پیش از آنکه ایران شنبه 26 فروردین ماه با قاطعیت شک و شبهه را برطرف کند و به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت بسیاری از فرماندهان سپاه پاسداران شد، پاسخ دهد، بسیاری نسبت به امکان پاسخ مستقیم ایران به دشمن تردید می‌کردند و پیش‌بینی‌شان این بود که ایران از طریق شرکای خود در منطقه پاسخ خواهد داد و از پاسخ مستقیم اجتناب خواهد کرد.

پایان صبر استراتژیک ایران آغاز تحولات بزرگ در منطقه!

پیش از آنکه ایران شنبه ۲۶ فروردین ماه با قاطعیت شک و شبهه را برطرف کند و به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت بسیاری از فرماندهان سپاه پاسداران شد، پاسخ دهد، بسیاری نسبت به امکان پاسخ مستقیم ایران به دشمن تردید می‌کردند و پیش‌بینی‌شان این بود که ایران از طریق شرکای خود در منطقه پاسخ خواهد داد و از پاسخ مستقیم اجتناب خواهد کرد.
با این حال، برخلاف انتظارات، ایران مستقیماً پاسخ داد و با ده‌ها پهپاد و موشک کروز، اهداف نظامی را در داخل خاک اشغالی دشمن از جمله پایگاه هوائی نواتیم که هواپیماهای اسرائیلی از آنجا برای بمباران بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه استفاده کردند‌، هدف قرار داد.
در ابتدا برخی از سیاسیون منطقه ‌این اقدام قاطعانه جمهوری اسلامی را نمایشی و پیشاپیش توافقی می‌خواندند! و به دنبال کوچک‌نمایی این اقدام مهم بودند و حتی استناد می‌کردند به اینکه «وعده صادق» کشته یا مجروح یا خرابی‌هایی نداشته است و در تبلیغات رسانه‌ای خود همین را القا می‌کردند.
حمله ایران که اولین حمله در نوع خود علیه رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود‌، بدون تردید شوکی عظیم در منطقه ‌ایجاد کرده است و برخلاف نظر و انتظار صهیونیست‌ها و حامیانشان، این حمله از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا مرحله جدیدی را ایجاد می‌کند که ایران در آن اقدام خواهد کرد.
اولین اقدام این است که اگر دشمن در هر زمان و مکانی خاک جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دهد، به خودی خود ایران دست بالا و برتر را دارد و این خود باعث ایجاد قوانین جدید درگیری و نبرد با اشغالگران قدس می‌شود. ایران در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی با تعداد زیادی پهپاد و موشک به آنها پاسخ کوبنده خواهد داد.
در واقع باید اذعان داشت به رغم پنهانکاری رژیم صهیونیستی درباره تلفات و خسارات‌های حمله با وجود گنبد آهنین و همراهی آشکار ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه و دولت اردن برای منحرف کردن مسیر پهپادها و موشک‌های ایرانی موشک‌ها و پهپادها از همه این موانع عبور کردند و محور مقاومت به اهداف والایی دست پیدا کرد. 
ایران به دشمن صهیونیستی این پیام صریح را داد که هر نقطه‌ای از موجودیت رژیم کودک‌کش در دسترس ماست و این پیام مهمی است که دشمن اشغالگر را به شدت تهدید می‌کند.
پس از گذشت روزها از پاسخ ایران و تهدید رژیم صهیونیستی برای پاسخگویی به «وعده صادق» ایران، شنیدیم که در شهر اصفهان چه اتفاقی افتاد. سامانه‌های پدافند هوائی ایران سه ریزپرنده را رهگیری کردند. سؤال این است: آیا می‌توانیم این را پاسخ صهیونیست‌ها به حمله ایران بدانیم؟ به ویژه که ایران درباره پاسخ مستقیم و گسترده‌تر به دشمن درصورت هدف قرار گرفتن خاک کشورش به اسرائیل هشدار داده بود.
به نقل از منابع خبری اسرائیل رسماً مسئولیت این عملیات را برعهده نگرفت و جزئیاتی در مورد آن ارائه نکرد. رژیم اشغالگری که اینک بسیار ضعیف است و مراقب است که از هرگونه تشدید تنش با ایران بپرهیزد، اما با مواضع متناقض و از طرفی با بالا بردن تنش با محور مقاومت و در راس آن جمهوری اسلامی، در حال گشودن جبهه‌های جدیدی در غزه و در مرز شمالی با لبنان است. همچنین توان پاسخ به حملاتی که از یمن، مقاومت عراق و جبهه‌های حامی غزه صورت می‌گیرد را ندارد و در یک کلام اسرائیل غاصب قادر به گشودن جبهه‌ جدیدی علیه خودش نیست. اما اقدام اصفهان این احتمال را قوت می‌بخشد که دشمن صهیونیستی سعی می‌کند نبض ایران را درخصوص آمادگی عملی و میدانی برای مقابله با هرگونه تجاوز نظامی به خاک جمهوری اسلامی احساس کند و این پاسخ را تصور کند. او ممکن است روی نتایج واکنش ایران حساب باز کند.
اگر هدف دشمن این بود که به تهران این پیام را بدهد که می‌تواند خاک ایران را مستقیماً هدف قرار دهد، با اجماع کارشناسان و متخصصان و به اعتراف خود صهیونیست‌ها، پیام بسیار ضعیف و مسخره‌ای بود.
همان طور که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی در توئیت خود در سایت ایکس پس از حمله صهیونیست‌ها به ایران، با اشاره به ضعف واکنش صهیونیست‌ها در مواجهه با ایران، گفت: «مسخره بود»! این چیزی است که اکثر کارشناسان نظامی از آن صحبت می‌کنند. علاوه‌بر اینکه رژیم صهیونیستی با عدم جرأت اعتراف به آن از ترس پاسخ ایران و اجرای تهدیدات جدی جمهوری اسلامی از پذیرش مسئولیت آن سر باز می‌زند.
واقعیت میدان و ناتوانی دشمن این را می‌گوید که ما با مرحله جدیدی از نبرد با اشغالگران کودک‌کش روبه رو هستیم که در آن صبر استراتژیک ایران به پایان رسیده است، ما با یک درگیری بازدارندگی متقابل روبه رو هستیم و زمان سکوت ایران – به عنوان مادر محور مقاومت- در مورد حملات یا پاسخگویی از طریق شرکای خود در منطقه گذشته است.
بنابراین، ما با یک راهبرد جدید و مستقیم از سوی ایران درمواجهه با دشمن صهیونیستی مواجهیم و این‌، مراحل جدیدی را در مناقشه ترسیم خواهد کرد که قبلاً شاهد آن نبودیم. نه تنها بر ترسیم قوانین جدید مقابله با دشمن و همچنین دادن قدرت استراتژیک بیشتر به ایران که جامعه جهانی برای روزهای آینده با اقتداری مثال زدنی از محور مقاومت روبه رو هستند.
ما پیروزیم باذن الله!