دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در منطقه سوم نبوت نداجا رونمایی شد.
با حضور سرلشکر موسوی انجام شد
دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در منطقه سوم نبوت نداجا رونمایی شد.
 

 


به گزارش مهر، سامانه موشک کروز راهبردی طلائیه، سامانه موشک کروز نصیر، اولین بالگرد جنگالی، اولین بالگرد اطلاعاتی، سامانه‌های موشکی سطح به سطح ۸ فروندی، پهپاد پرسه‌زن و انهدامی هوشمند سنجر ناوشکن جماران، سامانه چندمنظوره پهپادی جنگالی و اطلاعاتی، سامانه غواص‌یاب، یدکش بندرگاهی و لنگرگاهی سیروان، بخشی از سامانه‌هایی است که رونمایی و به ناوگان جنوب و منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش الحاق شد.
دریادار ایرانی: سامانه‌های جدید نداجا
موجب افزایش قدرت بازدارندگی می‌شوند
امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی و الحاق دستاوردهای نداجا که در منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش با ارتفاع توان رزم و آمادگی عملیاتی ضمن حضور در دریاهای آزاد دنیا و دریانوردی بلندمدت، در حقیقت عمق راهبردی و آینده‌نگری در قدرت دریایی توأم با حوزه نفوذ و هویت منطقه‌ای خود را تثبیت کرده و گسترش داده است.
وی گفت: الحاق مجموعه‌ای از سامانه‌های مهم و حیاتی در منطقه سوم نبوت نداجا، موجب افزایش اقتدار و قدرت بازدارندگی و توانمندی رزمی ما بیش از گذشته خواهد شد.
ورود بالگردهای اطلاعاتی و جنگ الکترونیک
به سازمان رزم ارتش
فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر سیما، با اشاره به الحاق موشک کروز دریایی طلائیه به نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: سامانه موشکی طلاییه با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر به‌عنوان یک موشک کاملاً هوشمند در طول عملیات پروازی خود امکان این را دارد تا به صورت هوشمندانه و از طریق سامانه مادر اهداف جدیدی برای آن تعریف شود. یعنی امکان تغییر هدف اولیه پیش‌بینی شده برای موشک هنگام عملیات پروازی وجود دارد و طلائیه در طول مسیر می‌تواند برنامه پرواز پیچیده‌ای را انتخاب و به سمت هدف حرکت کند. به نحوی که غافلگیری را در بالاترین سطح ممکن انجام دهد و با دشمن درگیر شود.
وی درباره موشک کروز دریایی نصیر نیز گفت: این موشک با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر یک موشک کاملاً هوشمند است و از توانمندی بسیار بالا در زمینه عملیات‌های انهدامی برخوردار است. این موشک بر روی یگان‌های موشک انداز در ترکیب مختلف ساختاری و یگانی در حال نصب است.
دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: صنایع دفاعی کشورمان برای اولین بار موفق شدند تا تجهیزات کاملاً به‌روز در ابعاد مختلف را آماده و بر روی این بالگرد نصب کنند.
وی گفت: یک بخش هم در حوزه فریب و مقابله با انواع موشک‌ها با حساسه‌های مختلف است که سامانه مختص به آن نیز روی این بالگرد نصب است.
اهمیت استفاده از بالگرد اطلاعاتی در دریا
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره بالگرد اطلاعاتی اظهار کرد: در حوزه اطلاعاتی بخش اطلاعات سفید را داریم که یکی از وظایف نیروی دریایی راهبردی ارتش در عمق اقیانوس است و در حوزه تأمین امنیت و ایمنی دریانوردان عزیز فعال بوده و بسیار کمک‌کننده است.
وی گفت: ما از فواصل دورتر امکان شناسایی و رهگیری را در اختیار خواهیم داشت. همچنین، این بالگردها در عملیات‌های مختلف به طور تخصصی در حوزه رزم دریایی در عمق دریا می‌تواند بیشترین کمک را به ما انجام داده و اطلاعات را در سه حوزه چشمی، سامانه‌ای و تشخیص دوست از دشمن دریافت و ارسال کند.
دریادار ایرانی بیان کرد: همه این تجهیزات توسط صنایع دفاعی کشور طراحی و تولید شده است که قطعاً نقش جوانان، دانش‌بنیان‌ها، دانشمندان و متخصصان و همچنین صنایع دفاعی که شبانه‌روزی در این حوزه فعال هستند، مؤثر بوده است و با افتخار همه این تجهیزات ایرانی است.