بهروز آقازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرد امسال حدود چهار هزار تن حبوبات از اراضی آبی و دیم شهرستان اردبیل برداشت شود. او افزود: در چند سال اخیر رغبت کشاورزان این شهرستان به کشت حبوبات روند رو به رشدی داشته و کاشت این محصول نسبت به سال زراعی […]

بهروز آقازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرد امسال حدود چهار هزار تن حبوبات از اراضی آبی و دیم شهرستان اردبیل برداشت شود.
او افزود: در چند سال اخیر رغبت کشاورزان این شهرستان به کشت حبوبات روند رو به رشدی داشته و کاشت این محصول نسبت به سال زراعی گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر روند برداشت این محصول ادامه دارد و انتظار می رود تا اواسط شهریور ماه کار برداشت حبوبات در مزارع این شهرستان به اتمام برسد.
وی گفت: حبوبات کشت شده شامل نخود ،عدس، انواع لوبیا و باقلا می باشد که عملکرد مطلوبی داشته اند.
او همچنین با اشاره به اهمیت کشت حبوبات در اراضی زراعی گفت: کشت حبوبات به دلیل افزایش مواد آلی خاک از طریق تثبیت بیولوژیکی ازت ، کاهش جمعیت علف های هرز ، کاهش جمعیت آفات گندم و سایر غلات بسیار حائزاهمیت است و در تناوب با غلات موجب افزایش حاصلخیزی خاک و افزایش درآمد کشاورزان خواهد شد.

 

کد مطلب : 97052303

📚منبع : ایرنا