تدابیر در صورت سوختگی  📍توصیه های حکیم دکتر روازاده برای چهارشنبه سوری و سوختگی های احتمالی 🟪روز چهارشنبه آخر هر سال شمسی، یک یادگار از قدیم هاست که متاسفانه با فرهنگ غلط تبدیل به روز سلب و آسایش از مردم و سوختگی و قطع دست و پا به خاطر آتش بازی و ترقه بازی و […]

 تدابیر در صورت سوختگی 

📍توصیه های حکیم دکتر روازاده برای چهارشنبه سوری و سوختگی های احتمالی

🟪روز چهارشنبه آخر هر سال شمسی، یک یادگار از قدیم هاست که متاسفانه با فرهنگ غلط تبدیل به روز سلب و آسایش از مردم و سوختگی و قطع دست و پا به خاطر آتش بازی و ترقه بازی و کارهای خطرناک دیگر شده است. 

توصیه ما به شما در این روز برای داشتن تعطیلات نوروز بدون دردسر این است:

🟪    به علت خطر دود متصاعد شده بمب های دستی و مواد محترقه در چهارشنبه سوری و تاثیرات مخرب آن بر سیستم اعصاب با عوارض متحیر کننده و غیر قابل جبران 

🟪خواهشمندیم همه عزیزان در این روزها خصوصاً ساعات پرمخاطره در منزل به کارهای شخصی خود  بپردازند.

🟪    همچنین از نزدیک شدن به پنجره هایی که به کوچه و خیابان منتهی می‌شود جداً خودداری نمایید.

⚠️درمان سوختگی ها:

🟪 اگر بعد از هر نوع سوختگی، بر روی موضع سوختگی، ترکیب ذیل را سریعاً بمالید، در جلوگیری از عوارض سوختگی از جمله تاول و رفع سوزش بسیار مفید است. یک قاشق چای خوری جوش شیرین به علاوه یک استکان روغن زیتون و یک عدد سفیده تخم مرغ را مخلوط کرده و بلافاصله روی محل سوختگی بمالید.

🟪می‌توان از عسل برای ترمیم و درمان زخم استفاده کرد و برای این کار باید از سلامت عسل مورد استفاده مطمئن شد هر چند که احتمال میکروبی شدن عسل بسیار پایین است.

🟪 در سوختگی ها در صورتی که آثار عفونت بر زخم عیان باشد توصیه می گردد به شستشوی زخم با محلول جوش شیرین و پس از شستشو به مدت ۴۸ ساعت فقط با عسل پانسمان می گردد و بعد از ۴۸ ساعت با ترکیب روغن زرد و عسل به نسبت مساوی پانسمان می گردد و از روز اول باید به یاد داشته باشیم که برای درمان کامل عفونت پس از استفاده از جوش شیرین برای پاک سازی زخم ، دود عنبر نسا را به محل سوختگی می رسانیم تا در اثر آن جای سوختگی و عفونت حاصله زایل گردد. با استفاده از درمان فوری (برءالساعه) می توان به سهولت سوختگی و آثار ناشی از آن را با کمترین هزینه از بین برد.