🔸معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه قطع درختان جنگلی مرزن‌آباد چالوس غیرقانونی است، گفت: باید با کمک مراجع قضایی وارد عمل شویم. 🔸علی‌اکبر یداللهی با اعلام اینکه موضوع برداشت غیرقانونی چوب از جنگل‌های منطقه مرزن‌آباد چالوس مورد پیگرد قرار گرفت و اظهار مسئول محیط زیست چالوس مستندات تخلفاتی که در منطقه […]

🔸معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه قطع درختان جنگلی مرزن‌آباد چالوس غیرقانونی است، گفت: باید با کمک مراجع قضایی وارد عمل شویم.

🔸علی‌اکبر یداللهی با اعلام اینکه موضوع برداشت غیرقانونی چوب از جنگل‌های منطقه مرزن‌آباد چالوس مورد پیگرد قرار گرفت و اظهار مسئول محیط زیست چالوس مستندات تخلفاتی که در منطقه در حال انجام است را تهیه کردند.

🔸وی تصریح کرد: مراتب اعتراض محیط زیست به صورت قانونی از طریق مقامات قضایی در حال پیگیری است و باید با کمک مراجع قضایی وارد عمل شویم.

🔸معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید کرد: هرگونه قطع درخت از جنگل‌های شمال کشور ممنوع است و این موضوع باید به صورت جدی در برنامه کاری قرار گیرد و محیط زیست پیگیر این امر است.

🔸با توجه به ممنوعیت قطع درختان در جنگل‌های شمال کشور عده‌ای بدون توجه به این مصوبه در حال برداشت از جنگل‌های این منطقه هستند.

🔸عضو شورای روستای آشیر گفت: چرا باید عده‌ای بدون توجه به مصوبه قانونی اقدام به قطع درخت کنند و هیچ ارگانی مانع از فعالیت آنها نشود.

🔸سیدمحمود حسینی افزود: افرادی که در حال برداشت غیرقانونی از جنگل‌های این منطقه بودند، برای خاموش کردن اعتراضات مقامات محلی اعلام می‌کردند که مجوز در اختیار دارند اما این موضوع از سوی اداره‌کل محیط زیست مازندران کاملا رد شده و هر گونه قطع درختان از مناطق جنگلی شمال کشور ممنوع است.

🔸وی افزود: با توجه به این مصوبه انتظار می‌رود مقامات مسئول نسبت جلوگیری از قطع درختان منطقه اقدام کنند.

📚 منبع : کیهان – ۱۳۹۶/۰۶/۳۱