🔵 وقتی معلم بازنشسته میگه: «ما انقلاب کردیم اما الان نصفشون پشیمونن! وقتی پسرم میپرسه چرا انقلاب کردید، نمیدونم چی بهش بگم!!» 🔵 و ضرغامی هم با ژست روشنفکرانه فقط به این بسنده میکنه که: «بعله! درکتون میکنم!» ⁉️ بدون اینکه پاسخ درستی به صحبت خانم معلمی بدهد که ۳۰ سال دینی تدریس کرده و […]

🔵 وقتی معلم بازنشسته میگه: «ما انقلاب کردیم اما الان نصفشون پشیمونن! وقتی پسرم میپرسه چرا انقلاب کردید، نمیدونم چی بهش بگم!!»

🔵 و ضرغامی هم با ژست روشنفکرانه فقط به این بسنده میکنه که: «بعله! درکتون میکنم!»

⁉️ بدون اینکه پاسخ درستی به صحبت خانم معلمی بدهد که ۳۰ سال دینی تدریس کرده و نمیدونه برای چی انقلاب کردیم؟!

🔵 آقای ضرغامی شما باید پاسخ میدادید، نه به یک معلم بلکه به همه کسانیکه این سوال را دارند و تحت بمباران تبلیغاتی سلطنت طلبان، جریان عبری – سعودی و دنیای غرب وحشی در فضای مجازی آنقدر از عصر سیاه پهلوی برایشان بهشت و گل و بلبل ساخته اند، که به گیجی و تردید افتاده اند که مگر چه مان بود که انقلاب کردیم؟!!

⁉️ مگر چه مشکلاتی داشتیم که انقلاب کردیم؟! مگر چه نداشتیم که انقلاب کردیم؟!

🔵 آقای ضرغامی! شما باید پاسخ میدادید:

۱٫انقلاب کردیم اول برای اسلام.

🔷 برای اینکه پهلوی به هویت شیعی ما حمله ور شده بود، اول با زور و چکمه بعد با تبلیغات و رسانه به جان دین مان افتاده بودند. از حجاب تا روضه عاشورا.

🔷 در عصری بودیم که بردن نام حسین(ع) در این کشور قدغن بود. میخواستیم به عصری برسیم که میلیونها نفر در اربعین به زیارت سمبل انسانیت و آزادگی بروند. میخواستیم به مقام انسانیت برسیم.

۲٫انقلاب کردیم برای ایران. برای استقلال ایران.

🔷 کشورمان زیر لگد انگلیسیها و امریکاییها له شده بود. ۵۰ هزار مستشار امریکایی از ما کاپیتولاسیون و حق توحش میگرفتند و شاه مملکت بدون اجازه آنها نمیتوانست وزیرش را عوض کند.

۳٫انقلاب کردیم برای ایران. برای خاک ایران.

🔷 شاه، سرزمین بحرین و ۳۲ جزیره زیبای آن را به انگلیسیها و وهابی ها بخشید و گفتند دخترمان بود شوهرش دادیم. انقلاب کردیم تا بقیه خاک وطن را شوهر ندهند.

۴٫انقلاب کردیم برای عزت و حیثیت مان؛

🔷  در عصری که بر سر در باشگاههای انگلیس در ایران در وطن خودمان مینوشتند: ورود سگ و ایرانی ممنوع. در عصری که بیگانگان چنان بر ما مسلط بودند که ایرانی را همچون سگ میخواندند!

۵٫انقلاب کردیم برای نجات فرهنگ و میراث سترگ فکری مان.

🔷 در عصری که تعداد کاباره ها و قمارخانه ها و فاحشه خانه ها از تعداد کتابخانه ها و دانشگاهها بیشتر بود، انقلاب کردیم تا فکر و فرهنگ ایرانی لگدمال نشود.

🔷 شاه حقیری داشتیم که صریحا میگفت: شما زنان هرگز میکل آنژ یا باخ نداشتید. شما حتی یک آشپز بزرگ نداشته اید.. شما هیچ چیز بزرگ و فوق العاده عرضه نکرده اید. هیچ چیز."

 ✍ مصاحبه محمدرضا پهلوی با اوریانا فالاچی، مهر ۱۳۵۲

۶٫انقلاب کردیم برای حفظ نجابت دختران و جوانمردی پسران مان.

🔷 از چنگ حکومتی که دستاوردش برای زنان ایران «شهر نو» بود و ۵۰ هزار فاحشه رسمی. از شر حکومتی که از خود شاه تا برادران و خواهرش اشرف، مافیای بین المللی مواد مخدر بودند و درخت نحس اعتیاد را در ایران مان کاشتند.

۷٫انقلاب کردیم برای نجات از عقب ماندگی علمی مان.

🔷 از کشوری که ۵۷ سال تحت سلطنت پهلوی بود و ۶۸ درصد مردمش بیسواد نگه داشته بودند، در حالیکه آمریکا ناسا داشت، هند ماهواره به فضا فرستاده بود، ترکیه متروی ۵۰ ساله داشت ولی ما هیچ نداشتیم.

🔷 تا برسیم به کشوری که طی ۴۰ سال ۹۳ درصد مردمش باسواد شوند. و رتبه علمی ۱۶ ام جهان باشیم.

۸٫انقلاب کردیم برای #رفاه. از عصری که نیمی از جمعیت ایران به جای خانه، در یک "اتاق" زندگی میکردند. (فیلم فارسی ها شاهد این ماجراست)، از عصری که نیازهای اولیه زندگی (آب و برق و گاز و یخچال و کولر) یک آرزو بود.

🔷 تنها ۴۵ شهر ایران آب لوله کشی داشت، ۹۶ درصد روستاها برق نداشت، تنها ۹ شهر گاز لوله کشی داشت.

🔷 از عصری که ۴۶ درصد مردم ایران زیر خط فقر زندگی میکردند،  35 درصد جامعه دچار سوتعذیه شدید بودند، مترو و سیستم فاضلاب و موشک و زیردریایی داشتن و.. دیگر رویا بود!

🔷  تا برسیم به عصری که همه ۱۱۰۰ شهر ایران و ۳۴ هزار روستا آب لوله کشی دارند، همه شهرها و تمام روستاهای بالای ۴۰ خانوار برق دارند.

🔷 ۹۵ درصد جمعیت ایران گاز دارند. و برای رفع فقر، از کمیته امداد تا بهزیستی و صدها خیریه ساخته ایم. 

۹٫انقلاب کردیم برای حتی سلامتی  و بهداشت مان.

🔷 از عصری که مردم ما درگیر شپش بودند، حتی فرح همسر شاه را پشه سالک گزید، و برایمان از هند و بنگلادش و پاکستان پزشک و پرستار می آوردند. از عصری که سن امید به زندگیمان فقط ۵۴ سال بود!

🔷 تا برسیم به عصری که سن امید به زندگی مان به بالای ۷۵ سال رسیده. و جزء ۱۰ کشور دارای بهترین سیستم پزشکی هستیم.

۱۰٫انقلاب کردیم  برای آزادی.

🔷 تا از شر چنگال آهنین ساواک نجات یابیم. یک سازمان تروریستی وحشی که به اذعان شخص شاه ۳۰۰۰ زندانی سیاسی داشت.