روحانی گفته  " من بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم برای حل مشکلات فقط به داخل نگاه کنم!" سخنان عجیبی است. لازم است صحبتهای او قشنگ ترجمه شود. او میگوید: منظور من از دنیا این ۴ کشور است : آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه من اصلا کشورهای دیگری به جز اینها نمیشناسم!   من بلد […]

روحانی گفته  " من بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم برای حل مشکلات فقط به داخل نگاه کنم!"

سخنان عجیبی است. لازم است صحبتهای او قشنگ ترجمه شود. او میگوید:

منظور من از دنیا این ۴ کشور است : آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه
من اصلا کشورهای دیگری به جز اینها نمیشناسم!

  من بلد نیستم ایران ۱۵ کشور همسایه با ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد. من فقط آن چهار کشور را دنیا می دانم!

 من بلد نیستم با چین و روسیه و ترکیه و اندونزی و مالزی و دیگر اقتصادهای برتر دنیا که درحال حذف دلار از معاملات اقتصادی شان هستند کار کنم! یک اتحادیه مستقل اقتصادی از کشورهای دوست تشکیل دهم. یک قطب اقتصادی مستقل از دلار و آمریکا. بله من بلد نیستم

 من بلد نیستم حتی با همان ۴ کشور غربی هم کار کنم. منظور من از کار کردن با آنها یعنی واردات. من فقط از آنها واردات داشتم. و اسمش را گذاشتم "تعامل با دنیا"

آری. من نگاه به داخل بلد نیستم. بخاطر همین نمیفهمم ریشه رونق اقتصادی یک کشور، تولید و صادرات و نگاه به داخل استمن نمیفهمم تولید باعث اشتغال و رفع بیکاری میشود. من نمیفهمم بیکاری علت العلل فقر و بزهکاری و اعتیاد و بی ثباتی و.. است. من نمیفهمم هر کشور پیشرفته جهان ابتدا اقتصاد داخلی اش را ساخته و خودبخود باعث تعامل اقتصادی با دیگر کشورها شده.

من فقط بلد بودم چطور کارخانه های اروپا را آباد کنم و کارگران بیکارشان را سرو سامان دهم

بله! این یکی را راست گفتم. من یک اقتصاددان نیستم و شما اشتباه کردید ۶ سال اقتصاد ایران را به دست کسی سپردید که اقتصاد نمی دانست.

این بزرگترین خطای انسانی ایران بود.

دکتر    محمد عبدالهی

 

کد مطلب :  Da98102701