یادداشت حکیم دکتر حسین روازاده:قرنطینه ناشی از ویروس کرونا بستری را فراهم آورد تا دشمن با سوءاستفاده از شرایط پیش آمده و مدیریت ذهن‌ها، با طراحی جنگ رسانه‌ای و مجازی، در نهایت در اغتشاشات اخیر جنگ ترکیبی را علیه ایران انجام دهد. به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، حکیم دکتر حسین روازاده؛ دبیرکل جامعه اسلامی […]

یادداشت حکیم دکتر حسین روازاده:قرنطینه ناشی از ویروس کرونا بستری را فراهم آورد تا دشمن با سوءاستفاده از شرایط پیش آمده و مدیریت ذهن‌ها، با طراحی جنگ رسانه‌ای و مجازی، در نهایت در اغتشاشات اخیر جنگ ترکیبی را علیه ایران انجام دهد.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، حکیم دکتر حسین روازاده؛ دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران در یادداشتی نوشت: در اواخر پاییز سال ۱۳۹۸ و آغاز زمستان همان سال، اخبار ورود ویروس کرونا به ایران و درگیر شدن شهروندان برخی از مناطق در ایران انتشار یافت.

شهر مقدس قم در همان ابتدا به عنوان کانون اصلی شیوع کرونا معرفی و عامل ورود آن نیز روحانیون چینی بودند که در این شهر در حال تحصیل بودند. خبری به غایت برنامه ریزی شده تا از چند سو فضای ملتهب شده به خاطر کروناهراسی را به سمت قم و چین هدایت کند. شهری که مرکز مهمترین حوزه های علمیه و حضور روحانیون برای تدریس و تحصیل است و کشوری که شریک استراتژیک ایران در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شود.

از همان روزهای نخست اعلام کردم که ترس از کرونا کشنده تر از خود ویروس است و درمان این بیماری نیز بسیار ساده است. اما جو رسانه‌ای و التهابی که به جامعه وارد شده بود، مانع از هرگونه سیاستگذاری بر اساس واقعیات و مصالح عمومی شد، نایاب شدن ماسک و الکل، ضدعفونی کردن دیوانه وار خیابان‌ها و حتی آسفالت کف خیابان! و ده‌ها روشی که دیگر از آن‌ها خبری نیست. این امر نشان از عدم آمادگی کشور در مدیریت مساله‌ای داشت که راهکارهای آن توسط دلسوزان طب اسلامی – ایرانی ارائه شده بود.

از سوی دیگر نمی‌توان مسئولان کشور را در مدیریت اولیه کرونا مقصر دانست، چرا که جو سنگین مطالبه‌گری جامعه برای کنترل ویروس و درمان آن، مسئولین را مجبور به اتخاذ تصمیمات عجولانه ای کرد که آثار مخرب آن به تدریج روشن شد.

استفاده از داروهایی که برای کنترل و درمان بیماریی هایی مانند ایدز استفاده می شد، برای بیماران کرونایی، نشان داد که چه راه اشتباهی داشت طی می شد. اما جنبه دیگر التهاب کرونا هراسی، عدم توجه به مباحث زیرساختی و حکمرانی سایبری بود. کشورهای پیشرفته از دهه‌ها قبل مباحث مربوط به حکمرانی در فضا و تسلط بر فضای مجازی را در اولویت قرار داده بودند.

تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حتی ادارات برای کشوری مانند ایران که در حال ایجاد زیرساخت‌های اولیه شبکه زیرساخت ملی اطلاعات بود، بسیار خطرناک و هزینه آفرین شد. میلیون پ‌ها کودک و نوجوان از فضای مدرسه در خانه‌ها محبوس شدند و بدون هیچ حفاظ و کاملا خلع سلاح شده، در دنیای رها شده فضای مجازی و شبکه های اجتماعی قرار گرفتند. فرصت بی‌نظیری که دشمنان ایران از آن برای مدیریت و کنترل ذهن بهره بردند.
فتنه جدید در جنگ ترکیبی

محبوس کردن جوانان و نوجوانان به بهانه قرنطینه و ویروس کرونا در حالی در ایران رخ داد که می‌توانستیم از آن جلوگیری کنیم ولی آنچنان جو سنگین و هراسناکی از کرونا در جهان و به خصوص ایران به راه انداخته شد که هر کسی برخلاف جریان اصلی مدافع محدودیت‌های کرونایی سخن می‌گفت، با برخورد صنفی و رسانه‌ای روبه رو می‌شد. حتی رسانه‌هایی که در جبهه انقلاب فعالیت می کنند در این دام افتادند و صدای مخالفان محدودیت‌ها و واکسن به جای نمی‌رسید. بعد از دو سال از قرنطینه ها و محدودیت‌ها، نتیجه روشن شد.

ما با موج عظیمی از نوجوانان و جوانانی روبه رو بودیم که دو سال تمام دشمن بر ذهن آنها به روش‌های مختلف کار کرده بود. هر روز میلیاردها کلان داده از طریق فعالیت این اقشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در اختیار اتاق‌های فکر و دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی دشمن قرار گرفت.

این داده‌ها توسط دشمن تجزیه و تحلیل شده و طرح های جنگ رسانه‌ای و مجازی را برای عملیات‌های پیش رو برنامه‌ریزی کردند. کلان داده‌ها به دشمن، امکان تجزیه و تحلیل و طراحی مدل های شناختی – رفتاری ملت ها را می دهد. در زمان قرنطینه کرونایی، بر اساس آمارها بیشترین زمان استفاده از تلفن همراه و حضور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در ایران رقم خورد و در جنگ شناختی ادراکی هیبریدی به راحتی مردم ایران بدون هیچ پدافندی طعمه دشمن قرار گرفتند.

بستری که زندگی روزمره مردم، علاقمندی ها، نحوره رفتار در شرایط مختلف و در زمان های مختلف شبانه روز، نحوه اندیشیدن، هویت، موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … تجزیه و تحلیل شد و براساس آن، نقاط ضعف و قوت ملت ها و تهدیدات و فرصت های احصا تا در زمان مناسب در جنگ ادارکی و شناختی علیه ملت ها و دولت ها استفاده شود. دشمن توانست در همان زمان فراگیری کرونا، ضرباتی را به اعتماد عمومی و اعتماد میان حکومت و ملت وارد کند. کروناهراسی به یک غول بزرگ وحشتناک تبدیل شد و با انتشار اخبار و روایت هیا جعلی از میزان تلفات جانی و خسارت های ویروس، به انقلاب اسلامی، ارزش ها و اعتقادات مردم حمله کرد.
ناامنی روانی ایجا

جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران, [۱۳٫۱۲٫۲۲ ۱۲:۵۵]
د شده ده‌ها هزار بار خطرناک تر از خود ویروس بود و تا آنجایی پیش رفت که حاکمیت را متهم به عدم توجه برای واردات واکسن ساخت و تمام قربانیان ویروس را نتیجه همین سیاست عدم واردات تلقی کردند.

القای چنین شائبه هایی به نظر بنده آزمایش کنترل اذهان عمومی برای ماههای بعد بود. زمانیکه کشور توانسته از موج کروناهراسی عبور کند و با استقرار دولت جدید، مسیر جدیدی برای پیشرفت و آبادانی هموار شده، در همین زمان، عملیات جدید دشمن آغاز شد. ائتلافی از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی دشمن، مزدوران قلم به مزد بگیر در رسانه های فارسی زبان مانند بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا، کانال ها و صفحات پرمخاطب در تلگرام، اینستاگرام و توئیتر و پیاده نظام آنها در داخل کشور، عملیات جدید را با رمز «حجاب بی حجاب» در سه ماه نخست سال آغاز کردند.

کلیپ های درگیری و دوقطبی شده از موافقان و مخالفان حجاب نیز به سرعت وایرال شد و از ابتدای تابستان امسال، خبر از تابستان داغی دادند که خانمی به نام سپیده رشنو آن را با ارسال ویدئوی درگیری خود با یک خانم محجبه در اتوبوس بی. آر. تی شروع کرد و پازل با ورود نام مهسا امینی در شهریور ماه کامل شد.

تمام تکه های پازل با صحنه گردانی فضای مجازی و رسانه های دشمن، در کنار هم قرار گرفتند و به بهانه فوت مهسا امینی، اغتشاشات وارد فاز نهایی شد. آنها حتی بر روی مزار مهسا امینی نوشتند: «ژینا تو نمردی، نام تو رمز خواهد شد»! رمزی که گویای واقعیت جنگ ترکیبی نوظهوری برای براندازی بود و تمام دنیای برای مقابله با نظام اسلامی به همین بهانه بسیج شد.

به میدان آوردن دانش آموزان، دانشجویان و حتی کودکانی که در سال های قرنطینه کرونایی، هدف قرار گرفته بودند، در جنگ ترکیبی اخیر با سرعت به اجرا درآمد و به خاطر اهمال دولت قبل در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و اینترنت، در محاصره تبلیغاتی دشمن با فیک نیوز و روایت های جعلی قرار گرفتند.

بر همین اساس، فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ بعد از مدت ها مماشات، جلوی پخش گسترده اخبار جعلی از جمله کشته سازی را گرفت ولی توجیه نوجوانان و جوانانی که فریب خورده بودند و هزینه هایی به امنیت کشور وارد کردند، نیازمند زمان بیشتری است و از آن مهمتر، جلوگیری از خلع سلاح ذهنی افکار عمومی در برابر دشمن است که مسئولان باید با جدیت دنبال کنند و به سادگی ذهن های پاک و معصوم کودکان و نوجوانان را در اختیار دشمن قرار ندهند.

انتهای پیام/