❇️ امام علی(ع): «امروز در شهر کوفه همه در رفاه زندگی می‌کنند، پایین‌ترین افراد، نان گندم می‌خورند، خانه ‌دارند، و آب آشامیدنی سالم می‌نوشند.»(فضائل‌الصحابه. احمد حنبل. به نقل از الحیاهًْ) ↩️ ادامه مطلب : 👇👇👇 🟢 اسلام دین دنیا و آخرت است. دین شعار و عمل است. دینی است که بدون اینکه واقعیات تلخ و […]


❇️ امام علی(ع): «امروز در شهر کوفه همه در رفاه زندگی می‌کنند، پایین‌ترین افراد، نان گندم می‌خورند، خانه ‌دارند، و آب آشامیدنی سالم می‌نوشند.»(فضائل‌الصحابه. احمد حنبل. به نقل از الحیاهًْ)

↩️ ادامه مطلب : 👇👇👇

🟢 اسلام دین دنیا و آخرت است. دین شعار و عمل است. دینی است که بدون اینکه واقعیات تلخ و شیرین را منکر شود به جای تسلیم شدن، آنها را در خدمت آرمان‌های بزرگ و متعالی خود درمی‌آورد.

🟢 یکی از دلایل هجرت تاریخی و سرنوشت‌ساز پیامبر از مکه به مدینه اثبات این اصل بود که اسلام مکتب نظریه و تئوری‌پردازی صرف نیست بلکه فراتر از آن مکتب عمل است و هرآنچه اسلام می‌گوید و قرآن وعده آن را داده، پیامبر مردم را به آن دعوت می‌کند صرفا حرف خوب و به قول بعضی روشنفکرنمایان همان زمان شعار خیال‌پردازانه دور از دسترس نیست بلکه کاملاً در سایه مدیریتی باورمند و مومن اجرایی و عملی است…

🟢 و این را پیامبر پس از هجرت، در مدینه که حکومت اسلامی تشکیل شد، با همه سختی‌ها و دشمنی‌ها و شرارت‌ها و تحریم و فشارها و… ثابت کرد و بدون اینکه قدمی ‌از اصول و ارزش‌های اعتقادی خود عقب بنشیند

🟢 آنی از مشکلات و گرفتاری‌های مختلف جامعه از فرهنگی و فکری گرفته تا اقتصادی و معیشتی و از مسائل قضایی و حل اختلافات گرفته تا تامین امنیت و سلامت روانی جامعه، غافل نشد و… پایه‌گذار تمدنی خیره‌کننده شد که حتی امروز نیز تمدن‌شناسان شهیر عالم مثل ویل دورانت آمریکایی و توین بی ‌انگلیسی و لوبون فرانسوی و… در توصیف آن نمی‌توانند شگفتی و تحسین خود را پنهان نمایند!

🟢 آرمان‌گرایی و عمل به شعارهای انقلاب با رفع مشکلات مردم و رفاه اقتصادی در تناقض و تضاد نیستند. برخلاف القائات دشمنان و نغمه‌های شوم بعضی جریان‌های غربگرا و رسانه‌های وابسته این‌طور نیست که اگر دنبال زندگی همراه با رفاه نسبی و کم‌دغدغه برویم به‌طوری که نیازهای اولیه مثل تحصیل و شغل و مسکن و ازدواج و… برآورده شود باید قید آرمان‌ها و اصول و ارزش‌ها را بزنیم

🟢 یا اگر می‌خواهیم دنبال آرمان‌ها و عزت و استقلال سرزمین باشیم باید قید یک زندگی آرام و آبرومندانه را بزنیم و پیه سختی‌ها و مشکلات و محرومیت‌ها را به تن بمالیم. رهبر انقلاب به دفعات به این موضوع پرداخته و آن را تبیین کرده‌اند از جمله «بعضی‌ها وانمود می‌کنند که آرمان‌گرایی با واقع‌بینی نمی‌سازد؛

🟢 این را ما به شدت رد می‌کنیم. بسیاری از آرمان‌های جامعه ما و مطالبه آنها جزو واقعیت‌های جامعه است‌، مردم مایلند عزت ملی داشته باشند، مردم مایلند زندگی ایمان‌مدار و دین‌مدار داشته باشند، مردم مایلند در اداره امور کشور و مدیریت سهیم باشند یعنی مردم‌سالاری- مردم مایلند پیشرفت داشته باشند، استقلال سیاسی و اقتصادی داشته باشند؛ اینها خواسته‌های عمومی مردم است.

🟢 این خواسته‌ها، واقعیت‌های جامعه است، این واقعیت‌ها دقیقاً در جهت آرمان‌خواهی است؛ اینها که مسائل تخیلی و ذهنی نیست..‌. یک جامعه زنده و مومن دنبال این چیز‌هاست…»

🟢 نباید فراموش کرد که اصولا مردم ایران برای رسیدن به همین اهداف انقلاب اسلامی برپا کردند ‌و از دولت‌ها و مسئولان در قوای مختلف خواهان پیگیری و تحقق این مطالبات هستند.

🟢 سنت الهی و قوانین تاریخ می‌گوید که راه استقلال و حفظ هویت فرهنگی و شخصیت ملی بر پای خود ایستادن و تکیه بر داشته‌های مادی و معنوی و انسانی است نه دست دراز کردن و دنبال دیگران دویدن و از آنها انتظار کمک داشتن است.

🟢 آن‌هم دیگرانی که دشمن و بدخواه، طمعکار و دارای خوی چپاولگر و استکباری باشند‌ در این‌باره تاریخ مثال‌ها و نمونه‌های فراوان در برگ‌های خود ثبت کرده که ذکر آن از حوصله این نوشته خارج است اما حداقل می‌توان‌ به آخرین و تازه‌ترین این موارد‌ اشاره کرد که چند روز پیش در جریان جهاد و پیروزی بزرگ ملت فلسطین علیه گرگ‌صفتان صهیونیستی چهره بست.

🟢 ملت فلسطین با پشت‌سر گذاشتن تجربیات بسیار، حالا کاملاً یقین کرده است که برای تحقق آرمان خود، نمی‌توان به اقدامات دیپلماتیک و مذاکرات فریبکارانه و نهادها و تشکیلات بین‌المللی در خدمت استکبار دل‌خوش داشت و به دولت‌های عربی مرتجع که پشت‌پرده عملاً نوکر حلقه به گوش صهیونیست‌ها هستند، امیدوار باشند.

🟢 بلکه برای شکست دشمن متجاوز و غاصبان گستاخ باید راه و رسم مقاومت و وحدت و جهاد و شهادت را در پیش بگیرند و… این تازه از نتایج سحر و اول بسم‌الله است!
صیاد پی صید دویدن عجبی نیست
صید از پی صیاد دویدن عجب این است!

🟢 تجربه ۴۲ ساله انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که هر وقت و در هر مقطع و در هرجا و عرصه‌ای در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های منبعث از انقلاب عمل شده همراه با پیروزی و موفقیت بوده است.

🟢 چنانکه امروز این یک اصل و نظر اثبات‌شده است که آرمان‌های انقلاب اسلامی نه تنها با منافع ملی و استقلال و سربلندی این سرزمین منافات نداشته بلکه ضامن و پاسدار آن است.

🟢 این است که طی این سال‌ها هرجا به شعارهای انقلاب عمل شده و در مسیر تحقق آرمان‌ها گام برداشته‌ایم موجب امید و رضایت مردم و یأس و خشم دشمنان شده است.

🟢 یکی از رموز شکست نهضت‌ها و قیام‌های مردم ایران در تاریخ معاصر در این نکته نهفته است مردم ایران تحقق آرمان‌های ملی و تاریخی خود را در چارچوب آموزه‌های اعتقادی و پایبندی به اصول ایمانی خود می‌خواهند نه از راه‌های انحرافی و تقلیدی و بیراهه‌هایی که قدرت‌های طمعکار برای به دام انداختنش به آنها تحمیل می‌کنند.

🟢 این است که وقتی قیام عدالت‌خواهانه ملت معروف به مشروطه به وسیله غربزدگان به انحراف کشیده شد و رهبران مذهبی و دینی به انزوا رانده شدند، مردم نیز خود را کنار کشیدند،

🟢 نهضت ملی ‌شدن نفت را نگاه کنید و… یکی از رموز اصلی پایداری و تداوم انقلاب اسلامی با این حجم از دشمنی‌ها و شرارت‌ها- که بی‌اغراق می‌شود گفت در تاریخ بی‌سابقه است- باز در همین نکته است.

🟢 جمهوری اسلامی به‌عنوان نظام برآمده از انقلاب ملت ایران با همه تلاش‌هایی که دشمنان آگاه و عملکرد ضعیف و غیرانقلابی برخی مسئولان ناکارآمد و دوستان نادان برای تغییر ماهیت و سیرت آن به خرج داده کماکان در مسیر انقلاب و تحقق آرمان‌های ملی و تاریخی ملت با تکیه بر آموزه‌های دینی و اصول اعتقادی مقاومت می‌کند

🟢 و به پیش می‌رود و آن ۹۸ درصد و خرده‌ای دشمن‌شکن علی‌رغم بعضی دلخوری‌ها و گلایه‌های جدی نه‌تنها آب نرفته بلکه با کم و کیف بیشتر پای انقلاب خود ایستاده است.

🟢 تشییع پرشکوه و حماسی پیکر سردار رشید اسلام و فرزند خلف ایران حاج قاسم سلیمانی دلیلی غیرقابل انکار برای اثبات این مدعا است.

🟢 همه تلاش و تبلیغات دشمنان برای روی کار آمدن دولت‌هایی است که علی‌رغم شعارها و وانمود به آرمان‌گرایی، در تفکر و ذات خود اعتقادی به آن ندارند و در عمل هم آن را ثابت کرده‌اند‌ دولت‌هایی که راه‌حل مشکلات را نه در درون و مقاومت و تکیه بر داشته‌های ملی و ظرفیت‌های مردمی که در دست برداشتن از اهداف انقلابی و آرمان‌های تاریخی و اعتقادی که در مذاکرات بی‌حاصل و بر سر لطف آمدن دشمنان خونی این مردم انقلاب کرده می‌دانند.

🟢 دشمنانی که ۴۲ سال است یکسره و بی‌امان علیه ملت ایران که دست‌های چپاولگر آنها را از منافع نامشروع قطع کرده است، توطئه و دشمنی می‌کند و از هر شرارت و خباثت که می‌توانستند علیه این مردم و سرمایه‌های مادی و انسانی آن دریغ نورزیده‌اند و اگر هم کاری بیشتر نکرده‌اند چون نتوانسته و از دستشان ساخته نبوده است نه اینکه دلشان به رحم آمده و نخواسته‌اند!

🟢 مطلوب دشمنان هم روی کار آمدن دولت‌هایی است که میان آرمان‌ها و واقعیات جدایی و فاصله‌ای میان خاک تا افلاک قائل هستند. آرمان‌ها را با رویاپردازی و خواب و خیال یکی می‌دانند و هر حرکتی در این مسیر را سیاست‌پردازی خیالبافانه تلقی می‌کنند و به تلویح یا صریحا در نوشته‌ها و گفته‌های خود آن را نادیده می‌گیرند.

🟢 بازخوانی اعترافات یکی از عناصر معاند معدوم و صاحب یکی از سایت‌های ضدانقلابی در‌باره دیدگاه دشمنان این مملکت و در راس همه دولت ‌تروریست و جنایتکار آمریکا در‌باره انتخابات ۹۶ می‌تواند این نوشته را مستند‌تر سازد.

🟢 مطلوب دشمنان این است که جریانات و عناصری بر مسندهای حساس دولت و وزارت و وکالت و‌… بنشینند که برای اداره مملکت و حل مشکلات به راهی جز دست شستن از شعارها و آرمان‌های انقلاب و تسلیم شدن به خواسته‌های دشمن باور نداشته باشند.

🟢 فلذا موجب ایجاد بدبینی و یأس در بین مردم می‌شود. متأسفانه دولت فعلی به نوبه خود تجربه‌ای غیرقابل انکار در‌باره دیدگاه و روشی است که برای اداره جامعه و حل مشکلات و… بیش از آنکه به درون توجه داشته باشد نگاهی غالباً معطوف به بیرون دارد.

🟢 خوب است کسانی که صلاحیت‌شان از سوی شورای محترم نگهبان برای تصدی مقام ریاست جمهوری تایید شده است با توجه به این واقعیات تلخ و شیرین و تجربیات دور و نزدیک بیش از هر چیز آنچنان که اکثرا این ادعا را دارند «واقع‌بینانه» به میدان گام بگذارند

🟢 و دچار «واقع‌نماها» نشوند و جنگ روانی گمراه‌کننده و توهمات و القائات دشمنان را به جای واقعیات ننشانند و… که ملک و ملت از بی‌بصیرتی مسئولان و نشناختن واقعیات جامعه و مطالبات واقعی مردم و عمل بر مبنای توهمات و القائات دشمنان هزینه‌های سنگینی متحمل شده است…

✍ سیدمحمدسعید مدنی