🟣 بسیاری از مردم آمریکا نمیدونند که نفوذ بین المللی و پیشرفت اقتصادی کشورشون را مدیون همیلتون هستند که عکسش روی اسکناس ده دلاری شون چاپ شده.  🟣 همیلتون اولین وزیر خزانه داری آمریکا بود که توسط جورج واشینگتن انتخاب شد و بعد از ۲ سال تحقیق به این نتیجه رسید که سیاست بازار آزاد […]

🟣 بسیاری از مردم آمریکا نمیدونند که نفوذ بین المللی و پیشرفت اقتصادی کشورشون را مدیون همیلتون هستند که عکسش روی اسکناس ده دلاری شون چاپ شده. 

🟣 همیلتون اولین وزیر خزانه داری آمریکا بود که توسط جورج واشینگتن انتخاب شد و بعد از ۲ سال تحقیق به این نتیجه رسید که سیاست بازار آزاد که توسط آدام اسمیت انگلیسی ترویج داده شده به شدت فریبنده است و باعث وابستگی آمریکا به انگلیس میشه. 

🟣 آدام اسمیت میگفت باید کالا را از جایی خرید که ارزان تره و وقتی کشور دیگه ای کالای مورد نیاز شما را با قیمت ارزان تولید میکنه شما نباید خودتون آن کالا را تولید کنید. 

🟣 همیلتون اعلام کرد که اینطوری تولید در آمریکا قوت نمیگیره و ما باید با وضع تعرفه های سنگین مانع ورود کالاهای انگلیسی به آمریکا بشیم تا تولیدکننده های خودمون رشد کنند چون نه تنها ثروت بلکه استقلال و امنیت یک کشور در گرو تولیدات است. 

🟣 این کار اگرچه با مخالفت برخی روبرو شد (چون باید کالاهای با کیفیت کم را گران تر میخریدند) اما نهایتا باعث درونزایی و پیشرفت آمریکا شد. 

🟣 ما هم فریب سیاست بازار آزاد آدام اسمیت را نخوریم و به فکر درونزایی باشیم.

 ✍ شبکه خبر