نیروهای امنیتی عراق می گویند یک شهروند آمریکایی در بغداد کشته شده و یک افسر کانادایی نیز در شرایط مشکوکی از دنیا رفته است. این‌بار شبح قتل و «مرگ مشکوک» در عراق به دنبال اشغالگرانِ آمریکایی‌ها و کانادایی‌‎ها افتاده است. یک منبع امنیتی در وزارت کشور عراق شامگاه دوشنبه خبر داده که: «افراد مسلح ناشناس […]

نیروهای امنیتی عراق می گویند یک شهروند آمریکایی در بغداد کشته شده و یک افسر کانادایی نیز در شرایط مشکوکی از دنیا رفته است.
این‌بار شبح قتل و «مرگ مشکوک» در عراق به دنبال اشغالگرانِ آمریکایی‌ها و کانادایی‌‎ها افتاده است. یک منبع امنیتی در وزارت کشور عراق شامگاه دوشنبه خبر داده که: «افراد مسلح ناشناس به سمت خودروی پرادو در منطقه الکراده در مرکز بغداد تیراندازی کردند که باعث شد شهروند حاضر در ماشین، کشته شود.» نیروهای امنیتی محل حادثه را محاصره کرده‌اند و آمبولانس هم جنازه این تبعه آمریکایی را به پزشکی قانونی انتقال داده است.
از طرف دیگر بغداد الیوم همچنین به نقل از نیروهای مسلح کانادا گزارش داد که یکی از افسران این کشور در بغداد و در «شرایط مبهمی»[!] مرده است. صفحه رسمی نیروهای مسلح کانادا هم در صفحه توئیتر نوشته که اریک چیونگ در شرایط غیر عملیاتی در بغداد از دنیا رفته است. در حال حاضر تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است.
جزئیات بیشتری درباره این دو حادثه از سوی نیروهای مسئول عراقی منتشر نشده است. گاهی قرار هم نیست هیچ جزئیاتی روشن شود. حالا باید دید که این موارد هم از آن موارد است که «پیام به آن‌که باید بفهمد رسیده» و قرار نیست جزئیات بیشتری منتشر شود یا قتل و مرگی بوده است که انگیزه و علل دیگری داشته است.
عراق به دنبال نیروگاه هسته ای
خبر دیگر از عراق آن‌که «کمال حسین لطیف» رئیس سازمان کنترل مواد رادیواکتیو عراق در مصاحبه‌ای از عزم این کشور برای ساخت ۸ نیروگاه هسته‌ای تا سال ۲۰۳۰ خبر داده است. او گفته عراق مجوز ساخت ۸ نیروگاه هسته‌ای را از آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای دریافت کرده است.