دادستان ایلام گفت: مشکل اصلی در زمینه گوشت قرمز قاچاق دام زنده به دیگر استان‌ها و خارج از مرزها از سوی دلالان و قاچاقچیان احشام است که باید با هماهنگی دستگاه‌های مسئول این رویه متوقف شود.  افشار خسروی‌زاد در نشست نظارت بر قاچاق کالا و ارز و گران‌فروشی اظهار داشت: دام زنده و مولد استان […]

دادستان ایلام گفت: مشکل اصلی در زمینه گوشت قرمز قاچاق دام زنده به دیگر استان‌ها و خارج از مرزها از سوی دلالان و قاچاقچیان احشام است که باید با هماهنگی دستگاه‌های مسئول این رویه متوقف شود. 
افشار خسروی‌زاد در نشست نظارت بر قاچاق کالا و ارز و گران‌فروشی اظهار داشت: دام زنده و مولد استان ایلام از سوی واسطه‌ها با قیمت بالا از دامدار خریداری و به خارج از مرزهای استان یا سایر نقاط کشور قاچاق می‌شود.
وی افزود: حسب دستور دادستان کل کشور با ورود دادستانی استان‌ها به معضل قاچاق دام زنده و نظارت جدی بر قیمت کالاهای اساسی، باید بر نحوه تهیه و توزیع کالاهای اساسی نظارت جدی و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شوند.
خسروی‌زاد در خصوص قاچاق دام زنده از استان ایلام پیشنهاد داد: دولت به جای پرداخت ارز دولتی و وارد کردن دام یا گوشت از کشورهای خارجی همان اعتبار را برای خرید دام‌های مازاد داخل کشور صرف کند تا از معضل کمبود گوشت و هم مشکل دام‌های مازاد و نیز قاچاق احشام کاسته شود.
وی تاکید کرد: سیاست خرید دام یا گوشت از خارج موجب هدررفت سرمایه‌های ملی و متضرر شدن دامداران و عدم رغبت آنها برای تولید دام و نیز ایجاد صفوف مردمی برای خرید گوشت می شود که تداوم این امر ایجاد یک چرخه اشتباه و باطل و ناکارآمد است.
داستان ایلام از همه دستگاه‌های متولی در حوزه تامین مایحتاج عمومی مردم خواست تا نظارت بر تولیدی اجناس اساسی، انبارهای نگهداری کالا، شیوه تولید، حمل و توزیع اقلام مورد نیاز بازار تشدید و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شود.
خسروی زاد تاکید کرد: باید از جابجایی، حمل و خروج کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و دام زنده فاقد مجوز از دستگاه‌های ذیصلاح ممانعت شود و نیز کارت چرای عشایر ساماندهی و کارت افراد فاقد صلاحیت ابطال و نظارت بر انسداد مرزها برای قاچاق دام یا لاشه بیشتر شود.

 

کد مطلب : A97111130

📚منبع : کیهان