می گویند : روز تشیع جنازه شهید صیاد شیرازی مقـام معظـم رهبری آمده بودند صحنه ای بسیار زیبا و گیرا بود خم شدن ایشان و بوسه زدن برتابوت شهید بـود.  بعـد از آن خانواده شهید آمدند، اولین نفر مهدی صیاد شیرازی، فرزند شهید بود که جلو آمد و دید پیکر پدر روی زمین است و […]

 می گویند : روز تشیع جنازه شهید صیاد شیرازی مقـام معظـم رهبری آمده بودند صحنه ای بسیار زیبا و گیرا بود خم شدن ایشان و بوسه زدن برتابوت شهید بـود.

 بعـد از آن خانواده شهید آمدند، اولین نفر مهدی صیاد شیرازی، فرزند شهید بود که جلو آمد و دید پیکر پدر روی زمین است و ولایت هم بالای پیکر او ولایت را برگزید خود را روی پای آقا انداخت که اطرافیان بلندش کردند.

 وقتی مقام معظم رهبری از او پرسید که چرا اینکار راکردی؟

 او پاسخ داد: به خاطراینکه خون شهید صیاد توی رگهای شماست. صیادکسی بود که تا وقتی امام(ره) زنده بودند، قنوت نمازش اللهم احفظ امام الخمینی بود و بعد از امام نیز اللهم احفظ امام الخامنه ای شد.
 از این پدر چنین پسری عجیب نیست.

تا این جای کار را همه در تلویزیون دیدند، اما صحنهِ بسیار جالبی که بعد از این به وقوع پیوست را دوربین ها شکار نکردند

 وآن حضور بانوی صبر، همسر شهید بربالای تابوت شوهرش بود ایشان پس از فرزندش جلو آمد و حرکتی که انجام داد، باز هم صحه بر تربیت ولایتی گذاشت که علی صیاد شیرازی روی خانواده خود انجام داده بود.

 همسر بزرگوار این شهید با دیدن مقام معظم رهبری به جای اینکه خود را بر روی تابوت شوهر بیندازد، گوشه عبای رهبر را گرفت، بوسید و خطاب به ایشان گفتن:

حاج آقا،اگه شما از ایشون راضی هستین، اجازه بدین مردم جنازه را تشییع کنن. آقا دوبار این جمله را تکرار کردند که ایشون همرزم من بودن، من از ایشون راضی هستم.

 چنان ولوله وهمهمه ای به پاشد که قابل کنترل نبود و جو بطور کل بهم ریخت. سپس خانواده شهید صیاد به کناری آورده شدند.

 این خانواده ولایتی در آن روز آبروی صیاد را خریده و او را سر افراز کردند و به همه ثابت کردند که پیرو راه شهید ولایتی خود هستند. می‌گویند دل به دل راه دارد. براستی که شهید سنگ تمام گذاشت برای رهبری.

 و این می‌شود که صبح روز بعد از خاکسپاری، خانواده شهید به همراه تنی چند از دوستان نماز صبح را که در مرقد امام(رحمه الله علیه)خواندند و از آن طرف رفتند بر سر مزار شهید در بهشت زهرا (س)، سر قبر که می‌رسند می‌بینند.

 پیش از آنان کس دیگری آمده بود. مقام معظم رهبری. وقتی جویا می‌شوند که این صبح به این زودی آنهم با این خطرات آقا، اینجا چه می‌کند. آقای غریب ما می‌گوید : دلم برای صیادم تنگ شده،مدتی است ازش دورشده ام.