روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: ایران در سال‌های گذشته «پیشرفت‌های مستمری» در زمینه طراحی و تولید پهپادهای نظامی داشته و انتقال این پهپادها به کشورهایی در فراسوی خاورمیانه را افزایش داده است. ایران در تلاش برای افزایش نفوذ جهانی خود اکنون در تلاش است پهپادهای نظامی پیشرفته خودش را در اختیار کشورهای دیگر، از جمله کشورهای تحت […]

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت:

ایران در سال‌های گذشته «پیشرفت‌های مستمری» در زمینه طراحی و تولید پهپادهای نظامی داشته و انتقال این پهپادها به کشورهایی در فراسوی خاورمیانه را افزایش داده است.

ایران در تلاش برای افزایش نفوذ جهانی خود اکنون در تلاش است پهپادهای نظامی پیشرفته خودش را در اختیار کشورهای دیگر، از جمله کشورهای تحت تحریم مانند ونزوئلا و سودان قرار دهد.

نیویورک ‌تایمز نوشته این ادعا به گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌ های ایران، تصاویر ماهواره‌ای و اظهارات کارشناسان دفاعی در داخل و خارج ایران مستند است. این موضوع به یک منبع مهم برای تأمین سرمایه و نفوذ سیاسی برای ایران تبدیل شده که در حال دست و پنجه نرم کردن با محدودیت‌های مالی وضع‌شده از سوی آمریکا است.

تحلیلگران می‌گویند ممنوعیت تسلیحاتی سازمان ملل متحد برای جلوگیری از خرید و فروش سلاح از سوی ایران در سال ۲۰۲۰ منقضی شد. این اقدام با اعتراض ایالات متحده روبرو شد که خواستار تمدید این ممنوعیت بود.

رفع این ممنوعیت، یکی از موانع حقوقی مهم برای صادرات پهپاد از سوی ایران را برداشت.