در حساس‌ترین لحظات جنگ غزه، و در حالی که خبرهای مربوط با آتش‌بس احتمالی «جدی» گرفته شده است، و در عین حال جنگ در این باریکه نیز در اوج خود قرار دارد خبر رسیده است، فرماندهان اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله سخنگوی ارتش، به صورت دسته‌جمعی استعفا کردند!
در حساس‌ترین لحظات جنگ غزه، و در حالی که خبرهای مربوط با آتش‌بس احتمالی «جدی» گرفته شده است، و در عین حال جنگ در این باریکه نیز در اوج خود قرار دارد خبر رسیده است، فرماندهان اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله سخنگوی ارتش، به صورت دسته‌جمعی استعفا کردند!
 
 
 
 
جنگ غزه، وارد ۱۵۰ اُمین روز خود شده است و در عین حال، در یکی از حساس‌ترین شرایط خود نیز قرار دارد. این حساسیت، هم به دلیل «آتش بس» احتمالی است که همین امروز و فردا، برقرار شدن یا نشدنش معلوم خواهد شد، و هم به دلیل تحولات میدانی این جنگ است. صهیونیست‌ها در میادین جنگ بر شدت «نوزادکشی» خود افزوده و حتی فاجعه خیابان «الرشید» را تکرار کرده‌اند. یعنی کشتار کودکان گرسنه‌ای که برای دریافت غذا دور یک خودروی حامل مواد غذایی جمع شده بودند! در عین حال همچنان در حال دادن تلفات‌اند و این نوزادکُشی با دادن تلفات نیز می‌تواند ارتباط مستقیمی داشته باشد. در واقع صهیونیست‌ها کودک می‌کشند تا مقاومت نیروهای مسلح فلسطینی را بشکنند. اما در آن یکی حوزه، یعنی حوزه گفت‌و‌گو برای رسیدن به آتش بسی موقت نیز خبرها داغ است. طبق اعلام کشورهایی که در مذاکرات قطر حضور داشته‌اند، تا سه‌شنبه یعنی امروز، نتیجه این مذاکرات معلوم خواهد شد. این منابع می‌گویند، صیونیست‌ها با این طرح که مقدمه‌اش در پاریس ریخته شده، موافقت کرده‌اند و اکنون منتظر پاسخ حماس هستند. اختلاف عموماً روی «خروج صهیونیست‌ها از مناطق اشغال شده در غزه» و «بازگشت فلسطینی‌ها به خانه‌هایشان» است. اما درست در بحبوحه چنین خبرهایی ناگهان اعلام شد، فرماندهان و مقامات ارشد اطلاعاتی ارتش این رژیم، به طور دسته‌جمعی استعفا کردند!
خبرگزاری «فارس» دیروز در این‌باره نوشت: «کانال ۱۴ اسرائیل از استعفای دسته‌جمعی و ناگهانی شمار زیادی از افسران و مقامات ارشد واحد اطلاعات ارتش این رژیم از جمله دانیل‌ هاگاری سخنگوی ارتش خبر داد… هنوز علت این استعفاها و تغییرات ناگهانی مشخص نیست اما طی هفته‌های اخیر تنش و اختلافات در کابینه تل‌آویو به ویژه میان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل به اوج خود رسیده است. این گزارش علت استعفای این افراد را اعتراض افسران به انجام امور عملیاتی و شخصی عنوان کرده است… کانال ۱۴ در گزارش خود آورده است که این استعفاها نشان‌دهنده وضعیت آشفتگی در بخش اطلاعات ارتش است که توسط سخنگوی ارتش دانیل‌ هاگاری اداره می‌شود. در همین راستا رسانه‌های اسرائیلی روز یکشنبه فاش کردند که بنی گانتز در اقدامی غیرمنتظره و بی‌توجه به پروتکل‌های مورد توافق کابینه ائتلافی و بدون هماهنگی با نتانیاهو به واشنگتن سفر کرده و قصد دارد به طور یکجانبه با مقامات کاخ سفید درباره مذاکرات جنگ غزه دیدار و رایزنی کند و پس از آن عازم لندن شود.»
روز یکشنبه گذشته حتی اعلام شد، نتانیاهو با مقامات آمریکایی تماس گرفته و گفته است، با بنی گانتز دیدار نکنند! این موضوع به تنهائی می‌تواند میزان شکاف و اختلافات داخلی و همین‌طور میزان بحران حاکم بر ارتش و دولت این رژیم را بیان کند. همزمانی این استعفا با ایام مذاکره و آتش‌بس نیز می‌تواند، از جمله دلایل این اختلافات و استعفاها باشد. نتانیاهو به دلایل شخصی از جمله ترس از محاکمه، خواهان پایان این جنگ و آتش‌بس طولانی نیست از آن سو، گزارش‌های مستندی وجود دارد که نشان می‌دهد، صهیونیست‌ها از این جنگ خسته شده‌اند و می‌خواهند تمام شود. آمریکا نیز به دلیل در پیش بودن انتخابات، تغییر رویه داده و خواستار یک آتش بسِ ولو موقت است. این یعنی، اختلاف و شکاف فقط در «اسرائیل» نیست و صهیونیست‌ها با آمریکا، بزرگ‌ترین حامی خود نیز دچار اختلافند.
واکنش حماس به طرح آتش‌ بس
جنبش حماس اما اعلام کرده است با جدیت تمام به دنبال رسیدن به توافق برای توقف جنگ علیه غزه است. کانال تلگرامی «مطالعات فلسطین» در این‌باره به نقل از «یک منبع مسئول در جنبش حماس که با الجزیره گفت‌و‌گو می‌کرد» نوشت: «ما با جدیت تمام به دنبال دست‌یابی به توافقی برای توقف جنگ علیه غزه و افزایش ورود کمک‌ها و امدادرسانی به این باریکه هستیم… ما در تلاش برای بازگشت فلسطینیان به خانه‌های خود به ویژه در شمال نوار غزه و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از این منطقه هستیم… هیئت جنبش حماس برای دیدار با برادران مصری و قطری و ارائه رویکرد و نگرش این جنبش در قاهره حضور دارد… حضور یا عدم حضور هیئت اسرائیلی در قاهره برای ما اهمیتی ندارد. هنوز زمان مشخصی را برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس اعلام نکرده‌ایم.
تکرار جنایت خیابان الرشید
اما هیچ یک از آنچه در بالا اشاره شد، باعث توقف کودک‌کشی صهیونیست‌ها نشده است. دیروز خبر رسید جنایت هولناک خیابان الرشید که طی آن ۱۰۰ کودک و زن گرسنه قتل عام شدند، دوباره تکرار شده است. مهر در این‌باره به نقل از شهاب نیوز نوشت جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به فلسطینیانی که در میدان «الکویت» شهر غزه منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند بیانیه‌ای را صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «در جنایت خصمانه‌ای جدید، نظامیان اشغالگر صدها شهروندی را که در میدان الکویت واقع در جنوب شهر غزه منتظر رسیدن کامیون‌های آرد برای غذادادن به کودکان گرسنه خود بودند هدف قرار دادند… کشتارها و جنایت‌های پیاپی‌ای که در نوار غزه رخ داده و رخ می‌دهد دلیل دیگری بر ماهیت جنایتکارانه رفتارهای ارتش اشغالگر بنا به دستورات ژنرال‌ها و مقامات سیاسی آن است… حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه پلیدی‌ها را آشکار ساخت و انحطاط شدید و چشم‌پوشی آنچه را جامعه بین‌الملل خوانده می‌شود نسبت به کشتار جمعیِ رخ‌داده در غزه به ثبت رساند. این، جامعه بین‌الملل است که به اشغالگران مجوز کشتار را داده است، اما در عین حال مقاومت ملت ما در برابر تجاوزهای پیاپی را تحریم و جرم‌انگاری می‌کند… جهانیان به ویژه نظام‌های عربی و اسلامی باید در قبال توقف این جنایت‌ها و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بدون انتظار برای صدور هرگونه مجوزی از سوی اشغالگران به مسئولیت خود عمل کنند؛ به ویژه آنکه برخی کشورها هیچ اقدامی را برای هموطنان ما در غزه انجام نمی‌دهند، اما مرزها و بندرهای خود را برای شکستن حصر رژیم (صهیونیستی) گشوده‌اند.»
مراکشی‌ها سنگ تمام گذاشتند
مردم، برخلاف بسیاری از دولت‌ها در دنیا، لحظه‌ای ملت مظلوم غزه را تنها نگذاشته‌اند. دیروز خبر رسید در مراکش، ۸ تظاهرات بزرگ علیه جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شده است. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نوشت، مراکشی‌ها در حمایت از مردم فلسطین و برای توقف جنگ در غزه باردیگر به خیابان‌ها آمدند… در این ارتباط گفته شده است که تظاهرات گسترده در شهر دارالبیضاء در مراکش در حمایت از غزه و محکومیت نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین برگزار شده است. هفته گذشته نیز کمیته امور امت اسلامی در مراکش با صدور بیانیه‌ای از برگزاری ۱۱۰ تظاهرات و تجمع مختلف در این کشور در روز جمعه در حمایت از ملت فلسطین خبر داده بود. بنابراین گزارش، مردم مراکش ضمن پاسخ به فراخوان از سوی این نهاد اسلامی در ۵۰ شهر مختلف این کشور تظاهرات و تجمعاتی را برگزار کردند که شمار آنها به ۱۱۰ مورد رسیده است.
گنبد آهنین هم هک شد!
یک گروه هکری حامی فلسطین نیز دیروز در کانال تلگرامی خود اعلام کرد سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را هک کرده‌ است. این گروه هکری اعلام کرد روی سامانه‌های این گنبد هک شده، این پیام ظاهر شد: «حنظله بر روی رادارهای شما است! ما می‌توانستیم پروازهای شما را هدف قرار دهیم اما ما مثل شما نیستیم…ما مثل صهیونیست‌های اشغالگر که کودکان را می‌کشند، نیستیم. این یک هشدار است. حنظله را جدی بگیرید! این تازه آغاز ماجراست.»