19 بهمن 1360 سه خانه تیمی گروهک تروریستی منافقین در تهران زیر ضرب قرار گرفت که منجر به مرگ موسی خیابانی نفر اول سازمان در داخل کشور و طراح عملیات ترور و جنگ شهری، به همراه اشرف ربیعی همسر مسعود رجوی و 17 نفر دیگر از اعضای مرکزی گروهک شد

ضربه ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ علیه گروهک منافقین؛
۱۹ بهمن ۱۳۶۰ سه خانه تیمی گروهک تروریستی منافقین در تهران زیر ضرب قرار گرفت که منجر به مرگ موسی خیابانی نفر اول سازمان در داخل کشور و طراح عملیات ترور و جنگ شهری، به همراه اشرف ربیعی همسر مسعود رجوی و ۱۷ نفر دیگر از اعضای مرکزی گروهک شد که از طرفی با توجه به روی دوم سکه (خیانت تیم حفاظت گروهک) حاوی اهداف ذیل برای مسعود رجوی بوده است:

۱- با وجود اشرف ربیعی، مسعود رجوی نمی‌توانست با فیروزه بنی‌صدر (که ۱۹ سال از خودش کوچکتر بود) طی یک اقدام سیاسی (پس از فرار با بنی‌صدر) ازدواج کند.
۲- با وجود موسی خیابانی، مسعود رجوی امکان تک صدایی و طی کردن مسیر دیکتاتوری در بخش کارکرد فرقه‌ای را نداشت
۳- با وجود اشرف ربیعی، مسعود رجوی امکان انجام ازدواج با مریم قجر عضدانلو و «انقلاب ایدئولوژیک مریم» را نداشت.
۴- با وجود موسی و اشرف و با توجه به جایگاه و سابقه آنان، مسعود رجوی امکان منحل کردن دفتر سیاسی سازمان و معرفی کردن خود به عنوان «رهبر ایدئولوژیک» را نداشت.

۵- بعد از سخنرانی مسعود رجوی در میتینگ امجدیه (اسفند ۵۹) برخی اختلافات سازمانی میان مسعود رجوی و موسی خیابانی شکل گرفته بود که با وجود موسی امکان تداوم و تشدید اختلافات و چندپارگی سازمانی و ضربه خوردن به تک صدایی مسعود رجوی بالا بود.
۶- با حضور موسی خیابانی و اشرف ربیعی، مسعود رجوی امکان نداشت که در ازای دریافت مریم (همسر مهدی ابریشمچی) خواهر موسی خیابانی را به عقد ابریشمچی درآورد.
۷- با حضور اشرف ربیعی، مریم رجوی که اشرف را الگوی رهایی خود می‌خواند، امکان قرار گرفتن در ردیف نفر اول
سازمان را نمی‌داشت.
۸- با حضور اشرف ربیعی، مسعود رجوی امکان طلاق‌های ایدئولوژیک و به عقد در آوردن تمام زنان سازمان را نداشت.

۹- مسعود رجوی با فرار بدون همسر و فرزندش، ترفند دریافت عنوان «مجاهد ایثارگر» را عملی کرد.

«عاشورای مجاهدین» نام نهادن ضربه ۱۹ بهمن سال شصت از سوی مسعود رجوی، پوششی دیگری برای طرح «خیانت بزرگ» آن ملعون بود.

این خیانت که بیشترین آورده را برای مسعود رجوی و مریم قجر داشت در ادامه خیانت‌های رجوی به ارکان داخلی سازمان مانند ضربه شهریور ۱۳۵۰ و اعدام موسسین مجاهدین خلق بود (افشای محل اختفای محمد حنیف‌نژاد توسط مسعود رجوی در همکاری با ساواک)
مهدی ابریشمچی به عنوان مسئول حفاظت خانه‌های تیمی و ماجرای فرار او قبل از عملیاتِ ضربه به خانه تیمی زعفرانیه، سند محکم دیگری از این خیانت می‌باشد.

سابقه منافقین در حذف سازمانی «علی زرکش» نشان می‌دهد که اگر پشت پرده‌ی دیگری وجود نداشت، قطعاً مهدی ابریشمچی باید توسط منافقین محکوم به اعدام می‌شد. اما موارد فوق نشان می‌دهد ظاهراً مسعود رجوی این‌بار با واسطه مهدی ابریشمچی، خیانت خود به محمد حنیف‌نژاد و سازمان را برای رسیدن به قدرت اولی، تکمیل کرد.