🔲 رهبر انقلاب‌ : در قضیه‌ی اوکراین دو عبرت وجود دارد: 🔲 یکی این است که پشتیبانی قدرتهای غربی از کشورهایی که دست نشانده آنها هستند و دولتهایی که دست نشانده آنها هستند یک سراب است. 🔲 این را همه دولت ها بدانند. آن دولتهایی که پشتگرمی‌شان به آمریکا و به اروپاست، ببینند. امروز اوکراین، […]

🔲 رهبر انقلاب‌ : در قضیه‌ی اوکراین دو عبرت وجود دارد:

🔲 یکی این است که پشتیبانی قدرتهای غربی از کشورهایی که دست نشانده آنها هستند و دولتهایی که دست نشانده آنها هستند یک سراب است.

🔲 این را همه دولت ها بدانند. آن دولتهایی که پشتگرمی‌شان به آمریکا و به اروپاست، ببینند. امروز اوکراین، دیروز افغانستان.

🔲 هم رئیس جمهور اوکراین، همین چند روز پیش گفت و هم رئیس جمهور فراری افغانستان چندی قبل گفت. گفت ما اعتماد کردیم به آمریکا، اعتماد کردیم به دولتهای غربی ما را تنها گذاشتند… آن کسانی که متکی به آمریکا هستند از این عبرت درس بگیرند و این را بفهمند. 

🔲 عبرت دوم اینکه مردم مهمترین پشتوانه دولتها هستند. اگر مردم وارد میدان می شدند در اوکراین، وضع دولت اوکراین و مردم اوکراین اینجوری نمیشد.

🔲 مردم وارد میدان نبودند چون دولت را قبول نداشتند. عیناً مثل آن وقتی که آمریکا به عراق دوران صدام حمله کرد، مردم دفاع نکردند؛

🔲 کنار رفتند آمریکا مسلط شد اما در همین عراق وقتی که داعش حمله کرد مردم وارد میدان شدند داعش را که خطر بسیار بزرگی بود توانستند به عقب برانند توانستند سرکوب بکنند.

🔲 مردم عامل اصلی استقلال کشورها مردم هستند. ما ایران را تجربه کردیم در دفاع مقدس. با این که همه قدرتها از صدام حمایت میکردند به او کمک میکردند، جمهوری اسلامی به کمک مردم توانست غلبه پیدا کند و دشمن را ناکام بگذارد.

✍ ۱۴۰۰/۱۲/۱۰