⚠️ چشم‌های هرزه به دنبال خود، دل های هرزه را به وجود می آورد. دل_هرزه یعنی چه؟ یعنی دلی که محبت سالم و صحیح در آن پایدار نمی‌ماند. مرتب محبت ها در آن وارد و از آن خارج می شوند. در میان انسان‌ها هرزه دلان فراوانند. 📺 شما در داستان‌ها، فیلم‌ها و خبرهایی که می […]

⚠️ چشم‌های هرزه به دنبال خود، دل های هرزه را به وجود می آورد. دل_هرزه یعنی چه؟ یعنی دلی که محبت سالم و صحیح در آن پایدار نمی‌ماند. مرتب محبت ها در آن وارد و از آن خارج می شوند. در میان انسان‌ها هرزه دلان فراوانند.
📺 شما در داستان‌ها، فیلم‌ها و خبرهایی که می شنوید، بعضی از زندگی های کسانی را که در اجتماعات بی‌ایمان زندگی می‌کنند، ملاحظه میکنید.
⛔️ مرد و زن خودشان را در معرض محبتهای گوناگون که به آن عشق میگویند – در واقع عشق هم نیست و محبت زودگذر است – قرار میدهند و محرم و نامحرم هم سرشان نمیشود. نتیجهٔ این گونه ارتباط‌ها چیست؟
💔 آن است که کانون اصلی محبت – یعنی خانواده – به سردی می‌گراید و زن و شوهر که باید به هم عشق بورزند، نسبت به یکدیگر دلسرد، بی‌اعتنا و بی اهتمام میشوند.

⁉️ برای پرهیز از هرزگی_دل، از کجا باید شروع کرد؟
✅ از کنترل همین دروازهٔ کوچک که چشم و زبان نامیده میشود.
📗 در قرآن به زن ها میگویند حتی در حرف زدن با مردهای بیگانه و نامحرم، به گونه‌ای تکلم نکنید که آن کسی که در دلش مرض است – یعنی هرزه دل است – در طمع بیفتد. ۸۱/۱۱/۳

#ریحانه؛ کانال زنانه سایت Khamenei.ir 👇🏻
❣️  https://t.me/joinchat/BRcQGTupWraP0rhMEknrrw

ریحانه
کانالی ویژه بانوان پیرامون موضوع «زن و خانواده» | از مجموعه حساب‌های KHAMENEI.IR

کد مطلب : ۹۶۰۴۱۳۴۰