به گزارش مشرق، وزیر کشور ترکیه طی مطلبی در حساب خود در شبکه اجتماعی «ایکس» از بازداشت سعید امیری (سعدالله امیرشقاقی) سرشبکه سایت‌های شرط‌بندی و قمار ایران در شهر ازمیر خبر داد

سرکرده ایرانی سایت‌های قمار در ترکیه دستگیر شد
سر‌شبکه سایت‌های شرط‌بندی و قمار ایران طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ازمیر بازداشت شد.

به گزارش مشرق، وزیر کشور ترکیه طی مطلبی در حساب خود در شبکه اجتماعی «ایکس» از بازداشت سعید امیری (سعدالله امیرشقاقی) سرشبکه سایت‌های شرط‌بندی و قمار ایران در شهر ازمیر خبر داد.
علی یرلی‌کایا در این باره نوشت: سعید امیری، رئیس یک گروه جنائی سازمان یافته که سایت‌های شرط‌بندی و قمار غیرقانونی ایرانی را کنترل می‌کرد، طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه به نام «کارتل-۶» در استان ازمیر بازداشت شد.
یرلی‌کایا در این پیام اعلام کرد که چهار نفر از جمله سرکرده این باند جرایم سازمان یافته با حکم دادگاه بازداشت و برای ۶ مظنون دیگر حکم کنترل قضائی صادر شده است.
وزیر کشور ترکیه تاکید کرده که طی این عملیات، ۱۲۰ هزار دلار، ۸۰ هزار یورو، ۹ ساعت مچی لوکس و ۱۵ شرکت به ارزش ۵۰۰ هزار دلار، ۱۰ خودرو، سهم شراکت در ۱۷ خانه و ساختمان و ۹ شرکت نیز کشف، شناسایی و با حکم قضائی ضبط شده است.
پیش از این، میلاد حاتم آبادی فراهانی معروف به «میلاد حاتمی» از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی در خارج از کشور در ترکیه دستگیر و به کشور بازگردانده شده بود. جلسات محاکمه وی نیز برگزار شده است.
میلاد حاتمی در جلسات دادگاه با اشاره به نقش سعدالله امیرشقاقی به عنوان سرشاخه شبکه قمار گفته بود: در دایرکت اینستاگرام با آقای سعدالله امیرشقاقی آشنا شدم که وی پیشنهاد داد برای ما تبلیغات کن به تو درصد می‌دهیم و خانه و ماشین در اختیارت می‌گذاریم. بعد از آشنایی قرار شد هر تبلیغاتی که می‌کنم، به من ۵۰ درصد بدهند. از آنجا شروع به درست کردن ویدئو و تبلیغات کردم.
وی در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی هم گفته بود: در ترکیه با سعدالله امیرشقاقی؛ سردسته شبکه‌های قمار آشنا و متوجه شده وی و پسرش فرشید، سردسته شبکه‌های قمار
هستند.