شلیک مقاومت به پایگاه پهپادی اسرائیل و ناله‌های «اسرائیل هیوم» از آوارگی هزاران صهیونیست
 

همزمان با اینکه مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد پایگاه پهپادی رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی سوریه هدف حمله پهپادی قرار داده است، یک رسانه صهیونیستی با اشاره به وضعیت آشفته شمال فلسطین اشغالی در سایه عملیات‌های مقاومت لبنان نوشت: «حزب‌الله توانست آرزوی اعراب در آواره کردن اسرائیلی‌ها را برآورده کند.»
موتور پرقدرت و سرعت مقاومت منطقه همچنان می‌چرخد؛ مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد سحرگاه سه‌شنبه در حمایت از مردم غزه در برابر حملات رژیم صهیونیستی، پایگاه هوائی هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی هدف حمله پهپادی قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه تأکید کرده است که به مبارزات خود علیه رژیم اشغالگر ادامه خواهد داد. در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است که در ادامه رویکرد مقاومت در برابر اشغالگران و یاری مردم غزه و پاسخ به جنایاتی که رژیم غاصب صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از زنان و کودکان و سالخوردگان مرتکب می‌شود، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق پایگاه رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد. مقاومت عراق بامداد سه‌شنبه نیز با ۲ پهپاد به هدفی حیاتی در ایلات حمله کرده بود.
حزب‌الله رؤیای اعراب را محقق کرد
اما همزمان در شمال اراضی اشغالی نیز رژیم آپارتاید اسرائیل زیر ضربات سنگین حزب‌الله لبنان است. در حالی که انتقادات تند شهرک‌نشینان و مسئولان صهیونیست از کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل وضعیت آشفته شمال فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد و ساکنان شهرهای شمالی معتقدند که کابینه اسرائیل آن‌ها را رها کرده تا بمیرند، یک رسانه عبری اعلام کرد حزب‌الله موفق شد به آرزوی عربی در آواره کردن اسرائیلی‌ها جامه عمل بپوشاند. روزنامه عبری‌زبان اسرائیل هیوم در این زمینه اعلام کرد که حزب‌الله توانست آرزوی اعراب در بیرون کردن اسرائیلی‌ها از «سرزمین خود» را محقق و آن‌ها را در «اراضی اسرائیل» آواره کند؛ جایی که تعداد آوارگان (در شمال) به ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.
این اعتراف رسانه مذکور عبری درحالی است که تحلیل توانمندی‌های غافلگیرکننده حزب‌الله در سطوح نظامی، اطلاعاتی و عملیات‌های خیره‌کننده‌ای که مقاومت لبنان طی چند هفته گذشته علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داده است همچنان در محافل این رژیم ادامه دارد و صهیونیست‌ها به شدت نگران تکرار سناریوی عملیات طوفان الاقصی در شمال فلسطین اشغالی هستند.
اسرائیلِ از هم پاشیده
روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت هم اعلام کرد که آوارگی ده‌ها هزار شهرک‌نشین از شهرک‌های شمال نشان‌دهنده ناتوانی اسرائیل در مقابله با این بحران بوده و این بسیار شرم آور است. امروز شاهد از هم پاشیدگی جامعه اسرائیل و از دست رفتن احساس امنیت و اعتماد میان اسرائیلی‌ها هستیم. علاوه‌ بر آن ترمیم آسیب‌هایی که به اقتصاد اسرائیل وارد شده و ناشی از در هم شکستن بازدارندگی و فروپاشی اعتماد میان شهرک‌نشینان و کابینه است به سال‌ها زمان نیاز خواهد داشت.
«زیو روبنشن»، کارشناس صهیونیست که قبلاً به عنوان مجری اخبار بین‌الملل در شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کرد، هم در این زمینه گفته است: «مشکل بزرگ ما اکنون این است که کابینه و نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل آنچه را که در حال حاضر در شمال اتفاق می‌افتد نمی‌بینند و واقعیت آن است که حادثه ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اکنون در شمال تکرار می‌شود.»
«نوعام امیر»، تحلیلگر صهیونیست دیگر، نیز درباره بحران بزرگی که شمال فلسطین اشغالی در سایه عملیات‌های حزب‌الله دچار آن شده تأکید کرد: «امروز شهرک‌نشینان در شمال وضعیت بسیار بدی دارند و هیچ‌گونه آزادی برای آن‌ها نیست و این شهرک‌نشینان چشم اندازی برای بازگشت به خانه‌هایشان نمی‌بینند.»
آن چیزی رخ می‌دهد که نصرالله خواسته
«هلل بتون روزن»، تحلیلگر امور نظامی و امنیتی در شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی، نیز گفته است: «در پی حوادث خطرناکی که در شمال رخ می‌دهد مسئولان مؤسسه امنیتی و نظامی اسرائیل باید بدانند که ما به کدام سو می‌رویم، زیرا آنچه حداقل از ابتدای ماه جاری تاکنون رخ داده حرکت به سمت مسیری است که (سید)حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، مشخص کرده با این عنوان: جنگ و نقطه سر خط.»
حملات بی‌امان حزب‌الله
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجاهدان ما با موشک هدایت‌شونده، یک نقطه استقرار نظامیان اشغالگر را در پایگاه «رویسه القرن» در مزارع اشغالی «شبعا» هدف قرار دادند. مقاومت اسلامی لبنان همچنین اعلام کرد که تجمع نظامیان دشمن را در مجاورت پایگاه «راهب» با سلاح موشکی هدف قرار دادیم. حزب‌الله لبنان همچنین پایگاه‌های «المالکیه» و «المرج» را نیز هدف حمله قرار داد.
ارتش یمن پهپاد‌ آمریکا را سرنگون کرد
سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از سرنگونی پهپاد آمریکایی از نوع ام‌.کیو ۹ در استان البیضاء یمن با موشک زمین به هوا خبر داد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروی هوائی ارتش این کشور این عملیات را در راستای حمایت و پشتیبانی از مردم و مقاومت فلسطین در غزه تحت نبرد «فتح موعود و جهاد مقدس» انجام داده است و موشک به کار رفته، بومی یمن بوده است. با این عملیات نیروهای مسلح یمن موفق شده‌اند در جریان نبرد «فتح موعود» و « جهاد مقدس» پنج فروند هواپیما از این نوع را سرنگون کنند. ارتش یمن همچنین تأکید کرد که برای مقابله با حملات آمریکا و انگلیس و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به توسعه توانمندی‌های دفاعی خود ادامه خواهد داد. ساعاتی بعد از آن، به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره، ارتش یمن فایل ویدئویی را از لحظه رهگیری و هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی ام‌.کیو ۹ منتشر کرد. گفتنی است، این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد.