جدیدترین نظرسنجی موسسه معتبر «گالوپ» نشان می‌دهد میزان نفرت از آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود و این کشور دیگر بر خلاف گذشته در اروپا و آسیا محبوبیتی ندارد. در حالی که بازار نظرسنجی‌ها در آمریکا درباره وضعیت ترامپ و بایدن دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور داغ است، موسسه مشهور «گالوپ» گزارشی درباره […]

جدیدترین نظرسنجی موسسه معتبر «گالوپ» نشان می‌دهد میزان نفرت از آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود و این کشور دیگر بر خلاف گذشته در اروپا و آسیا محبوبیتی ندارد.

در حالی که بازار نظرسنجی‌ها در آمریکا درباره وضعیت ترامپ و بایدن دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور داغ است، موسسه مشهور «گالوپ» گزارشی درباره نظر جهانی در قبال «رهبری آمریکا» منتشر و اذعان کرده که آمریکا در جهان محبوبیتی ندارد. این موسسه آمریکایی روز دوشنبه گزارشی تحت این عنوان منتشر کرد: «رهبری ایالات متحده در سطح جهان همچنان نامحبوب است».
در گزارش گالوپ می‌خوانیم: «در سومین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به رغم برخی تغییرات جزئی، همچنان تصویری که از رهبری (کنونی) آمریکا در سطح جهان در قیاس با دو رئیس‌جمهور قبلی وجود دارد، یک تصویر از نظر جهانی در موقعیتی ضعیف‌تر است». طبق این گزارش، در اولین سال ریاست جمهوری ترامپ، نظر مساعد از رهبری آمریکا به یک رکورد از منظر افت جهانی رسید و تنها ۳۰ درصد درباره رهبری آمریکا نظر مساعد داشتند. بنابر این گزارش، در سال سوم ریاست جمهوری ترامپ هم وضعیت «چندان بهتر نشده» و به طور میانگین در سال ۲۰۱۹ فقط ۳۳ درصد از ۱۳۵ کشور جهان درباره رهبری آمریکا نظر مساعد دارند.
بنابر اعلام این موسسه، هر چند میزان محبوبیت آمریکا در جهان در سال ۲۰۱۹ در قیاس با سال ۲۰۱۷ قدری بهبود یافت اما در قیاس با آخرین سال ریاست جمهوری جرج بوش پسر در سال ۲۰۰۸ یک درصد عقب است (در آن سال میزان محبوبیت آمریکا ۳۴ درصد بود». طبق گزارش گالوپ، در پنج کشور لبنان، عراق، ایتالیا، سیرالئون و زامبیا کاهش محبوبیت ۱۰ درصد بیشتر شده است.
گالوپ همچنین گزارش داده: «بدترین تصویر از رهبری آمریکا در اروپا ترسیم شده و در آنجا مردم از رهبری آمریکا سرخورده هستند همان‌طور که در سال ۲۰۱۷ هم سرخورده بودند. به طور متوسط محبوبیت (آمریکا) در سال ۲۰۱۹ در قیاس با سال ۲۰۱۸ تغییری نکرده و  همان ۲۵ درصدی که در سال ۲۰۱۷ بوده، باقی مانده است اما نارضایتی از رهبری آمریکا به طور میانگین به ۶۱ درصد رسیده و رکورد تازه‌ای از عدم محبوبیت ثبت شده است». بنابر اعلام این موسسه، میزان محبوبیت آمریکا در آسیا همچنان پایین است و به طور میانگین در سال ۲۰۱۹ همانند سال ۲۰۱۸ سی و دو درصد بود. در سال ۲۰۱۷ میزان محبوبیت آمریکا در آسیا ۳۰ درصد بود.بیشترین میزان محبوبیت آمریکا در آسیا به ترتیب در سرزمین‌های اشغالی فلسطین (۶۴ درصد)، مغولستان (۶۲ درصد)، ترکمنستان (۶۲ درصد)، فیلیپین (۵۸ درصد)، نپال (۵۴ درصد) و میانمار (۵۳ درصد) بوده است. نظرسنجی جدید آسوشیتدپرس نیز نشان می‌دهد که فقط ۳۲ درصد از آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که از نحوه واکنش ترامپ به شیوع ویروس کرونا حمایت می‌کنند که ۱۲ درصد کمتر از نظرسنجی مشابه انجام شده در ماه مارس(اسفند) است.