رادیو «ارتش اسرائیل» دیروز اعلام کرد، برای نخستین بار از آغاز جنگ، «همه نیروهای زمینی- به استثنای تیپ ناحال- دیشب [شنبه شب] از نوار غزه خارج شدند و لشکر 98 در خان یونس نیز پس از پایان عملیات‌های خود (پاکسازی خان یونس از حضور حماس) عقب‌نشینی کرده است.»

دیروز اعلام شد
اعتراف عملی به شکست با عقب‌نشینی اسرائیل از خان‌یونس

رادیو «ارتش اسرائیل» دیروز اعلام کرد، برای نخستین بار از آغاز جنگ، «همه نیروهای زمینی- به استثنای تیپ ناحال- دیشب [شنبه شب] از نوار غزه خارج شدند و لشکر ۹۸ در خان یونس نیز پس از پایان عملیات‌های خود (پاکسازی خان یونس از حضور حماس) عقب‌نشینی کرده است.» ساعاتی بعد
۵ موشک از تونل‌های خان یونس به سمت اهداف اسرائیلی شلیک شد!
عقب‌نشینی شنبه شب رژیم صهیونیستی از «خان یونس» -معدود نقطه‌ای از غزه که صهیونیست‌ها در آن حضور زمینی و جدی دارند-
سر و صدای زیادی به پا کرده است. به ویژه این که این عقب‌نشینی، درست چند ساعت پس از «بزرگ‌ترین تله مرگبار حماس علیه نیروهای صهیونیستی در خان یونس و غزه» اتفاق افتاد. در این تله،
دست‌کم ۵۰ نظامی صهیونیستی هدف قرار گرفت که دست کم ۱۶ نفرشان به هلاکت رسیده‌اند. اگر چه صهیونیست‌ها می‌گویند تنها ۴ نظامی‌شان کشته شده‌اند اما منابع دیگر شمار تلفات و مجروحین را تا ۵۰ نفر اعلام کرده‌اند.
به هر تقدیر خبر عقب‌نشینی گسترده نظامیان صهیونیست از خان یونس مثل بمب صدا کرده است. بنابر اعلام رادیو ارتش صهیونیستی اگرچه تمام نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی از این منطقه عقب نشسته‌اند اما «تیپ ناحال در داخل نوار غزه با هدف جلوگیری از بازگشت فلسطینی‌ها به شمال نوار غزه حضور خواهند داشت.» همزمان شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد در هفته‌های پیش‌رو، حملات تهاجمی ارتش صهیونیستی هوائی خواهد بود و در صورت لزوم حمله زمینی هم صورت می‌گیرد! برخی منابع صهیونیستی نیز می‌گویند، علت این عقب‌نشینی، فشارهای آمریکا به نتانیاهو است چرا که محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل حمایت از این رژیم به شدت کاهش یافته و تنها ۳۰ درصد آمریکایی‌ها موافق حمایت کشورشان از صهیونیست‌ها هستند. تحلیل‌های دیگری نیز درباره علت این عقب‌نشینی مطرح شده است. مثلا گفته می‌شود این عقب‌نشینی برای آماده شدن جهت حمله به رفح است. برخی منابع عبری زبان هم می‌گویند، ارتش رادیو اسرائیل دلیل این عقب‌نشینی را «پایان عملیات در خان یونس و پاکسازی آن از حماس» عنوان کرده است اما ساعاتی پس از این عقب‌نشینی، دست‌کم ۵ موشک از همین خان یونس به سمت اهداف صهیونیستی شلیک شد! این یعنی، عقب‌نشینی به دلیل پایان عملیات در خان یونس نیست و ارتش اسرائیل به اهداف اعلامی‌اش درباره این نقطه از غزه نیز دست نیافته است. پس این عقب‌نشینی دلیلی ندارد جز شکست! صهیونیست‌ها ۴ ماه بود که در خان یونس حضور جدی داشتند. تحلیل‌ها، تایید‌ها و تکذیب‌ها درباره دلیل این عقب‌نشینی همچنان ادامه دارد.
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان هم در این باره اعلام کرده است که «اسرائیل به هیچ هدفش در غزه نرسیده است. اسرائیل با گذشت ۶ ماه از جنگ غزه، نه راهبردی برای خروج از جنگ دارد و نه هیچ برنامه‌ای برای آینده. نابودیِ حماس و بازگرداندن اُسرا، دو هدف اعلامیِ اسرائیل از جنگ غزه بود که با گذشت ۶ ماه، هیچ کدام عملی نشده است.»
نارضایتی صهیونیست‌ها از نتایج جنگ
از آن سو، منابع خبری نوشته‌اند، نتایج نظرسنجی‌هایی که در سرزمین‌های اشغالی درباره جنگ غزه منتشر می‌شود، نشان می‌دهد صهیونیست‌ها نیز معتقدند در این جنگ شکست خورده‌اند. بر اساس گزارش رسانه‌های عبری زبان ۶۲ درصد اسرائیلی‌ها گفته‌اند از نتایج جنگ رضایت ندارند، ۲۹ درصد گفته‌اند راضی هستند و ۹ درصد هم پاسخی نداشته‌اند. دلیل این شکست را هم شبکه عبری زبان «کان» به نقل از یک منبع سیاسی به این صورت توضیح داده است که «اسرائیل فاقد هرگونه استراتژی برای اداره جنگ است و همین امر باعث شده در مذاکرات هم به نتیجه نرسد.»
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیروز اعتراف کرد تاکنون «بهائی دردناک» در جنگ غزه پرداخت کرده‌اند و در ادامه مدعی شد، یک گام تا پیروزی فاصله دارد! دلیل خشم و نفرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی از نتانیاهو و این که هر شنبه با برپایی تظاهرات‌های گسترده خواهان برکناری فوری او می‌شوند، همین لاف‌های گزافی است که درباره پیروزی‌هایش می‌زند! وی در ادامه اظهاراتی که خشم صهیونیست‌ها را هم بر می‌انگیزد مدعی شد «از مجموع ۲۴ گردان وابسته به حماس ۱۹ گردان را از بین بردیم که شامل فرماندهان برجسته حماس بود.»
وقتی نتانیاهو داشت از پیروزی‌های خیالی‌اش در غزه می‌گفت، گردان‌های قسام اعلام کردند ۱۶ نظامی صهیونیست را در جنوب غزه به هلاکت رسانده و ۵‌تانک مرکاوا و یک خودروی زرهی این رژیم را با راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ منهدم کرده بود. قسام تاکید کرد در محله الأمل ۵ نفر از این نظامیان را از فاصله صفر از پا درآورده است.
تل‌آویو صحنه جنگ داخلی
شنبه شب این هفته نیز مثل شنبه‌های یکی دو سال گذشته، تل‌آویو صحنه اعتراض‌های خیابانی به نتانیاهو و کابینه‌اش بود. با این تفاوت که این بار، سیاست‌های احمقانه او‌، این رژیم را بیش از پیش به نابودی نزدیک کرده است. صهیونیست‌ها به شدت از نتانیاهو متنفرند و او را عامل تمام بدبختی‌های خود می‌دانند. طبق تصویری که رویترز و بی‌بی‌سی منتشر کرده، تظاهرات این هفته صهیونیست‌ها در تل‌آویو به خشونت کشیده شده است. یک صهیونیست حامی نتانیاهو با خودرو به جمعیت مخالف نتانیاهو می‌زند و ۵ تن از مخالفان را زخمی می‌کند. طبق گزارش‌های متعدد چیزی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از مخالفان نتانیاهو با حضور در خیابان‌های تل ‌آویو و شهرهای دیگر خواستار کناره‌گیری او و برقراری توافق برای آزادی اسرا شده‌اند.
تظاهرات اعتراضی حالا در شرایطی دوباره در تل‌آویو جان گرفته که خبر پیدا شدن اجساد یکی از اسرا توسط ارتش اسرائیل در غزه منتشر شد. گفتنی است تظاهرات شنبه شب در ۵۰ نقطه مختلف برگزار شد اما در تل‌آویو جمعیت بسیار بیشتر بود.
ترور نتانیاهو!
وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی با اشاره به این تجمعات و درگیری‌های خیابانی نتیجه گرفت که برخی تظاهرات کنندگان قصد ترور نتانیاهو را دارند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد وزیر ارتباطات این رژیم مدعی شده که برخی تظاهرات کنندگان قصد ترور نتانیاهو را دارند. مری ریگو همچنین گفت به «رغم فشارهای شدید، آماده حمله زمینی به رفح می‌شویم و تظاهرات‌ها علیه دولت نباید ادامه داشته باشد.»
یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اما در واکنش به این اظهارت و حمله خودرویی یک صهیونیست به صهیونیست‌های دیگر گفت حادثه زیرگیری با خودرو در تل‌آویو نتیجه مستقیم تحریک‌های دولت نتانیاهو و جوسازی‌های آن است. یائیر لاپید تصریح کرد که این حوادث ما را از ادامه تظاهرات و اعتراض تا بازگشت همه اسرا از غزه و سرنگونی این دولت نفرت‌انگیز بازنمی‌دارد.
بیمارستان شفا قبرستان شد!
جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم و محاصره شده غزه اما همچنان ادامه دارد. بیمارستان، یکی از اهداف اصلی صهیونیست‌ها برای ارتکاب جنایت بوده و این جنایات آن‌قدر وخیم هستند که بسیاری را به این نتیجه قطعی رسانده که صهیونیست‌ها به دنبال «نسل‌کشی» در غزه‌اند. درهمین رابطه رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، صهیونیست‌ها بیمارستان الشفای غزه را به قبرستان تبدیل کرده‌اند.
تظاهرات‌هایی که تمامی ندارند
اعتراض‌ها به جنایات رژیم صهیونیستی با وجود گذشت چند روز از آخرین جمعه ماه مبارک، همچنان ادامه دارد. مثلا هزاران نفر از مردم کانادا در تورنتو ضمن حمایت از ساکنان غزه، علیه نتانیاهو و رژیم صهیونیستی شعار دادند. در ترکیه نیز شمار زیادی از مردم علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی و حمایت‌های اردوغان از این رژیم تظاهرات کردند اما پلیس ضد شورش آنها را به شدت سرکوب کرد. طبق گزارش‌هایی که منتشر شده است نیروهای پلیس ترکیه به تجمع حامیان مردم غزه که خواستار قطع روابط تجاری آنکارا با رژیم صهیونیستی بودند، هجوم بردند و ۴۳ نفر را هم دستگیر کردند. این تظاهرات روز شنبه و با فراخوان گروه موسوم به «هزاران جوان برای فلسطین» در میدان تقسیم اسلامبول تجمع کردند؛ شعار اصلی این تجمع «تجارت با اسرائیل را متوقف کنید» بود.
دو عملیات ضد صهیونیستی
در کرانه باختری و تل‌آویو
رسانه‌های صهیونیستی دیروز اعلام کردند از ابتدای جنگ، ۱۰ هزار ۵۰۰ نظامی این رژیم زخمی شده‌اند که ۱۸ درصد از آن‌ها هیچ‌گاه دیگر نمی‌توانند به میدان نبرد بازگردند.(دچار نقص عضو شده‌اند). این عدد، اعلامیِ صهیونیست‌هاست و همه می‌دانند برای یافتن عدد دقیق، باید اعداد اعلامی صهیونیست‌ها را ضربدر دو یا حتی سه کرد. بخش زیادی از این جراحات مربوط به جنگ غزه است اما هستند صهیونیست‌هایی که در کرانه باختری یا حتی تل‌آویو مورد حملات فلسطینی‌ها قرار می‌گیرند و کشته یا برای همیشه دچار نقص عضو می‌شوند. در همین رابطه المیادین خبر داده است که، طی یک عملیات تیراندازی به یک اتوبوس در «معالیه شمرون» واقع در کرانه باختری، دو صهیونیست زخمی شدند. همزمان شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که بر اثر تیراندازی در یک نانوایی در تل‌آویو، سه نفر صهیونیست زخمی شده‌اند. پلیس رژیم صهیونیستی می‌گوید در حال تحقیق درباره این حادثه است.
هر ساعت ۴ کودک را می‌کشند!
آخرین خبر این که دیروز مرکز آمار فلسطین اعلام کرد نیروهای صهیونیستی هر یک ساعت حدود ۴ کودک فلسطینی را در نوار غزه به شهادت می‌رسانند و بسیاری از کودکان والدینشان را از دست داده‌اند.
به گزارش فارس؛ این مرکز اعلام کرد ۴۳ هزار و ۳۴۹ کودک در غزه بعد از آغاز جنگ در پی حملات ارتش رژیم اسرائیل، پدر و مادر خود یا یکی از والدینشان را از دست داده‌اند. شبکه «الجزیره» شامگاه شنبه به نقل از این بیانیه نوشت از میان ۳۳ هزار شهید فلسطینی در نوار غزه بیش از ۱۴ هزار و ۳۵۰ نفر کودک هستند یا به عبارتی ۴۴ درصد شهدای غزه کودکان هستند. براساس آمارهای منتشرشده، ۷۰ درصد مفقودشدگان در حملات رژیم اسرائیل، زنان و کودکان هستند که این مرکز شمار آن‌ها را حدود ۷ هزار نفر برآورد کرده است. «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد نیز روز شنبه در این باره گفت که بیش از ۶۰۰ هزار
کودک در رفح (جنوب نوار غزه) زندگی می‌کنند که با گرسنگی و ترس دست و پنجه نرم می‌کنند. الدر اضافه کرد حدود ۱٫۵ میلیون آواره فلسطینی در منطقه رفح با خطر حمله احتمالی اسرائیل مواجه هستند و کودکان و خانواده‌های آواره فلسطینی در معرض حملات وحشیانه‌ای قرار گرفته‌اند.