روز سه شنبه 30 خرداد اخباری مبنی بر عملیات پلیس آلبانی در پاکسازی لانه گروهک منافقین منتشر شد که حکایت از به هلاکت رسیدن یکی از اعضای این گروهک و مجروح و بازداشت شدن عده قابل توجهی از آنان بود.

مدعیان اصلاحات عملیات پاکسازی لانه منافقین را سانسور کردند

روز سه شنبه ۳۰ خرداد اخباری مبنی بر عملیات پلیس آلبانی در پاکسازی لانه گروهک منافقین منتشر شد که حکایت از به هلاکت رسیدن یکی از اعضای این گروهک و مجروح و بازداشت شدن عده قابل توجهی از آنان بود.
اما این رویداد که در نوع خود بی‌سابقه بود و در پی اتخاذ موضع مقتدرانه دولت کنونی در سیاست خارجی و تعامل با اروپا رخ داد، همان‌طور که انتظار می‌رفت، در روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاحات بازتاب چندانی نیافت.
با نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های شرق‌، آرمان ملی‌، دنیای اقتصاد‌، مردم سالاری و سازندگی در روز چهارشنبه هیچ نشانه‌ای از خبر فوق مشاهده نمی‌شود.
یک فعال رسانه‌ای در فضای مجازی در این رابطه نوشت که «میزان بازدید پست‌های بعضی از کانال‌های تلگرامی مدعیان اصلاحات و میزان کامنت‌های ضدایرانی و هم‌چنین لایک و دیس‌لایک‌های جهت‌دار این کانال‌ها از صبح امروز که حمله پلیس به کمپ منافقین در آلبانی آغاز شده، به شکل معناداری کم شده، یا درصد دیدگاه‌ها و لایک‌ها و دیس‌لایک‌های ضدایرانی آنها کاملا متفاوت شده. اگر در چنین کانال‌هایی عضو هستید مقایسه این مسئله در پست‌‌های امروز و روزهای پیشین جالب خواهد بود.»
نباید گول رشد اقتصادی دولت رئیسی را بخوریم!
روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی با عنوان فوق به نقل از یک به‌اصطلاح اقتصاددان نوشت: «در دهه ۹۰ میانگین نرخ رشد اقتصادی ایران تقریبا صفر بود. این افت و خیز را می‌توان به بحث تحریم‌ها ربط داد اما خیلی اثرگذار نیست. با توافق هسته‌ای، رشد اقتصادی بالا رفت و با خروج ترامپ دوباره منفی شد و امروز دو الی سه سال است نرخ رشد ما مثبت شده اما نباید گول آن را خورد، زیرا رشد منفی سال‌های قبل ظرفیت‌های خالی زیادی را در اقتصاد کشور ایجاد کرده است.»
گفتنی است عصبانیت و ناراحتی طیف مدعی اصلاحات یا همان جریان حامی دولت روحانی از رشد اقتصادی دولت سیزدهم قابل درک است. طبق آمار بانک مرکزی، رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۰ به عنوان اولین سال عملکرد دولت سیزدهم به ۴.۴ درصد رسید؛ در حالی که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ (هشت سال عملکرد دولت روحانی) متوسط رشد اقتصادی کشور ۱.۱ درصد بود. همچنین طبق گزارش بانک مرکزی، متوسط رشد اقتصادی کشور از سال ۱۳۹۰ تا پایان ۱۳۹۹ (دهه ۹۰) فقط هشت‌دهم درصد و نزدیک به صفر بود که در سال ۱۴۰۰ در دولت رئیسی به ۴.۴ درصد افزایش یافته است. متوسط رشد اقتصادی دولت روحانی همان‌طور که ذکر شد ۱.۱ درصد بود. این کمترین رشد اقتصادی در هشت‌ سال دولت‌های پس از جنگ محسوب می‌شود.
طبیعی است افرادی که حامیان دوآتشه دولت روحانی بودند و در آن دولت نسبت به ثبت بالاترین نرخ تورم ۸۰ سال اخیر، کمترین رشد اقتصادی دولت‌های پس از جنگ و بدترین افزایش ضریب جینی، سکوت پیشه کرده بودند اکنون تلاش دارند با این ادعاهای مضحک عملکرد مثبت دولت سیزدهم را زیر سؤال ببرند تا به زعم خود کارنامه فضاحت بار دولت مورد حمایت‌شان را بپوشانند.