کتاب «نهضت حفظ محیط زیست» مهم‌ترین محورهای بیانات رهبر انقلاب درباره‌ محیط زیست و دغدغه‌ها و توصیه‌های ایشان به مسئولان و مردم درباره‌ راهکارهای فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست منتشر شد. 🔸 کتاب« نهضت حفظ محیط زیست»  که در آن گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درباره‌ی محیط زیست از سال ۱۳۶۳ تاکنون گردآوری […]

 کتاب «نهضت حفظ محیط زیست» مهم‌ترین محورهای بیانات رهبر انقلاب درباره‌ محیط زیست و دغدغه‌ها و توصیه‌های ایشان به مسئولان و مردم درباره‌ راهکارهای فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست منتشر شد.

🔸 کتاب« نهضت حفظ محیط زیست»  که در آن گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درباره‌ی محیط زیست از سال ۱۳۶۳ تاکنون گردآوری شده، مجموعه ارزشمندی است که می‌تواند در یک نگاه کلی خوانندگان را با مهم‌ترین محورهای بیانات معظّمٌ‌له درباره‌ی محیط زیست و دغدغه‌ها و توصیه‌های ایشان به مسئولان و مردم درباره‌ی راهکارهای فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست آشنا کند. هدف از گردآوری این کتاب در واقع همان انتقال دغدغه‌ها و نگرانی‌های ایشان به مسئولان و آحاد ملت ایران است. کتاب در ۶ فصل تنظیم شده است؛
🔸  فصل اول؛ در بیان اهمّیّت محیط زیست رهبر معظّم انقلاب با استفاده از آیات قرآن کریم و روایات معصومین(علیهم السّلام) و با تکیه بر قانون اساسی به بیان اهمّیّت حفاظت از محیط زیست و فوائد آن پرداخته‌اند.

🔸 فصل دوم؛ به بیاناتی از معظّمٌ‌له اختصاص یافته که ایشان به طور خاص بر معضلات زیست‌محیطی در ایران و جهان پرداخته و سیاست قدرت‌های استکباری را در عرصه‌ی تخریب محیط زیست به چالش کشیده‌اند.

🔸 و در فصل سوم ؛ مجموعه‌ای از ابلاغیه‌های صادر شده از سوی رهبر معظّم انقلاب درباره‌ی مسائل زیست محیطی آورده شده است.

🔸 در فصل چهارم و پنجم ؛ می‌توان مطالبات ایشان از مسئولان دستگاه‌های مختلف و مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست را مطالعه کرد و درنهایت در فصل ششمِ این اثر ارزشمند برخی از استفتائات شرعی در زمینه‌ی مسائل مرتبط با محیط زیست با توجه به فتاوای رهبر معظّم انقلاب آورده شده است.