روند رو به افزایش قیمت کالاهای اساسی که از ابتدای سال جاری آغاز شده است، طبق آمار به دست آمده همچنان ادامه دارد تا جایی که تغییر قیمت برخی کالاهای اساسی در سبد خانوارها، بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد رشد داشته است. معما اینجاست که چرا #مواد_مخدر تغییر قیمتی مشابه سایر کالاها ندارد؟! این […]

روند رو به افزایش قیمت کالاهای اساسی که از ابتدای سال جاری آغاز شده است، طبق آمار به دست آمده همچنان ادامه دارد تا جایی که تغییر قیمت برخی کالاهای اساسی در سبد خانوارها، بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد رشد داشته است. معما اینجاست که چرا #مواد_مخدر تغییر قیمتی مشابه سایر کالاها ندارد؟!

این سوالی است که می‌تواند محل بحث باشد و به دنبال خود سوالات زیادی را در پی دارد؛ اینکه آیا #تورم موجود در اقتصاد کشور شامل زندگی #قاچاقچیان نمی شود؟ و آیا مزد خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان موادمخدر افزایش نیافته است ؟

امروز آمارهایی که راجع به وضعیت #اعتیاد در ایران هستند، شرایط فاجعه‌باری را نشان می‌دهند؛
در حالی که جمعیت ایران در سی‌سال اخیر ۲ برابر شده، آمار مرگ و میر اعتیاد ۳۰ برابر شده است و در حالی‌که ایرانیان حدود یک درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند حدود ۳۰ درصد مواد #مخدر جهان در ایران مصرف می‌شود و #ایران رتبه دوّم مصرف مواد مخدّر در جهان را دارد.

قطعا ارزانی مواد مخدر در ایران یکی از دلایل افزایش آمار اعتیاد است و نشان می دهد در زمینه مبارزه با مواد مخدر خلاهای جدی وجود دارد و لذا تسریع در اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر یک امر ضروریست. این آمارها همچنین نشان می دهد آسیب های جامعه از جمله پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با قاچاق مواد مخدر با بروکراسی اداری حل نمی شوند بلکه نیازمند یک سیستم #جهادی و انقلابی است.