🔵 این روزها شبهه ای که در اذهان برخی افراد شکل گرفته این است که ولایتمداری زائیده تفکر از خودبیگانگی و دیکتاتوری است یا محصول آگاهی و بصیرت انسان؟! 🔵 در ابتدا باید گفت ولایتمداری منظومه ای درهم تنیده شده از بصیرت، علم، تزکیه نفس، تعبد، اخلاص، مسئولیت پذیری و … است که فقدان هر […]

🔵 این روزها شبهه ای که در اذهان برخی افراد شکل گرفته این است که ولایتمداری زائیده تفکر از خودبیگانگی و دیکتاتوری است یا محصول آگاهی و بصیرت انسان؟!

🔵 در ابتدا باید گفت ولایتمداری منظومه ای درهم تنیده شده از بصیرت، علم، تزکیه نفس، تعبد، اخلاص، مسئولیت پذیری و … است که فقدان هر یک از این ویژگیها در ولایتمداری ولایتمدار خدشه و اخلال وارد میکند و موجبات انحراف و انقطاع او از مسیر ولایت میشود.

🔵 برای رسیدن به جایگاه یک ولایتمدار میبایست از منیت نفس عبور کرده باشیم تا بتوانیم در پذیرش ولایت ولی ثابت قدم بمانیم؛

🔵 در طول تاریخ بسیار بوده اند کسانی که ولایت را پذیرفتند اما در جدال تبعیت از ولی و منیت نفس شکست خوردند و از قافله ولایتمداری جدا شدند.

🔵 برای ماندن در جرگه ولایتمداران باید مجهز به علم و بصیرت باشیم تا بتوانیم نه تنها در فتنه ها و آشوبها ولایت را گم نکنیم بلکه در جهت بصیرت افزائی جامعه در همراهی و پشتیبانی ولایت میدان دار و در صحنه باشیم.

🔵 یکی دیگر از خصوصیات ولایتمداری مسئولیت پذیری است در قبال پشتیبانی از ولایت و اجرای تاکیدات و فرامین ولی در جامعه؛ نمیشود دم از ولایت زد اما نسبت به پیاده سازی تاکیدات ولایت اهتمام نداشت.

🔵 ولایتمدار باید متخلق باشد به صفات اخلاق ولائی من جمله صداقت، اخلاص، شجاعت، مجاهد، صبر، بصیر و … و منزه باشد از رذائل  نفسانی همچون دروغگویئ و نفاق و شقاوت و …

🔵  تاریخ نشان داده است که آنانکه در خود منیت را کشته اند و جزء آگاه ترین و بصیرترین افراد روزگار خود بوده اند در جرگه ولایتمدارترین انسانها قرار گرفته اند همچون تبعیت و ولایتمداری محض:

🔹 امیرالمومنین (ع) نسبت به پیامبر اکرم (ص(

🔹 سلمان و ابوذر و مقداد و عمار و مالک اشتر نسبت امیرالمومنین (ع)

🔹 مقام معظم رهبری نسبت به امام خمینی (ره)

🔹 شهید سلیمانی نسبت به مقام معظم رهبری

🔹 و هزاران شاهد مثال دیگر

🔵 فرهنگ ولایتمداری زائیده تفکر از خودبیگانگی و جهل و تعصب کورکورانه نیست بلکه محصول یقین و بصیرت و ایمان و آگاهی از سرچشمه حقیقت متصل به ولایت است.

🔵 این روزها عده ای به بهانه مخالفت با واکسن مشغول تخریب جایگاه ولایتمداری و اصل تبعیت از ولایت هستند و هر انگی را بر ساحت مقدس ولایت میزنند تا بتوانند عدم تبعیت خود را از ولایت توجیه کنند. گاهی میگویند تبعیت از ولی مانند دیکتاتوری است و گاهی تشبیه میکنند به از خودبیگانگی!!!

🔵 اما سوال اینجاست در طول تاریخ کدام ولایتمدار حقیقی را میتوانند شاهد مثال بیاورند که در مقابل تاکیدات و فرامین ولایت سر تعظیم فرود نیاورده است و از اجرای آن سر باز زده؟!!! 

🔵 اصل واکسن زدن و واکسیناسیون عمومی مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری به عنوان نائب امام زمان عج بوده است و هیچ جای توجیهی برای مخالفت و تقابل ولایتمداران با اصل آن وارد نیست.

🔵 ولایتمداران موظف اند و میبایست با رویه و شیوه ای اسلامی ( فارغ از سیاه نمایه، دروغ، تحریف و … ) با استدلال مستند و منطق قوی به مطالبه گری در جهت پیاده سازی دقیق تاکیدات ولایت اقدام کنند و با نقد منصفانه منتقد مسئولینی باشند که از اجرای دقیق منویات ولایت تخطی کرده اند.

✍ سیداحمدرضوی