حمایت از نظام دامداری راه حل کاهش قیمت گوشت وزیر جهاد کشاورزی راه حل اساسی کاهش قیمت گوشت قرمز را حمایت از نظام دامداری داخلی دانست. صادق خلیلیان با اشاره به علل افزایش قیمت گوشت قرمز طی ماه های گذشته تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد از نیاز گوشت قرمز کشور از خارج تامین می شود […]

حمایت از نظام دامداری راه حل کاهش قیمت گوشت

وزیر جهاد کشاورزی راه حل اساسی کاهش قیمت گوشت قرمز را حمایت از نظام دامداری داخلی دانست.
صادق خلیلیان با اشاره به علل افزایش قیمت گوشت قرمز طی ماه های گذشته تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد از نیاز گوشت قرمز کشور از خارج تامین می شود که این برای تنظیم بازار داخل هم مورد استفاده قرار می گیرد اما نوسانات نرخ ارز در ماه های گذشته مشکلاتی را در این خصوص ایجاد کرد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی خاطرنشان کرد: وقتی این محصول وارداتی با افزایش نرخ ارز و مشکلات پیرامونی آن مواجه می شود، تورم را به داخل کشور منتقل کرده و چون قرار بوده که این واردات، قیمت های داخل را کنترل کند باعث می شود قیمت ها را در سطح بالاتری به تعادل برساند که این موجب افزایش قیمت ها شد.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش قیمت های جهانی به عنوان یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز، افزود: راه حل اساسی مقابله با این مشکل حمایت جدی از نظام دامداری داخلی است که خوشبختانه اعتبارات ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده است که امیدوارم بتوانیم هم تولید داخل را رونق بخشیم و هم صادرات آن را دنبال کنیم.
وی در پایان با تکذیب شایعاتی مبنی بر قاچاق دام زنده به دلیل افزایش قیمت ها، اظهار کرد: مجموعه گوسفند زنده ای که در طول سال از کشور خارج می شود، حدود ۲ میلیون راس است و این در حالی است که حدود ۸۰ میلیون راس بدون احتساب واردات در کشور وجود دارد، لذا ۲ میلیون راس نمی تواند عامل گرانی باشد.

 

منبع: کیهان