🟡 بررسی های بیشتر در این خصوص نشان میدهد هماهنگی های لازم برای انجام این سفر صورت گرفته و در حال حاضر تیم کارشناسی ایران برای بررسی اسناد همکاری مشترک که قرار است در این سفر به امضا برسند در روسیه حضور دارند. 🟡 در خصوص زمان انجام این سفر نیز گفته شده است که […]

🟡 بررسی های بیشتر در این خصوص نشان میدهد هماهنگی های لازم برای انجام این سفر صورت گرفته و در حال حاضر تیم کارشناسی ایران برای بررسی اسناد همکاری مشترک که قرار است در این سفر به امضا برسند در روسیه حضور دارند.

🟡 در خصوص زمان انجام این سفر نیز گفته شده است که طرف روس، دو بازه زمانی -هفته نخست دیماه و دیگری ۲۹ دیماه- را برای انجام سفر به ایران پیشنهاد کرد که با توجه به اینکه زمان اول منتهی به سال نوی میلادی شده و ممکن بود وقفه در توافقات اجرایی سفر بوجود آید

🟡 و از طرفی طبق عرف دیپلماتیک انجام سفر در روزهای پایانی سال مرسوم نبود، نهایتا تصمیم بر این شد که سفر در بازه زمانی آخر دیماه برگزار شود.

🟡 از برنامه های اصلی این سفر پیگیری قرارداد راهبردی طولانی مدت ایران با روسیه است که قرار است در جریان گفتگوی میان حجت‌الاسلام رئیسی و پوتین که زمان چند ساعته برای آن در نظر گرفته شده است، بررسی و نهایی شود.