🔵 کشورهای پیشرفته در سیاست‌گذاری‌های کلان خود همواره از شیوه‌های مختلفی برای الگوسازی در #فرزندآوری برای مردم استفاده می‌کنند؛ نمونه آن استفاده تلویزیون آمریکا از یک خانواده ۱۹فرزندی برای تحقق این سیاست است! 🔰 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ خانواده "داگر" شناخته‌شده‌ترین خانواده پرجمعیت آمریکاست؛ 🔵  دلیل معروف شدن آنها نیز چیزی نیست جز برنامه […]

🔵 کشورهای پیشرفته در سیاست‌گذاری‌های کلان خود همواره از شیوه‌های مختلفی برای الگوسازی در #فرزندآوری برای مردم استفاده می‌کنند؛ نمونه آن استفاده تلویزیون آمریکا از یک خانواده ۱۹فرزندی برای تحقق این سیاست است!

🔰 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ خانواده "داگر" شناخته‌شده‌ترین خانواده پرجمعیت آمریکاست؛

🔵  دلیل معروف شدن آنها نیز چیزی نیست جز برنامه تلویزیونی "آن‌ها"! این برنامه تلویزیونی به‌مدت هفت سال ادامه پیدا کرد و باعث شد این خانواده سر زبان‌ها بیفتند.

🔵 "19 بچه و در حال شمردن" یا "19Kids and Counting "یک شوی تلویزیونی واقع‌نمای آمریکایی است که تا اتمام آن در سال ۲۰۱۵ به‌مدت هفت سال در شبکه تلویزیون کابلی پخش شد.

🔵 این برنامه زندگی خانواده داگر را نشان می‌داد: والدین جیم باب و میشل داگر و ۱۹ فرزندشان، ۹ دختر و ۱۰ پسر که اسم همگی‌شان با حرف "J" شروع می‌شود. حین مدت پخش این شو، سه تا از بچه‌ها ازدواج کردند و نوه‌های متعددی به دنیا آمدند!

🔵 این برنامه تلویزیونی متمرکز بر زندگی خانواده داگر بوده و غالباً در آن ارزش‌های پاکدامنی، عفت و ایمان به خدا مورد بحث قرار می‌گرفت؛

🔵 داگرها از پیشگیری از بارداری خودداری می‌کنند و اظهار می‌کنند که تصمیم گرفته‌اند اجازه دهند خدا تعداد فرزندانشان را تعیین کند؛

🔵 همه فرزندانشان در خانه تحصیل می‌کنند و دسترسی به تفریح نظیر فیلم و تلویزیون محدود است؛ این شوی تلویزیونی با تعداد بیننده متوسط ۲٫۳ میلیون نفر پربیننده‌ترین شوی تی‌ال‌سی و جزء ۲۵ شوی تاپ تلویزیون کابلی بود.

🔵 ۱۹ فرزند، شامل ۱۰ پسر و ۹ دختر، اعضای خانواده داگر هستند البته این خانواده دو جفت دوقلو نیز دارند؛ فاصله نخستین تا آخرین فرزند ۲۱ سال و نیم است؛

🔵 میانگین فاصله بچه‌ها ۱۵ ماه است البته قرار بود خانواده آمدن بیستمین فرزند خود را نیز جشن بگیرند که بارداری با مشکل روبه‌رو شد و دختر دهم خانواده درگذشت؛ تا امروز هشت فرزند این خانواده ازدواج کرده‌اند.

🔵 نکته قابل توجه این‌که به‌نظر می‌رسد الگوی پرفرزندی در نسل دوم خانواده داگر نیز در حال پیگیری است؛

🔵 "جاشوا"، پسر ارشد خانواده اکنون منتظر تولد پنجمین فرزندش در پاییز امسال است و "جسا" یکی از دختران خانواده نیز سه فرزند دارد، دو تا دیگر از خواهر و برادرها نیز تا به حال صاحب دو فرزند شده‌اند.

🔵 ویدئوی زیر مصاحبه‌ای با خانواده "داگر" را تصویر کرده است که در آن والدین خانواده از انگیزه، شیرینی‌های تعدد فرزندان و احساس رضایت خود می‌گویند:

🔵 این در حالی است که به‌دلیل حدود دو دهه اجرای سفت و سخت و اشتباه برنامه تنظیم خانواده و تبلیغات گسترده رسانه‌ای علیه فرزندآوری در ایران، با سقوط نرخ باروری به ۱٫۷ فرزند، فرزندآوری میان زوج‌های ایرانی به‌شدت کاهش یافته است؛

🔵  کار به جایی رسیده است که حتی خانواده‌های پرجمعیت از عنوان کردن تعداد اعضای خانواده‌شان گاهی خجالت می‌کشند!

🔵 توجه به برنامه‌های تلویزیونی همچون "19 بچه و در حال شمردن" این سؤال را پیش می‌کشد که نقش صداوسیمای جمهوری اسلامی در ترویج و احیای دوباره فرهنگ فرزندآوری خانواده‌های ایرانی کجاست؟! و تاکنون چه عملکردی داشته است!