با دقت تا انتها این رنجنامه را بخوانیم: پس از فروکش کردن اعتراضات در ماجرای حذف یارانه ها، اینک رسانه های داخلی و خارجی با مدیریت منسجم به تحریک و تضعیف روحیه ی مردم داغدار آبادان کمر بسته اند! در این بین، کلیپ های با ادعاها و اتهامات بی سند، آمارهای بی اساس نشر و […]

با دقت تا انتها این رنجنامه را بخوانیم:

پس از فروکش کردن اعتراضات در ماجرای حذف یارانه ها، اینک رسانه های داخلی و خارجی با مدیریت منسجم به تحریک و تضعیف روحیه ی مردم داغدار آبادان کمر بسته اند! در این بین، کلیپ های با ادعاها و اتهامات بی سند، آمارهای بی اساس نشر و پخش می شود!

ربط دادن غم این حادثه به اجتماعات سرود سلام فرمانده در سراسر کشور، سرودی با حال و هوای معنوی که بسیاری از مردم در حال خواندن آن، گریه می‌کردند، سرودی که دشمن را مستأصل و این همه اتحاد ایجاد کرده است. این هم به یک طرف…. در این کلیپها، برای مثال شخصی ادعا میکند که “ما تنها سه نفریم که مردم گرفتار را از زیر آوار نجات می دهیم … با قابلمه و ظروف آشپزخانه داریم آوار برداری! میکنیم… هیچ کس نیست.‌‌..”!!

کلیپ دیگری، یکی دو جوان با سگ های خانگی را نشان می دهد که ادعا می کنند ” من با این حیوان هشت نفر را نجات داده ام”!! دقت کردید، سگهای خانگی نه سگهای آموزش دیده زنده یاب هلال‌احمر! یا خانم جوانی، شیون کنان از زنده بودن برخی زیرآوار خبرداده که صدای “آه وناله”شان را فقط او شنید اما می خواهند کل ساختمان را روی آنان منهدم کنند!!

دیگری تصویر مالک ساختمان را در دبی درشبکه ها پخش کرده و ادعا می کند که وی زنده است و با کمک مسئولین فرار کرده!! در حالیکه که جسد این فرد توسط پزشکی قانونی و خانواده اش تایید شده است! این شایعات و صدها شایعات دیگر نشان از تشکیل جریانی برای ایجاد موج و فشار روانی بر مردم داغدار آبادان و از کنترل خارج کردن امر تا بحران اجتماعی است!

آنچه مسلم و مستند است، از ساعات اولیه حادثه، تیمهای مجرب و متخصص پالایشگاه آبادان، پتروشیمی ماهشهر و اکیپ های زنده یاب به همراه کادر مجرب آتش نشانان دیگر نقاط استان و کشور حتی اکیپ های پایگاه هوایی چهارم شکاری ارتش، سپاه خوزستان با ادوات مهندسی، بسیج، نیروی انتظامی، گروه های جهادی به یاری مردم شتافتند و مسئولین تا رده های کشوری در محل حاضرند! طوری که درخواست کردند دیگه کسی برای کمک به آبادان نیاید! چون تجمع عده ای در محل حادثه مانع کار امدادگران شده و از آن تاسف بارتر اینکه عده ای کنار ساختمان جمع شده و شعار می‌دهند و مزاحم امدادگران شده اند.

پس نباید نمایش چند دختر با سگهای خانگی و فانتزی، یا عربده کشی چند جوان مدعی، حق تلاشگران و امدادگران این روزها و ساعات خطیر را تخطئه و تخریب کند! لحظات و ساعات در این حادثه سرنوشت ساز و مهم است که نیاز به آرامش، کنترل رفتارهای اجتماعی و مدیریت حادثه است!

برادران وخواهران عزیز!

بنده و شما نباید با نشر و پخش اینگونه شایعات که فعلا فرصت راستی آزمایی آن و تایید و تکذیب آن نیست، ابزار دشمنان به ظاهر دلسوز شویم! خداوند به خانواده های آنان صبر و به تلاشگران امدادرسانان خدوم این حادثه سلامتی و قوت عنایت بفرماید! دشمن دلسوز ما نیست! چرا که در همین آبادان چند ماه پیش در یک تصادف دستگاه مینی‌بوس، بیش از ۱۸ نفر از هموطنان آبادانی مان فوت کردند اما هیچ یک از این داعیه داران مثل سلبریتی ها و تلویزیون های منو تو و سعودی اینتر نشنال و بی بی سی و… حتی یک تسلیت هم نگفتند!

اسیر جوسازی علیه رسانه های معاند نشویم و با آرام کردن و دامن نزدن به این شایعات در فضای مجازی، کمک شایانی به نیروهای امدادی کنیم… قطعا بعد از همایش استادیوم آزادی “سلام فرمانده” در ورزشگاه آزادی، کلیپ هایی برا ایجاد تنش بیشتر و مقایسه این همایش با عزاداری مردم آبادان آماده می‌شود و نشر حداکثری داده خواهد شد…

همه ما میدانیم که شرکت کنندگان در همایش های سلام فرمانده، همین خانواده های گروه های جهادی و بسیجی و انقلابی هستند که در تمام اتفاقات غیر مترقبه برای کشور، اولین پیشگامان کمک رسانی به مردم هستند. مردم فهمیم آبادان خودشان دوست را از دشمن بهتر می‌شناسند؛ اسیر فتنه رسانه ای دشمن نشویم….