانعت آن‌ها از رسیدن به اهداف خود ادامه می‌دهد. «آویخای ادرعی»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، نیز اذعان کرد این پهپاد بعد از برخورد با یک موشک در جنوب لبنان ساقط شد.
رسانه‌های عبری زبان نیز به پرتاب یک فروند موشک زمین به هوا از سمت لبنان در منطقه الجلیل علیا واکنش نشان دادند. این رسانه‌ها نیز از پرتاب یک فروند موشک زمین به هوا از جنوب لبنان به سوی یک فروند پهپاد اسرائیلی خبر دادند و نوشتند که رخداد امروز یک اتفاق استثنایی به شمار می‌رود. آن‌طور که مهر نوشته است، بنا بر گزارش این رسانه‌ها نیز این پهپاد اسرائیلی از نوع هرمس ۴۵۰ بوده که در اثر اصابت موشک سرنگون شده است.
گفتنی است، هرمس ۴۵۰ یک پهپاد چندمنظوره تاکتیکی سایز متوسط است که برای پروازهای طولانی در شرکت «البیت سیستمزِ» رژیم آپارتاید اسرائیل طراحی شده و توسعه یافته ‌است. عملیات‌های شناسایی، پایش و مراقبت و رله ارتباطی مأموریت‌های اصلی این پهپاد هستند. این پهپاد به قدری پیشتاز بوده است که شرکت «تیلز» نیز پهپاد «واچ‌کیپر ۴۵۰» را بر اساس هرمس ۴۵۰ برای ارتش انگلیس تولید کرده ‌است؛ اما این پهپاد در این روزها صید نیروهای حزب‌الله است.
حملات مکرر حزب‌الله
رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان یک مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار دادند.  حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در حدب یارین با موشک هدف قرار دادند. همچنین خبرنگار المیادین از حمله موشکی از جنوب لبنان به سمت الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. همچنین شهرک صهیونیست‌نشین شتولا از سوی مقاومت اسلامی لبنان و در واکنش به حمله‌های رژیم صهیونیستی به منازل غیرنظامیان، هدف قرار گرفت. منابع از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در تعداد زیادی از شهرک‌های شمال اراضی اشغالی بعد از شلیک چند موشک از جنوب لبنان خبر دادند. پیش از این رسانه‌های عبری از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در منطقه صنعتی «آلون‌هاتافور» در نزدیکی منطقه العفوله در شمال اراضی اشغالی و چندین منطقه در جولان اشغالی خبر داده بودند. حزب‌الله لبنان روز دوشنبه اعلام کرد جمعی از نیروهای صهیونیست را با موشک در مقر نظامی «البغدادی» و اطراف آن هدف قرار داده‌ است.
حمله رژیم صهیونیستی به اطراف شهر «بعلبک»
رژیم صهیونیستی در ادامه حملات متجاوزانه خود به لبنان، دو حمله را به اطراف شهر بعلبک انجام داد. به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی دو حمله را به اطراف شهر بعلبک در شرق رود اللیطانی در البقاع لبنان انجام داد. این اولین بار از زمان تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی است که این رژیم منطقه البقاع در شرق لبنان را هدف قرار می‌دهد. به گفته منابع چند نفر در حمله رژیم صهیونیستی به شهرک «بودای» در بعلبک زخمی شدند. همچنین یک جنگنده رژیم صهیونیستی منطقه جبل الرفیع لبنان را بمباران کرد. المیادین نیز از حمله پهپادی به یک خودرو در منطقه «المجادل» در جنوب لبنان خبر داد.
پاسخ سریع حزب‌الله
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی محل تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در مجاورت پایگاه «حدب یارین» با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادند و اهداف مورد نظر به صورت دقیق مورد اصابت قرار گرفتند. حزب‌الله در بیانیه دیگر اعلام کرد: در پاسخ به حملات اسرائیل به روستاها و خانه‌های غیرنظامیان به ویژه در شهرک «بلید» و در حمایت از ملت استوار فلسطین نوار غزه و مقاومت شجاعانه آنها، مجاهدان مقاومت اسلامی مستعمره «شتولا» را با سلاح موشکی هدف قرار دادند. 
یک نماینده پارلمان لبنان نیز در واکنش به حمله بی‌سابقه رژیم اسرائیل به بعلبک گفت: مقاومت در یافتن پاسخ به تداوم تجاوزات دشمن به روستاها و شهرهای لبنان ابتکار عمل خواهد داشت. دشمن امروز فکر می‌کند با حمله به بعلبک و روستاهای ما می‌تواند اعتبار خود را باز پس گیرد. اما باید بداند که مقاومت، دشمن را شوکه خواهد کرد همان‌طور که امروز چنین اتفاقی افتاد.
حزب‌الله: همه مراکز استراتژیک اسرائیل 
در تیررس ما هستند
حزب‌الله لبنان با اشاره به عملیات ساقط کردن پهپاد اسرائیلی بر ادامه مبارزات خود با دشمن صهیونیستی تاکید کرد. این حزب اعلام کرد: ما بر این نکته تاکید می‌کنیم که چشمان مجاهدان ما بیدار خواهد ماند و به مبارزاتمان ادامه می‌دهیم. همچنین نایب‌رئیس شورای اجرائی حزب‌الله لبنان ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره ارتکاب حماقت به راه‌انداختن جنگ گسترده علیه لبنان، از آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با این رژیم خبر داد و تاکید کرد که همه مراکز راهبردی رژیم اسرائیل در تیررس موشک‌ها و پهپاد‌های مقاومت اسلامی لبنان هستند. شیخ «علی دعموش»، نایب‌رئیس شورای اجرائی حزب‌الله لبنان، گفت: «مقاومت اسلامی لبنان به برکت جانفشانی و دستاورد‌های شهدا و رزمندگان، قوی و مقتدر شده است. دشمن به شدت از رویارویی گسترده با حزب‌الله لبنان هراس دارد، زیرا توان مقاومت را می‌داند.» وی افزود: «دشمن به خوبی می‌داند که موشک‌ها و پهپاد‌های مقاومت می‌تواند به همه مراکز راهبردی رژیم اسرائیل و هر نقطه از سرزمین‌های اشغالی برسد.» دعموش تاکید کرد: «اگر دشمن تصور می‌کند که با تهدید، تشدید حملات، ویرانی و از بین بردن نیروها، خانواده‌ها و زنان و کودکان ما می‌تواند ما را وادار به عقب‌نشینی و تن دادن به شروطش کند، سخت در اشتباه است و در توهم به سر می‌برد.»
از طرف دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی که از حمله‌های مقاومت اسلامی لبنان مستاصل شده است به تهدید حزب‌الله روی آورد. ارتش رژیم صهیونیستی ادعاهایی علیه حزب‌الله لبنان مطرح کرد. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما حمله‌هایی به اهداف حزب‌الله در عمق خاک لبنان انجام می‌دهیم. «یوآف گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که حملات خود به حزب‌الله لبنان را حتی با وجود آتش‌بس موقت احتمالی در غزه، گسترده‌تر خواهد کرد. گالانت در بازدید از یک مقر نظامی ادعا کرده که در حال برنامه‌ریزی برای افزایش حملات علیه حزب‌الله است و افزود: «حزب‌الله نمی‌تواند برای فرماندهان از دست رفته خود، جایگزین پیدا کند.»
حمله گسترده به مقر تیپ جولان اسرائیل
خبر دیگر این که حزب‌الله لبنان عصر دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که در واکنش به حمله دشمن اشغالگر به اطراف شهر بعلبک این کشور، مقر فرماندهی تیپ جولان ارتش رژیم صهیونیستی را در «نفح» با ۶۰ راکت کاتیوشا هدف حمله دقیق قرار داده ‌است. به گزارش ایرنا  برخی منابع عبری هم از هدف گرفتن پایگاه نظامی «رویسات العلم» در جولان خبر دادند. به دنبال شلیک این راکت‌ها، آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جولان به صدا درآمد و ارتش رژیم، اقدام به رصد راکت‌های شلیک شده از خاک سوریه کرد. همچنین آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جولان اشغالی نیز به صدا درآمده است. شلیک راکت‌های مذکور تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که ارتش صهیونیستی برای اولین بار از آغاز جنگ غزه عمق لبنان را در بعلبک بمباران کرد.
وزیر دفاع یمن: به ماموریت خود ادامه می‌دهیم
خبر دیگر از مقاومت یمن است. وزیر دفاع یمن تاکید کرد که تا زمانی که کشتارها در غزه و فلسطین اشغالی ادامه دارند، صنعاء ضمن پایبندی به تمامی منشورها و توافق‌های بین‌المللی به ماموریت خود علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه می‌دهد. «محمد ناصر العاطفی»، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در این کشور، در سخنرانی که در مراسم پایان دوره فرماندهان تیپ‌ها، گردان‌ها و گروهان‌های نیروهای ذخیره در منطقه پنجم نظامی داشت، اظهار کرد: آمریکا، انگلیس و اسرائیل باید بدانند که تعرض به مناطق جغرافیایی و ادعای قیمومت بر دریاها غیرقابل قبول و ناپسند است. العاطفی در ادامه تاکید کرد: آمریکا، انگلیس و اسرائیل باید معادله جدیدی را بپذیرند که امنیت، ثبات و حاکمیت کشورها بر آب‌های منطقه‌ای آنها را حفظ می‌کند. وزیر دفاع یمن گفت: امنیت دو دریای سرخ و عرب پس از برچیده شدن عربده‌کشی‌ها و خوشگذرانی‌های صهیونیستی که سرچشمه تهدیدی همیشگی برای آن دو بود، به شکل مناسبی اصلاح شد.
خبر دیگر آن‌که ۲ روز پس از هدف قرار گرفتن یک کشتی نفتکش آمریکایی توسط نیروهای مسلح یمن، فرماندهی مرکزی تروریست‌های آمریکا این عملیات را تایید کرد، اما مدعی شد که «این حمله هیچ خسارت یا جراحتی در پی نداشته‌است». فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) صبح دوشنبه اعتراف کرد که یمن یک موشک بالستیک ضد کشتی شلیک کرده که کشتی 
«TORM THOR» را در خلیج عدن در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) هدف قرار داده ‌است.
اظهارات فرید زکریا در مورد مقاومت
«فرید زکریا»، نظریه‌پرداز مطرح و یکی از کارشناسان سرشناس شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، در نوشتاری برای سی‌ان‌ان نوشت که هدف ارتش اسرائیل تضعیف حزب‌الله تا حدی است که تقریباً ۸۰۰۰۰ اسرائیلی که از خانه‌های خود در شمال فرار کرده‌اند، بتوانند بازگردند. ممکن است در مقطعی، حزب‌الله با قدرت پاسخ دهد، که می‌تواند باعث تهاجم اسرائیل به لبنان شود و واقعاً جنگ را گسترش دهد.
فرید زکریا افزود: در همین حال، در خاورمیانه، بسیاری از زمان شروع جنگ غزه معتقد بودند که این جنگ کوتاه خواهد بود و دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، سقوط خواهد کرد. هیچ کدام محتمل نیست. نیرو‌های اسرائیلی که از حمله غافلگیرانه ۷ اکتبر تحقیر شده‌اند، مصمم به ریشه‌کن کردن کامل حماس از غزه هستند. این یعنی ماه‌ها بمباران، جنگ و بولدوزر بیشتر. در این مدت هم تنش‌ها و بحث‌های داخلی که اقدامات اسرائیل در کشور‌های دیگر ایجاد می‌کند، فقط افزایش خواهد یافت. یکی از نمایش‌هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته در مرز (رژیم) اسرائیل با لبنان بوده است. اسرائیل شبه‌نظامیان حزب‌الله را مورد حمله قرار داده و از بین می‌برد تا جایی که طبق یک گزارش، بیش از ۲۰۰ نفر از آن‌ها در این بازه زمانی کشته شده‌اند. این وضعیت حمله ادامه خواهد داشت و حتی ممکن است سرعت بگیرد.
زکریا افزود: سپس ما حوثی‌ها را داریم که توانسته‌اند با یک سری حملات آتشین خودی نشان دهند و به گفته برخی منابع، این حملات تعداد کشتی‌های کانتینری عبوری از کانال سوئز را تا حدود ۷۲ درصد از ماه دسامبر تاکنون کاهش داده است. تلاش‌های آمریکا برای سازماندهی یک ائتلاف مؤثر برای حفظ جریان تجارت از طریق دریای سرخ شکست خورده است. همچنین تلاش‌های آن برای پاسخ به حملات حوثی‌ها باعث توقف حملات آن‌ها نشده است. کارشناس سی‌ان‌ان همچنین در ادامه نوشت: اگر ایالات متحده نتواند یک بازیگر فرعی مانند حوثی‌ها را از رفتار مخرب خود در دریای سرخ باز دارد، چه شانسی در برابر قدرت‌هایی مانند چین و روسیه دارد؟
وی در آخر نوشت: راه‌هایی برای رفع همه این مشکلات وجود دارد. اما این نیاز به یک تغییر پارادایم در جهان غرب دارد. ما اکنون در عصری با امنیت بالا هستیم. این بدان معناست که دولت‌ها باید به میزان قابل توجهی بیشتر و کارآمدتر برای دفاع از خود هزینه کنند. ایالات متحده در سال ۱۹۴۵ نقش ضامن آزادی دریا‌ها را برعهده گرفت و از آن زمان تاکنون ارباب دریا‌ها بوده است. در دهه ۱۹۸۰، تقریباً ۶۰۰ کشتی داشت، اما امروزه کمتر از ۳۰۰ کشتی دارد. اروپا مجموعه صنعتی نظامی خود را از دست داده است، که به آن اجازه می‌داد تا به طور تقریباً ثابت مهمات تولید کند. در این دوران جدید و خطرناک، جمهوری‌خواهان کنگره تصمیم گرفته‌اند به انزواگرایی بازگردند، به این امید که بتوانند سر خود را در شن فرو کنند و مشکلات به نحوی برطرف شود. لازم به ذکر است که برخلاف تصور رایج، شترمرغ‌ها برای فرار از تهدید، سر خود را در شن فرو نمی‌کنند. در واقع منجر به خفگی آن‌ها می‌شود. شاید پرندگان چیزی را درک می‌کنند که جمهوریخواهان کنگره نمی‌توانند.