نشریه آمریکایی پولیتیکو می‌گوید امارات، ارتش آمریکا را در استفاده از پایگاه نظامی خود برای حملات علیه گروه‌های نزدیک به ایران محدود کرده است.

نگرانی امارات از خشم ایران و گروه‌های مقاومت ضدآمریکایی
نشریه آمریکایی پولیتیکو می‌گوید امارات، ارتش آمریکا را در استفاده از پایگاه نظامی خود برای حملات علیه گروه‌های نزدیک به ایران محدود کرده است.

پولیتیکو در گزارشی نوشت: «برخی کشورهای عربی از جمله امارات به طور فزاینده‌ای آمریکا را از استفاده از امکانات نظامی در خاک خود برای انجام حملات هوائی تلافی جویانه علیه نیروهای نیابتی ایران محدود می‌کنند».
این خبر براساس اطلاعات یک مقام آمریکایی، یک دستیار کنگره و مقامات غربی است. به گفته مقام آمریکایی، در بحبوحه افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه، بسیاری از کشورهای عربی، به ویژه کشورهایی که سعی در بهبود روابط با ایران دارند، به طور فزاینده‌ای آمریکا و شرکای آن را از انجام عملیات نظامی از خاک خود علیه گروه‌های نزدیک به ایران محدود می‌کنند. این شامل محدودیت‌هایی برای حملات تلافی‌جویانه در عراق، سوریه و دریای سرخ است.
در حملات آمریکا و انگلیس علیه حوثی‌های یمن، این دو کشور از پایگاه‌های خود در منطقه یا جنگنده‌های خود مستقر در کشورهای منطقه استفاده نکردند. آمریکا در این حملات از جنگنده‌های مستقر در ناو هواپیمابر، کشتی‌های جنگی و زیردریایی خود استفاده کرد. بریتانیا هم از جنگنده‌های تایفون خود مستقر در قبرس بهره برد.
پولیتیکو افزود هنوز مشخص نیست چند کشور چنین اقداماتی را انجام داده‌اند. یکی از مقامات غربی گفت دلیل انجام این کار به ویژه امارات این است که آنها نمی‌خواهند این‌گونه به نظر برسند که مخالف ایران هستند یا اینکه از نظر افکار عمومی، بیش از حد به غرب و اسرائیل نزدیک شده‌اند. نماینده سفارت امارات در آمریکا از اظهار نظر در مورد این اطلاعات خودداری کرد.
پایگاه هوائی الظفره در امارات، میزبان ده‌ها هواپیمای آمریکایی است. این هواپیماها از جمله جت‌های جنگنده و پهپادهای شناسایی در عملیات‌هایی در سراسر منطقه شرکت می‌کنند. زمانی که ایالات متحده آمریکا حملاتی را به مراکز گروه‌های تحت حمایت ایران در سوریه و عراق انجام داد، یک مقام نظامی اردن مشارکت در این حملات را رد کرد.
یک مقام پنتاگون احتمال بروز تنش بین ابوظبی و واشنگتن در مورد پایگاه‌های نظامی آمریکا را رد کرد و گفت هواپیماهای تهاجمی A-10 و پهپادهای مسلح MQ-9 اخیراً در خارج از منطقه الظفره امارات برای حمایت از عملیات حفاظت از کشتی‌ها عملیات داشتند. آمریکا از سال‌ها قبل هزاران سرباز را در تأسیسات نظامی امارات متحده عربی، کویت، بحرین، عمان، قطر و سایر نقاط خاورمیانه مستقر دارد.
تلاش پولیتیکو برای تبرئه امارات از نقش داشتن در حملات آمریکا، همزمان با برخی گزارش‌ها در زمینه معاملات نزدیک اقتصادی و سیاسی با رژیم جنایتکار صهیونیست انجام شده است. دولت امارات از پپیشقدمان قبح‌شکنی در زمینه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس بوده و در گذشته در جنایت علیه مردم یمن هم شراکت داشته است.