💢 مشاور عالی سابق #وزیربهداشت از ۸ماه پیش بعداز هشدارهای مکرر به وزیر بهداشت، به‌صورت علنی در مورد لزوم تغییر رویکرد مدیریت #اپیدمیکرونا بارها تذکر داده بود؛ امروز با رسیدن آمار جان‌باختگان کرونا به ۴۰۰ نفر در روز، نتایج این سرسختی در حال عیان شدن است. 🔰 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مشاور عالی […]


💢 مشاور عالی سابق #وزیربهداشت از ۸ماه پیش بعداز هشدارهای مکرر به وزیر بهداشت، به‌صورت علنی در مورد لزوم تغییر رویکرد مدیریت #اپیدمیکرونا بارها تذکر داده بود؛ امروز با رسیدن آمار جان‌باختگان کرونا به ۴۰۰ نفر در روز، نتایج این سرسختی در حال عیان شدن است.

🔰 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مشاور عالی سابق وزیر بهداشت از هشت ماه پیش به‌صورت علنی بعد از هشدارهای مکرر کتبی و شفاهی به وزیر بهداشت، در مورد لزوم تغییر رویکرد مدیریت اپیدمی کرونا چند ده بار تذکر داده بود. نهایتاً وزیر بهداشت مشاور عالی خود، دکتر اکبری را عزل کرد!

💢 اما اگر به چنین توصیه‌هایی گوش داده می‌شد، در زمان حاضر وضع این‌طور نبود و سرمایه اجتماعی کشور که نمود بارز آن "اعتماد مردم" است، خدشه‌دار نمی‌شد!

💢 گفتنی است که وزیر بهداشت اخیراً در نامه‌ای سرگشاده به مقام معظم رهبری، خواسته بود رهبری با دخالت، دو هفته‌ کشور را تعطیل کند وگرنه جبران خسارت سخت خواهد بود!

💢 مقام معظم رهبری نیز در واکنش به نامه "رسانه‌ای" سعید نمکی که در کمال تعجب در آخرین روزهای صدارتش نوشته شد! خطاب به رئیس جمهور فرمودند: "موضوع در ستاد ملی کرونا مطرح و بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد."

💢 پاسخ دقیق و کوتاه رهبری بدون پرداختن به مثنوی هفتاد من وزیر بهداشت، بدین معنی است که ایشان دخالتی در امور اجرایی نداشته است و مرجع رسیدگی ستاد ملی کرونا است؛

💢 در حقیقت چرا سعید نمکی به ایشان نامه نوشته است در حالی که به‌وضوح می‌داند امورات باید از چه مجرایی پیگیری شود؟!

💢 شایان ذکر است که ستاد ملی کرونا دارای اختیارات وسیع است و به‌گفته برخی تحلیلگران در بعد از انقلاب چنین تفویض اختیارات کاملی به یک ستاد، کم‌سابقه بوده است؛ اگرچه سعید نمکی و تیم وی از این ظرفیت بالقوه به‌درستی استفاده نکردند.